Volkswagen en Achtung bouwen revolutionaire kinderwagen
- Bureaus
- 5 aug 2015 @ 09:19
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - InteractieVideoOnlineSocial mediaCampagnes
- 5 aug 2015 @ 09:19
- Redactie Bureaus
Je verwacht meer als je Volkswagen rijdt, ook van een kinderwagen. Dat is de teneur van de online follow-up die digitaal bureau Achtung maakte na de feedback op de merkcampagne waarin een kinderwagen in de showroom geen automatische rem blijkt te hebben, net zoals een 'VW' dat wel heeft. Het bureau ging aan de slag met de vraag: Wat nu als een kinderwagen die wél zou hebben?
In april lanceerde Volkswagen samen met Achtung! de merkcampagne ‘Je verwacht meer als je Volkswagen rijdt’. Hiermee werd de klassieke Volkswagen betrouwbaarheid, kwaliteit en innovatie in de kijker gezet. In de commercial zien we verschillende Volkswagen rijders die even hoge verwachtingen hebben van andere producten, zoals een kinderwagen die geen automatische rem heeft.
Op deze video reageerde Facebook-fan Timo Ros dat het eigenlijk wel een goed idee is om een kinderwagen te maken die automatisch kan remmen. Volkswagen dacht er ook zo over en begon meteen met het ontwikkelen van een prototype. Het resultaat is een kinderwagen die automatisch kan remmen en afstand kan houden.
De innovatieve kinderwagen lijkt te kunnen rekenen op veel belangstelling met meer dan 300.000 views en zeker 10.000 likes in de eerste twaalf uur na plaatsing, zonder aangekochte media.
Credits
Campagne: ‘Je verwacht meer als je een Volkswagen rijdt’
Opdrachtgever: Volkswagen
Verantwoordelijk bij klant: Jasper van der Bijl, Leony Hogenes
Bureau: Achtung!
Creatief Directeur: Mervyn ten Dam
Creatie: Bert Marissen, Alexis Jabbour
Account Manager: Emily Kroes, Elke ter Bogt
Productie Maatschappij: Czar
Regie: Jonathan Elbers
Producer: Fenna Breitbarth & Robert Nan
DOP: Daan Nieuwenhuijs
Audionabewerking: Sound Circus | Kees Kroot, Feike de Wit
Muziek: Sizzer
Online: The Ambassadors
Prototype ontwikkeling: Magic Bullet
Maxi Cosi: Tim van de Bergh
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- merkcampagne
- kinderwagen
- baby
- campagne
- vader
- Volkswagen
- rem
- follow-up
- Achtung
- video
- social media
- likes
- inhaker
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation