Volkswagen en Achtung lanceren 'viral' Connected Dog
- Bureaus
- 3 mrt 2016 @ 10:35
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ContentVideoVirale marketingCampagnes
- 3 mrt 2016 @ 10:35
- Redactie Bureaus
Na de zelf remmende kinderwagen komt Volkswagen ook dit jaar weer met een grappig bedoelde hoax-video: Connected Dog. Digitaal bureau Achtung maakte de korte film over een speciale app om niet met je auto op afstand verbinding te maken, maar met je hond.
Alles in onze wereld wordt meer en meer connected. Daarom toonde Volkswagen vorig jaar hun typische toegankelijke blik op innovatie door een automatisch remmende kinderwagen te bouwen. Volkswagen blijft hun focus op menselijke innovatie in de kijker zetten met hun nieuwste Volkswagen app, die verbinding maakt met de trouwe viervoeter, in plaats van een auto. In samenwerking met Nederlandse hondenexpert Martin Gaus werd een film gemaakt over de nieuwe app. De film toont de Connected Dog in het echte leven: een slimme pet waarmee de hond volledige controle over zijn leven heeft.
Net zoals de Volkswagen, is de Connected Dog ontworpen om het leven van de eigenaar zo makkelijk mogelijk te maken. De eigenaar hoeft niet meer aanwezig te zijn om zijn hond uit te laten. Nadat hij het hondenluik heeft ontgrendeld via zijn app kan hij de hond volgen via een GPS en een live camera. Via de app kan hij ook de hond locatie-specifieke instructies en belongingen geven voor goed gedrag.
Credits
Opdrachtgever: Volkswagen
Verantwoordelijk bij klant: Leony Hogenes
Bureau: Achtung!
Creatie: Mervyn ten Dam, Michael Middelkoop, Sharif Abdel Mawla
Producer: Sharinda Teunissen
Productiemaatschappij: Czar
Regie: Jonathan Elbers
Producers: Robert Nan & Sophie Hendriks
Editor: Xander Nijsten
Sound design / Muziek / Audio: Soundcircus
Grading: Storm
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation