Nieuwe Ben-campagne: Red Urban geeft mobieltje een bijrol

  • Bureaus
  • 5 jul 2016 @ 18:10
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • BrandingMerkenCommercialsCampagnesMobile

Terwijl de meeste telecommerken ‘meer, meer, meer’ pushen omdat het kan, draait de nieuwe Ben-campagne om 'en/en': gebruik je mobiel wanneer jij het zelf wilt, maar geniet ook van momenten met elkaar. Red Urban heeft die boodschap verpakt in een commercial die een heel ander geluid laat horen dan veel andere telecom-campagnes.

De nieuwe Ben-campagne gaat over het inzicht dat mensen 'en/en' willen. Of beter gezegd: mensen willen enerzijds 100% genieten van de leuke dingen die je mobiel je biedt, maar anderzijds ook 100% aandacht voor de mooiste momenten met elkaar. Of zoals Ben dat zelf verwoordt: 'Passend in de hybride lifestyle van nu. Sneller afwisselen. Intuïtief en zelfbewust. Met positieve kijk op de wereld om ons heen.' 

Het is een andere insteek dan menig andere aanbieder, die inzet op maximaal datagebruik ('gewoon omdat het kan'). In de nieuwe campagne gooit Ben het nadrukkelijk over een andere boeg. Net zoals challenger Ben het altijd al over een andere boeg heeft gegooid. 

'Ben is hét mobiele mentaliteitsmerk dat iedereen zichzelf laat zijn', zegt Ben (sic) Imhoff, creative director van Red Urban en Etcetera. 'Afgelopen jaar zijn we de beweging gestart van "idealist van toen" naar de persoonlijke budget-challenger van nu. Met deze nieuwe campagne kruipen we nog dichter op de huid van iedereen die zoveel mogelijk plezier uit zijn euro’s wil halen. We geven Ben bewust de bijrol: Je hoeft echt niet al je tijd aan mij te besteden. Dat is lekker positief en tegendraads in de markt.'

Ben speelt geen hoofdrol

Renske Nouwens, marketingmanager van Ben: 'Wij zijn erg blij met deze nieuwe stap. Hoe cool is het dat we niemand opleggen wat ze allemaal moeten doen met hun mobiele telefoon. Want Ben speelt een beperkte rol in hun levens. Maar Ben helpt wel iedereen om zo veel mogelijk plezier te halen uit zijn of haar budget.'

De regie van de nieuwe Ben-campagne is gedaan door Johan Kramer, die eind vorige eeuw bij KesselsKramer aan de wieg stond van het merk Ben: 'Ik vind het een mooie, herkenbare gedachte van het Red Urban team; dat je het ene moment opgaat in je mobiel en dat je op het volgende moment je onderdompelt in het plezier met elkaar.'

Credits

Opdrachtgever: Ben (T-Mobile)

Verantwoordelijk bij klant: Renske Nouwens, Kaspar van den Berg, Leon Toet 

Bureau: Red Urban, Etcetera

Creatie: Robin Meekel, Patrick van Haperen, Ben Imhoff 

Strategie: Job Koopman, Frank Huiberts

Business Director: Sjoerd van Loon

Campaign Producers: Marieke Prette, Fabienne Molleman, Joze Rikken

Fotografie: Johan Kramer

Productiemaatschappij: Halal

Executive producer: Roel Oude Nijhuis

Producer: Poeiwah Cheung 

Regisseur: Johan Kramer

DOP: Lex Brand

Online en grading: Joppo@De Grot

Editing: Kevin Whelan

Music composing & Sounddesign: Earforce



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken