NOS belicht horeca-sluikreclame via Instagram
- Food-en-retail
- 19 sep 2017 @ 15:43
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodTrends
- 19 sep 2017 @ 15:43
- Redactie Food en Retail
Social media als Instagram zijn nieuwe marketingtools tools geworden om een restaurant op de kaart te zetten, toont de NOS item met het volgende item. Wie alvorens een heerlijk gerecht op te peuzelen of te drinken daar eerst een fijne foto van maakt en deze post op bijvoorbeeld Instagram, helpt de horecagelegenheid gratis aan extra promotie. Met dank ook aan Instagram. Hoe werkt dat, bijvoorbeeld voor de supersuccesvolle eetgelegenheid The Avocado Show?
'Instawaardige' restaurants doen er volgens de NOS alles aan om jou hun hippe eettent op de foto te laten zetten. 'Geld uitgeven aan de traditionele manier van reclame maken, hoeft op deze manier niet meer. De hype wordt vanzelf gecreëerd.' Slimme restaurants en andere horecagelegenheden zorgen er daarom voor dat klanten met het juiste licht en interieur de perfecte foto van gerechten kunt maken voor Instagram. 'Wij denken eerst aan het design van het eten, en dan mag de chef-kok kijken hoe hij daar een tien van maakt in de keuken, vult Ron Simpson, eigenaar The Avocado Show aan. Hieronder een filmpje op FoodTube, dat bijdraagt aan de faam van Simpsons nieuwe formule maar dan via video.
Goed smoelend food
Hier een voorbeeld van zo'n Insta-post voor The Avocado Show. 'Je moet minstens één fotogeniek gerecht op de kaart hebben staan'. adviseert Roger Bloem, food influencer. Lees hier het hele artikel en bekijk het filmpje.
(PvWK, bronnen: NOS, Instagram en FoodTube)
Laatste nieuws Avocado Show, lees hier
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- NOS
- food influencer
- Ron Simpson
- filmpje
- eten
- Roger Bloem
- keuken
- FoodTube
- design
- gerecht
- The Avocado Show
- fotogeniek
- chef-kok
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers