[Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen, teamleider media en content distributie ING retail Nederland

[Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen, teamleider media en content distributie ING retail Nederland
  • Food-en-retail
  • 12 dec 2014 @ 00:01
  • 21632 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieCampagnes

In het 43ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Djemilah Dalhuisen, teamleider media en content distributie ING retail Nederland. Zij is betrokken bij de nieuwe ING-campagne ‘leren omgaan met geld’. De volgende crossmediale campagne gaat in januari 2015 live. 'Het bereik dat we hebben weten te realiseren, is met meer dan een miljoen views erg goed te noemen.'

1. Stel jezelf graag voor en vertel wat je binnen ING doet.
Djemilah Dalhuisen, teamleider media en content distributie bij ING retail Nederland.

2. OK, de ING-case ‘Leer kinderen omgaan met geld’. Kun je ingaan op de positionering van het merk ING, waar jullie nu staan en deze bijbehorende campagne, wat is daarvan het doel?
Wat ons betreft is de jeugd de toekomst van de wereld want zij zijn de basis van een gezonde, financieel fitte samenleving. Daarom zet ING zich al jaren in om kinderen vroeg te leren goed om te gaan met geld. Met de huidige campagne richten we ons op doelgroep kinderen (10 – 15 jr) en op hun ouders. Bij de ouders creëren we awareness voor financiële educatie en de rol die ING daarin speelt via advertorials in huis- aan- huis bladen. De campagne gericht op kinderen en jongeren bestaat uit twee componenten: een samenwerking met YouTube vloggers, zoals bijvoorbeeld StukTV, om deze jonge doelgroep te bereiken en op een relevante manier aan te spreken. Samen met de vloggers hebben we binnen het concept ‘moneymakers’ twee series video’s ontwikkeld. In de eerste serie ligt de nadruk op het verhaal, hoe de vlogger zelf gestart is en welke financiële beslissingen daarbij genomen moesten worden. Vervolgens hebben we de vloggers in de tweede serie uitgedaagd om een budget challenge aan te gaan om hiermee onze doelgroep uit te dagen om zelf ook challenges aan te gaan in de ING FameGame App. Dit levert erg pakkende en voor de doelgroep aansprekende content op, waar we veel positieve reacties op ontvangen. Zie onze playlist op het YouTube-kanaal hieronder.

3. Werkt ING Nederland met bureaus? Welke? Naar tevredenheid?
We werken met verschillende bureaus afhankelijk van de aard van de opdracht, doelstelling en doelgroep. Zeker voor specifieke doelgroepen kijken we eerst waar we ze goed kunnen bereiken en wat ze daar doen, om van daaruit een passende creatieve oplossing te ontwikkelen. In het traject rondom ‘leren omgaan met geld’ hebben we zeer intensief en prettig samengewerkt met Brand New Telly, Mindshare en Social Influencers.

4. Is de financiële consumentenmarkt in Nederland een ingewikkelde? Wat is de grootste uitdaging?
Hoewel geldzaken vaak niet heel interessant worden gevonden, is het duidelijk dat het belang groter is geworden om er goed naar te kijken, want veel zaken zijn niet meer vanzelfsprekend. Denk aan de continuïteit van werk, de kosten van wonen, de hoeveelheid geld die er is als je straks met pensioen gaat en de benodigde financiën voor de toekomst van je kinderen. Daar willen klanten goed advies over. Hier ligt voor banken een belangrijke rol.
Voor veel klanten wordt de smartphone steeds meer de dagelijkse bank. Onze App zorgt ervoor dat klanten heel gemakkelijk hun dagelijkse bankzaken kunnen regelen, waar ze ook zijn: 75% geeft aan meer grip op geldzaken te hebben dankzij de App. Zo geven we klanten overzicht. De uitdaging is om klanten in staat te stellen steeds een stap vooruit te zijn, in het leven en in zaken. Door bankieren helder en gemakkelijk te houden, altijd en overal beschikbaar te zijn -24/7 bankieren- en te blijven voorspellen wat de klant zijn behoeften zijn. Continu blijven verbeteren dus!

5. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?
De eerste reacties zijn positief. Het bereik dat we met deze campagne hebben weten te realiseren is met meer dan een miljoen views erg goed te noemen. De video’s presteren in vergelijking met de reguliere video’s van de vloggers minimaal net zo goed. Iets waar we met een onderliggende boodschap als ‘leren omgaan met geld’ trots op zijn. Er wordt ook veel geliked en gereageerd op de video’s, dus het onderwerp lijkt de doelgroep aan te spreken. Begin 2015 zullen we de beschikking hebben over de totale resultaten van de campagne. Daarin doen we ook onderzoek naar het effect van deze campagne, de centrale onderzoeksvraag in het onderzoek is of we in staat zijn om de juiste boodschap bij de juiste doelgroep te krijgen.

6. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?
De campagne is ontwikkeld met als doel zowel ouders als kinderen de discussie rondom geld en hoe je hier mee om moet gaan te laten voeren. Als over dit thema aan de keukentafel gesprekken ontstaan, dan is ons doel geslaagd. We zullen de campagne begin januari evalueren en de learnings meenemen in onze verdere uitrol in 2015.

7. Nog ander nieuws over ING Nederland te melden?
In januari gaan we live met onze nieuwe crossmediale campagne en daar zijn we heel erg trots op!

Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder.

tekst: Peter van Woensel Kooy


Campagnebeeld #budgetchallenge


Djemilah Dalhuisen, ING retail Nederland


Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

42. [Ondernemer van de Week] Saskia de Knegt - oprichter Worlds of Opportunities

41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS

40. [Ondernemers van de Week]
Linda Hartman en Brigitte van der Loo - oprichters Koffiejuffrouw

39. [Ondernemer van de Week]
May-Britt Mobach - founder en hoofdredacteur Amayzine.com

38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder & De Clercq

37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese

36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica

35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'

 

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl


 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken