Friends & Foes lanceert 'Swipe'-coronacampagne
- Bureaus
- 14 dec 2020 @ 11:11
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoDoelgroepenCampagnes
- 14 dec 2020 @ 11:11
- Lucas Boon
Als het gaat om corona zijn jongeren al meerdere malen bestraffend toegesproken. Nu is het tijd om ze in hun eigen taal aan te spreken, vindt creatief bureau Friends & Foes. Een nieuwe campagne genaamd 'Swipe' moet jongeren op een positieve manier eraan helpen herinneren afstand te houden.
Beeld: still uit videoclip.
De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Friends & Foes en bestaat uit een single, videoclip en 'dansmove challenge', die wordt uitgerold op social media, YouTube en Spotify. Het nummer is geproduceerd door sonic branding-bureau LAB-3 en wordt gezongen door Stefania en Rein van Duivenboden. De 'dansmove', bedacht door Juvat Westendorp, moet het 'makkelijker en leuker' maken om afstand te houden.
Dick Kock, muziekcomponist en producent bij LAB-3, zegt: 'Wanneer je de jongere doelgroep weet te enthousiasmeren voor een liedje, is de kans groter dat de oudere doelgroep het ook omarmt. De boodschap mag niet belerend zijn en de muziek moet natuurlijk aanvoelen. Daarom stelden we een duo samen dat populair is onder de doelgroep en schreven we een songtekst over liefde, verlangen en afstand als metafoor voor de 1,5 meter-regel.'
Gijs de Beus, strateeg bij Friends & Foes, zegt: 'Ook al is de oproep van het nummer om afstand te houden, het is allesbehalve een opgeheven vingertje. Dat werkt niet bij jongeren, en al helemaal niet in deze fase van de pandemie. Met de campagne maken we nadrukkelijk gebruik van de laatste inzichten als het gaat om het gedrag van jongeren te beïnvloeden. We onderkennen dat sociaal contact voor hen een basisbehoefte is en we betrekken ze met entertainment bij positief gedrag.’
Bekijk de videoclip hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing