[FIM] Foodtrend 1: The End of Good Enough
- Food-en-retail
- 15 dec 2017 @ 16:54
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - FoodTrends
- 15 dec 2017 @ 16:54
- Gastblogger
Het tijdperk van instagrammable food is aangebroken. Als foodconcept moet je opvallen om gekozen te worden, stelt Food Inspiration Magazine in een vooruitblik op 2018.
Uit eten gaan doe je in 2018 meer dan ooit om online gezien te worden. Steeds meer consumenten delen via social media alles wat ze eten, met wie ze dat eten, en waar ze dat eten - en promoten daarmee gratis en voor niets jouw zaak. Tenminste... als jouw concept opvalt tussen al dat online foodgeweld. Dat opvallen doe je offline door kleurrijke, bijzonder opgemaakte gerechten te serveren die Instagramwaardig zijn en online door zelf actief te zijn op social media en daar je concept en producten te promoten.
Deze concepten bewezen in 2017 dat over de top weer kan, en goed genoeg niet meer voldoende is. Suikerspin ijs, buddha bowls, galaxy donuts en zeemeermin toast waren afgelopen jaar de sterren aan de food-hemel en trokken duizenden gasten naar hun zaak, zowel online als offline.
Maandag 18 december foodtrend #02: Ontbijt, lunch, souper
'In 2018 gaan we over naar meerdere eetmomenten per dag, met als afsluiter: het souper.'
foto The End of Good Enough, credits: Rahi Rezvani (bron: FIM)
Lees hier meer over het nieuwe Food inspiration Jaarboek 2018
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- 2018
- foodconcept
- opvallen
- marketing
- aangebroken
- uit eten
- trends
- retail
- gekozen
- delen
- FIM
- online
- Food Inspiration Magazine
- vooruitblik
- instagrammable food
- consumenten
- food
- worden
- 2018
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




