Cannes Lions: 5x goud voor Sweetie van Lemz
- Bureaus
- 17 jun 2014 @ 00:06
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CannesAwardBekroningenCampagnes
- 17 jun 2014 @ 00:06
- Redactie Bureaus
Het was een gouden avond voor Lemz maandag in Cannes: het Nederlandse reclamebureau won met de wereldwijd geroemde Sweetie-case voor Terre des Hommes maar liefst vijf keer goud op de eerste uitreikingsavond van de Cannes Lions 2014. Ook Wieden+Kennedy Amsterdam viel in de prijzen, maar won geen goud. Lees in MarketingTribune 12 van vandaag een uitgebreid interview met de directeur van Terres des Hommes Albert Jaap van Santbrink.
Sweetie won gouden leeuwen in drie verschillende categorieën: PR, Direct en Promo & Activation. Van de zeven nominaties in die categorieën waren er vijf goed voor goud en eentje goed voor zilver.
Vijf keer goud winnen op één avond is een voor Nederlandse bureaus unieke prestatie. Aangezien goede doelen zijn uitgesloten voor het winnen van een reguliere Grand Prix, kan Lemz deze ultieme prijs niet winnen. Wel lonkt er voorzichtig de Grand Prix for Good, die worden gekozen uit alle gouden winnaars. Al is de concurrentie natuurlijk moordend.
De Grand Prix in PR ging naar The Scarecrow (zie video), een campagne van Chipotle Cultivate Foundation en CAA Marketing tegen de uitwassen van de voedingsindustrie. Bij de Direct Lions werd de Grand Prix toegekend aan Adam&Eve DDB London voor de Harvey Nichols-kerstcampagne ‘Sorry I spent it on myself’. In Creative Effectiveness ging de Grand Prix van de campagne Guilt Trips van McCann Melbourne voor V/Line.
Bekijk hier alle Nederlandse genomineerden.
Meer festivalnieuws? Check CannesLions.com
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Lemz
- Cannes Lions
- uitreiking
- Gouden Leeuw
- winnaar
- awards
- Sweetie
- prijzen
- Terre des Hommes
- 5x
- Wieden+Kennedy
- Cannes
- PR Lions
- Lions
- Direct Lions
- goud
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation