[Mijn marketing] Jan-Willem Brüggenwirth: 'SuitSupply voelt exact de trend aan’

[Mijn marketing] Jan-Willem Brüggenwirth: 'SuitSupply voelt exact de trend aan’
  • Algemeen
  • 2 nov 2020 @ 17:30
  • 18180 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Jan-Willem Brüggenwirth (60) is 'executive chairman' van design-bureau VBAT in Amsterdam. Over twee maanden zit zijn taak erop en gaat hij op zoek naar 'een andere mooie interim-klus'. 'Er hebben zich al enkele partijen gemeld.'

Klus geklaard

Ik heb straks na twaalf maanden mijn klus bij VBAT geklaard, voor zover als dat kan in coronatijd. Nu is het tijd voor een volgende stap. Inmiddels hebben enkele partijen al toegezegd om samen met mij iets nieuws te willen starten. Kansen genoeg dus. Mijn uitdaging is om binnen een jaar een nieuw initiatief te lanceren dat in de communicatiewereld omarmd gaat worden.

Modieus

SuitSupply is by far mijn favoriete merk. Zij voelen perfect de trend aan en geven mannen de kans er modieus uit te zien voor een relatief kleine prijs. Het principe dat je elke twee jaar een nieuw pak wil met daarnaast geen overkill aan advies en nieuwe collecties, vind goed. Ook zijn de campagnes altijd controversieel en worden ze echt als kunst neergezet.

Oudere doelgroep

Radio 10 is een station dat zijn eigen koers vaart en ook de aansluiting bij de oudere doelgroep weet te vinden. Een ochtendshow die een brede doelgroep aanspreekt en een late middag-programma dat echt uit mannen-radio bestaat. Best wel een unieke formule. Jaren geleden heb ik als CEO van Radio 538 onderhandeld om Radio 10 Gold over te nemen, met dezelfde gedachte dat er een bevolkingsgroep van 50+ is die alleen maar groeit en belangrijk wordt. En dat blijkt.

Hard feesten

In 2004 werd ik zonder enige radio-ervaring CEO van Radio 538. Ik ben er tot 2013 gebleven. Zonder twijfel was dat de beste tijd uit mijn werkbare leven. We groeiden in tien jaar uit van een clubje van 30 man tot 200+ collega's. Hard werken en ook hard feesten.

Twee biertjes

Mijn favoriete commercial is van Heineken, die naadloos aansluit op de corona-problematiek. Inclusief de twee biertjes, in te nemen op een gevisualiseerde afstand van anderhalve meter.

Oorspronkelijk werk

Indie Amsterdam van Lode Schaeffer is mijn favoriete reclamebureau. Zij maken oorspronkelijk werk, voor onder meer Tele2 en Amstel, dat echt iets aan merken toevoegt.

Flauw

Ik luister graag naar Man, man, man de podcast. Simpel en flauw, heerlijk.

Successen

Arno de Jong van de Nederlandse Loterij is mijn favoriete marketeer. Hij viert successen op de meest uiteenlopende onderwerpen en pakt dito prijzen. En als kroon op zijn werk won hij vorig jaar de prijs van Marketeer van het jaar.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken