Donorregister: wat vult Nederland in?
- Bureaus
- 29 sep 2020 @ 10:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 29 sep 2020 @ 10:44
- Lucas Boon
Bij het invullen van het nieuwe donorregister, dat op 1 juli is ingegaan, bestaan er meer keuzes dan alleen 'ja' of 'nee'. De nieuwe campagne van de Rijksoverheid moet Nederlanders hiervan bewust maken.
De campagne is ontwikkeld door D&B, Open Now en TBWA\Neboko, samen DOT. Hazazah tekende voor de productie en Initiative is verantwoordelijk mediabureau. Doel van de campagne is om meer Nederlanders te motiveren het nieuwe donorregister in te vullen. Afgelopen augustus lanceerde de Rijksoverheid ook al een donorcampagne.
De tv-commercial opent met de vraag: wat vult Nederland in op donorregister.nl? Vervolgens zien we verschillende vrienden en familie die elkaar hun persoonlijke keuze vertellen. De uiteenlopende reacties maken duidelijk dat er vier keuzes zijn: ja, nee, mijn partner beslist en ik wijs iemand aan die na mijn overlijden de keuze maakt.
Suzanne Koning, campagnemanager bij het ministerie van Algemene Zaken, zegt: 'Met deze campagne willen we vooral de nadruk leggen op de vier keuzes in het donorregister, dus ook de mogelijkheid om de beslissing over te laten aan bijvoorbeeld je partner. Het maakt niet uit wat je keuze is, als je 'm maar invult. Iedereen die geen keuze maakt, komt in het nieuwe Donorregister met 'geen bezwaar tegen orgaandonatie' te staan.'
De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, online, digital out of home, print en in het openbaar vervoer. Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers