XXS en Merktroubadour creëren viraal succes voor Dirk
- Bureaus
- 25 feb 2015 @ 11:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - VideoSocial mediaMediaOnlineVirale marketing
- 25 feb 2015 @ 11:29
- Redactie Bureaus
Reclamebureau XXS heeft voor zijn klant Dirk van den Broek een online video geproduceerd waarmee de supermarkt treffend inhaakt op het succesvolle tv-programma Boer Zoekt Vrouw. Om de virale werking van de video te stimuleren schakelde XXS een relatief nieuw PR-bureau in. Merktroubadour mocht zijn expertise bewijzen en realiseerde binnen één week ruim 450.000 views.
Binnen de inhaakvideo doet supermarktketen Dirk van den Broek onder het motto ‘Boerenkool zoekt vrouw’ zijn boerenkool flink in de aanbieding. Bekijk hier de video van XXS voor Dirk.
Het virale effect van de video is gestimuleerd door een specifieke media-benadering. Merktroubadour definieerde verschillende relevante mediagroepen, waaronder culinaire blogs, vakmedia, lifestyle-blogs en jongerenmedia, en speelde binnen een persoonlijk begeleidend schrijven in op de redactionele behoefte van elk individuele groep. Via deze werkwijze blijkt een en dezelfde video voor verschillende journalisten en bloggers interessante content. Voor extra online exposure is er samengewerkt met het influential marketingbureau WeAreFirst.
Reclamebureau XXS en PR-bureau Merktroubadour hebben na deze succesvolle case de wens uitgesproken om in de toekomst vaker met elkaar samen te werken.
Het werken voor challengers heeft het DNA van XXS gevormd. Het maakt wie zij zijn. Het bepaalt hun cultuur, hun drive, hun manier van werken. Samengevat in vier woorden staat XXS voor: Challenge, Conversie, Connectie, Common ground.
Het PR- en contentbureau Merktroubadour is in maart 2014 opgericht door de PR-specialisten Rianne de Vries en Oscar den Ouden. Het bureau brengt merkverhalen op creatieve wijze onder de aandacht van de doelgroep en werkt daarvoor vaak samen met reclame- en mediabureaus. Gelijk aan een troubadour werkt Merktroubadour niet vanuit één vaste locatie, maar vaak vanuit de klant of bureaus met wie zij samenwerken.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- XXS
- reclamebureau
- stampen
- boerenkool
- Dirk
- online
- PR
- inhaker
- WeAreFirst
- BZV
- Boer Zoekt Vrouw
- stamppot
- viral
- bureau
- marketing
- video
- Merktroubadour
- Dirk van den Broek
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation