Jumbo biedt meer keus in vernieuwd AGF schap

Jumbo biedt meer keus in vernieuwd AGF schap
  • Food-en-retail
  • 10 apr 2019 @ 09:08
  • 18639 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Met het compleet vernieuwde AGF Gemak schap wil Jumbo een lekker en gezond antwoord geven op de vraag ‘Wat eten we’. De supermarktketen introduceert de komende weken ruim 100 nieuwe producten.

Van buddha bowls tot wortelnoedels, bloemkoolrijst en snacksalades: het assortiment is flink uitgebreid, meldt het familiebedrijf. 'Het AGF Gemak schap van Jumbo biedt voortaan nog meer keus. Met de innovaties wil Jumbo groente toegankelijker maken voor haar klanten. Door hen te inspireren gedurende de dag meer groente te eten, wordt het een stuk makkelijker om aan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid (250 gram) te komen. Daarnaast introduceert Jumbo een ‘Kies & Mix’ op kookgroente, waarmee het voor de klant niet alleen makkelijk, maar ook voordelig wordt om gezond en gevarieerd te eten.' 

Veel Nederlanders krijgen ongemerkt te weinig groente binnen, ziet ook Jumbo. Dankzij het vernieuwde AGF Gemak schap is het volgens Olaf de Boer, executive director Buying & Merchandising van Jumbo, nu een stuk makkelijker en lekkerder om gedurende de dag meer groente te eten. 'Bij Jumbo streven we er altijd naar om lekker en gezond eten zo makkelijk mogelijk te maken voor onze klanten. Met ons vernieuwde en gevarieerde AGF assortiment willen we hen helpen en inspireren om weloverwogen en gezondere keuzes te maken. Of het nu gaat om snackgroenten, salades of kookgroente, er is voor ieder moment van de dag voor elk wat wils. Ook hebben we ook de verpakkingen van de salades aangepakt, naast dat deze duurzamer zijn geworden, kunnen klanten nu in één oogopslag zien welke ingrediënten er in zitten en wat het percentage groente inname is.'

Van pompoenlasagne tot verse pureersoepen
Het AGF Gemak schap is flink onder handen genomen, volgens De Boer. Zo is het salade-aanbod uitgebreid met onder andere kleurrijke buddha bowls en snacksalades, maar ook met de saladetoppers zoals Biet & Geitenkaas waarmee je gemakkelijk een eigen salade maakt . Met de sous-vide gegaarde asperges en bospeen zet je in een handomdraai perfect gegaarde groente op tafel. Dankzij producten als wortelnoedels, pompoenlasagne en bloemkoolrijst voeg je op een verrassende manier extra groente toe aan de maaltijd. Zin in bloemkool én spruitjes? Met de ‘Kies & Mix’ kookgroente zet je eenvoudig meerdere groentes op tafel. De snacksalades en eenpersoonsverpakkingen met snackgroente als paprika, bleekselderij en wortel & bloemkool nodigen uit om gezond te snacken. Eind april maken de verse pureersoep Courgette Spinazie en verse sauzen vol groente het vernieuwde AGF Gemak schap compleet.

Minder gebruik karton en plastic
Daarnaast zijn de verpakkingen van de saladeproducten vernieuwd. 'De kartonnen verpakkingen om de salades zijn vervangen door een bedrukte sluitingsfolie. Door minder plastic te gebruiken is ook de maaltijdsaladeschaal verbeterd. Deze aanpassingen sluiten aan bij Jumbo’s voortdurende focus op het terugdringen van verpakkingsmateriaal. Met de aanpassingen bespaart Jumbo maar liefst 175.000 kilo karton.'

Het verantwoorde alternatief voor snoepgoed
Klanten komen nog meer verantwoordere innovaties tegen in de winkel. Jumbo lanceert als eerste supermarkt in Nederland een ‘Fruit Snacking’ schap. Hier vind je verantwoordere alternatieven voor snoepgoed. De vegan fruit gums, fruit strips en fruit chips zijn volledig op basis van gedroogd fruit en bevatten geen geur- en kleurstoffen of toevoegde suikers. 'Zo wil Jumbo haar klanten helpen en inspireren om weloverwogen en gezondere keuzes te maken op het gebied van eten. Ook het nieuwe fruit snacking assortiment past perfect in de trend van gezonder leven en bewust kiezen voor verantwoorde alternatieven.'
(PvWK)

Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. Jumbo telt momenteel ruim 600 winkels, zes Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Daarnaast lanceerde Jumbo onlangs Jumbo City. In dit nieuwe gemakswinkelconcept combineert het concern elementen van de reguliere Jumbo winkels, Foodmarkt én van restaurantketen La Place. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens. Niet voor niets is Jumbo al zestien keer door GfK uitgeroepen tot Beste Supermarkt van Nederland. In 2009 nam Jumbo de supermarktketen Super de Boer over en in 2012 volgde het nog grotere C1000. Begin 2016 heeft Jumbo ook de foodserviceformule La Place overgenomen. In 2018 volgde de overname van een deel van EMTÉ. Zo groeide Jumbo van regionale supermarktketen uit tot een leidende omnichannel retailer in Nederland. Voor meer informatie zie www.jumbo.com.'

(bron: Jumbo)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken