Friends & Foes lanceert 'Swipe'-coronacampagne
- Bureaus
- 14 dec 2020 @ 11:11
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoDoelgroepenCampagnes
- 14 dec 2020 @ 11:11
- Lucas Boon
Als het gaat om corona zijn jongeren al meerdere malen bestraffend toegesproken. Nu is het tijd om ze in hun eigen taal aan te spreken, vindt creatief bureau Friends & Foes. Een nieuwe campagne genaamd 'Swipe' moet jongeren op een positieve manier eraan helpen herinneren afstand te houden.
Beeld: still uit videoclip.
De campagne is ontwikkeld door creatief bureau Friends & Foes en bestaat uit een single, videoclip en 'dansmove challenge', die wordt uitgerold op social media, YouTube en Spotify. Het nummer is geproduceerd door sonic branding-bureau LAB-3 en wordt gezongen door Stefania en Rein van Duivenboden. De 'dansmove', bedacht door Juvat Westendorp, moet het 'makkelijker en leuker' maken om afstand te houden.
Dick Kock, muziekcomponist en producent bij LAB-3, zegt: 'Wanneer je de jongere doelgroep weet te enthousiasmeren voor een liedje, is de kans groter dat de oudere doelgroep het ook omarmt. De boodschap mag niet belerend zijn en de muziek moet natuurlijk aanvoelen. Daarom stelden we een duo samen dat populair is onder de doelgroep en schreven we een songtekst over liefde, verlangen en afstand als metafoor voor de 1,5 meter-regel.'
Gijs de Beus, strateeg bij Friends & Foes, zegt: 'Ook al is de oproep van het nummer om afstand te houden, het is allesbehalve een opgeheven vingertje. Dat werkt niet bij jongeren, en al helemaal niet in deze fase van de pandemie. Met de campagne maken we nadrukkelijk gebruik van de laatste inzichten als het gaat om het gedrag van jongeren te beïnvloeden. We onderkennen dat sociaal contact voor hen een basisbehoefte is en we betrekken ze met entertainment bij positief gedrag.’
Bekijk de videoclip hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers