Vattenfall lanceert Go Greeners-campagne
- Bureaus
- 2 dec 2020 @ 10:13
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesBranded content
- 2 dec 2020 @ 10:13
- Lucas Boon
Energieleverancier Vattenfall lanceert een nieuwe branded content-campagne genaamd Go Greeners. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met DDB Unlimited, UM Studio's en DPG Media, staat in het teken van verhalen van mensen die met een klein, duurzaam idee grote impact maken.
Deze mensen zetten zich net als de energieleverancier in voor een fossielvrije toekomst, aldus Vattenfall zelf. De campagne moet aansluiten bij het doel van Vattenfall om steeds 'klimaat-slimmer' en zonder fossiele brandstoffen te kunnen leven. Hoe klein je idee ook is, iedere bijdrage heeft zin, zo luidt het credo.
De eerste in een reeks van negen verhalen is die van Menno Schilder (zie foto). Hij bouwt met zijn bedrijf Schilder Electric vervuilende oldtimers om tot schone elektrische auto's. In iedere aflevering neemt een andere 'Go Greener' de kijker mee in zijn of haar stappen naar een fossielvrije toekomst. De campagne wordt uitgerold in video, podcasts en geschreven artikelen op de DPG Media-kanalen, dus AD, Volkskrant, Trouw en Nu.nl. Ook is de content te zien op vattenfall.nl/impact.
Wieneke Gehner, manager content en engagement bij Vattenfall, zegt: 'Met deze campagne willen we onze doelgroep op een inspirerende manier betrekken bij onze missie om fossielvrij leven mogelijk te maken, met als doel een groeiend aantal klanten waarmee we samen nog meer impact kunnen maken.'
Sander Pluijm, head of UM Studio's, vult aan: 'Met deze campagne vol prachtige verhalen kunnen we de Vattenfall-doelgroep inspireren en hopelijk overtuigen dat ook de kleinste bijdrage echt zin heeft.'
Milo van der Meij, business director bij DDB Unlimited, voegt toe: 'Als je het hebt over fossielvrij leven, vragen mensen zich vaak af welk verschil ze kunnen maken. Met deze campagne maken we tastbaar dat je samen meer impact kunt maken dan je denkt.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation