Bellen voor ballen met de Bitterbel van Kaliber en Vocking Vleeswaren
- Bureaus
- 29 apr 2021 @ 10:38
- Link
-
Nanny Kuilboer
redactie MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 29 apr 2021 @ 10:38
- Nanny Kuilboer
De terrassen zijn weer open, maar door de deadline van 18:00 uur lijkt het nuttigen van de door ons zo geliefde bitterballen buiten de boot te vallen. Daar hebben Vocking Vleeswaren en het Utrechtse digital agency Kaliber Interactive een oplossing voor gevonden: de Vocking Bitterbel voor bitterballen.
Kaliber Interactive en de Utrechtse worstenmaker Vocking ontwikkelden razendsnel de Bitterbel: een bel op elke terrastafel, zodat je slechts met één druk op de knop een portie Vocking Bitterballen kunt bestellen. Zodra je de knop indrukt, licht er een bitterbal op en weet het personeel dat ze direct een portie in het vet kan doen. ‘Er is immers geen tijd te verliezen!’, vindt eigenaar Paul Vocking, ‘bier en bitterballen horen samenen dankzij de Bitterbel hoef je niet half te genieten, maar is de heropening van de terrassen hoe het hoort te zijn: één groot feest!’
‘Rutte schoffeerde onze bitterbal’
Het idee voor de Bitterbel borrelde snel op toen Mark Rutte de versoepeling aankondigde en daarbij de bitterbal schoffeerde. Sytse Kooistra, strategy director van Kaliber: ‘De Vocking-bitterbal is net op de markt gekomen, dus de link was snel gelegd. Paul Vocking was direct enthousiast. Het team is toen snel gaan klussen en solderen om een prototype te maken.’
De Vocking Bitterbel was eenmalig te vinden op de terrassen van Werkspoorcafé De Leckere om de heropening op 28 april te vieren.
Over Vocking
Vanaf 1891 is slagerij Vocking actief in de Utrechtse binnenstad. De specialiteit van slagerij Vocking was de typische Utrechtse (bak-) leverworst ofwel de Vocking-leverworst. Dit authentieke recept is nooit veranderd en inmiddels dus 130 jaar oud! Inmiddels staat met Paul Vocking de 4e generatie aan het roer en is Vocking wereldberoemd in Utrecht en ver daarbuiten. Innovatie is de kracht van het bedrijf. Zo is het assortiment uitgebreid met hamburgers, braadworsten en vanaf 2020 zelfs de Vocking bitterbal & kroket. Wat altijd is gebleven, is de bijzondere, authentieke smaak. Echt Vocking delicious dus!
Bron: vocking.com
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redactie MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Stoov op zoek naar de échte koukleum
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Stayokay lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Stay meer dan okay’
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
Laatste Nieuws
- Maaike Preuninger en Jasper Boon in... 01-02-2023
- Dept breidt uit met Adobe-specialist... 01-02-2023
- Considerationlist SAN New Kids On... 01-02-2023
- TBWA\Neboko versterkt team met... 01-02-2023
- Marlon von Franquemont en Reinier... 01-02-2023
- Nieuwe campagne 'Share the Luve' van... 31-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day