TomTom-campagne zet in op Priority Driving
- Bureaus
- 8 jun 2016 @ 12:04
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieE-marketingBrandingCampagnes
- 8 jun 2016 @ 12:04
- Redactie Bureaus
‘Welkom bij de ultieme rijervaring’. Dat is de boodschap die TomTom in zijn nieuwste campagne communiceert aan autorijders. De nieuwe positionering, ontwikkeld door reclamebureau 180 Amsterdam, is geïnspireerd door de 'frequent flyer'-clubs in de luchtvaart en is gecreëerd om het gevoel op te roepen dat rijden met een TomTom illustreert.
'Omdat onze nieuwste lijn navigatiesystemen zijn gemaakt rond de technologie die we hebben ontwikkeld voor de toekomst van het autorijden, leveren ze een superieure gebruikerservaring', zegt Nuno Campos, VP marketing bij TomTom. 'De combinatie van slimme routes, onze wegenkaarten en verkeersinformatie geeft autorijders het gevoel dat ze een rijbaan voor zichzelf hebben. Dat gevoel gaat de ‘Welkom bij de ultieme rijervaring’-campagne over.'
TomTom lanceert de campagne met een radio-commercial en diverse digitale uitingen, zoals geautomatiseerde online advertenties, YouTube pre-roll en een campagnewebsite. Ook is de campagne zichtbaar in de winkels, op sociale media en via PR-acties.
De miljoenencampagne loopt vanaf 20 juni in vijf Europese landen, waaronder Nederland, en is ontwikkeld in samenwerking met 180 Amsterdam. De internationale pay-off luidt: 'Welcome to priority driving.'
'Niet iedereen begrijpt al dat TomToms navigatiesystemen sneller, slimmer en meer real-time dan ooit zijn', zegt Al Moseley, directeur en CCO van 180 Amsterdam. 'We wilden dus het gevoel overbrengen van hoe rijden met een TomTom tegenwoordig voelt – hetzelfde gevoel dat frequent flyers op de luchthaven ervaren wanneer ze de wachrij bij de check-in, douane en boarding voorbij kunnen lopen. Deze voordelen is precies waar de ‘Welkom bij de ultieme rijervaring’-campagne om draait.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers