Positive gaat Nederlandse binnenvaart promoten
- Bureaus
- 19 jul 2023 @ 07:48
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 jul 2023 @ 07:48
- Michiel van Zaane
De binnenvaart is een belangrijke drijvende kracht achter de Nederlandse economie. Toch heeft de sector moeite personeel te werven. Stichting Vrienden van de Binnenvaart gaat samen met digital agency Positive de sector promoten.
Als groot doorvoerland met een uitgebreid netwerk aan kanalen en waterwegen, is Nederland een van de dragende krachten van de wereldwijde binnenvaart. Vrienden van de Binnenvaart is een stichting bedoeld ter ondersteuning, bevordering en herkenbaarheid van de binnenvaart. De stichting is opgericht in november 2021, in eerste instantie op initiatief van een groep binnenvaartondernemers om de ‘binnenvaartdagen Zwijndrecht’ gefinancierd te krijgen met elkaar in plaats van ieder op zichzelf. Deze dagen bleken populair onder vooral scholieren te zijn. De ondernemers zien dat er te weinig concrete aandacht is in de samenleving voor de binnenvaart en willen dat graag veranderd zien.
De nog vrij nieuwe stichting zet nu de stap naar een communicatiestrategie met bijbehorende campagnes, vanuit een ‘digital first’ visie. Daarin gaan kanalen als TikTok en YouTube een centrale rol spelen. Die visie gaat VVDB vormgeven samen met digital agency Positive uit Rotterdam, onderdeel van het Candid Platform. Bestuurslid Jasmijn van Loon zegt over de gekozen strategie: ‘Gezien onze doelgroep, voornamelijk scholieren, zijn digitale media kanalen voor ons cruciaal. Vandaar de keuze voor een digital agency. We kiezen voor Positive vanwege hun achtergrond in ons voornaamste werkgebied, en omdat er binnen hun team ervaring is met onze sector.’
Sjef Kerkhofs, managing director van Positive, vult aan: ‘Als agency met Rotterdamse roots zijn we de laatste jaren steeds meer gaan werken voor klanten in de regio. Dat geeft enorm veel voldoening, ook voor ons team. De binnenvaart is een geweldige branche waar we met veel plezier aandacht voor gaan vragen bij het Nederlandse publiek.’
De samenwerking zal na de vakantieperiode verder vorm gaan krijgen met de lancering van een eerste gezamenlijke campagne rond september.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes