System1 Agency start in Nederland
- Bureaus
- 20 jun 2018 @ 10:14
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieOnderzoekReclameEffect
- 20 jun 2018 @ 10:14
- Redactie Bureaus
System1 Agency heeft zijn eerste vestiging geopend in Nederland. Vanuit Amsterdam biedt het internationale reclamebureau een naar eigen zeggen unieke propositie: garantie op de effectiviteit van campagnes.
'Wij speculeren niet. Alles wordt getest op emotionele impact en effectiviteit, volgens wetenschappelijke methodes en met keiharde cijfers als resultaat', zegt Leroy Witjes van System1 Agency. De marketing-onderzoekers van Binet & Field hebben de werkwijze getest en constateerden dat de methode met statistische significantie en grote nauwkeurigheid het korte- én langetermijneffect van een reclamecampagne op bedrijfsresultaten kan voorspellen.
De vraag is natuurlijk in hoeverre het testen van campagnes ook daadwerkelijk leidt tot succes. Je kunt constateren dat een campagne moet worden geoptimaliseerd, maar dan moet dit vervolgens ook wel echt lukken. Daarover binnenkort een interview met het bureau.
Twintig jaar marktonderzoek
System1 Agency is onderdeel van System1 Group, een bekroond onderzoeksbureau met wereldwijd veertien vestigingen. De groep doet onderzoek naar de effectiviteit van reclamecampagnes voor onder meer Coca-Cola, Nike, Citroën, Unilever, Nestlé en McDonald’s. System1 Agency is opgericht om de kennis toe te passen die System1 Group met 20 jaar marktonderzoek heeft vergaard.
System1 Agency opereert al vanuit Groot Brittannië, de Verenigde Staten en Zwitserland. Met de opening van een vierde vestiging nu ook vanuit Nederland. System1 Agency Nederland ontwikkelde inmiddels een campagne voor het Nederlandse ID&T ter promotie van dancefestival Mysteryland.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vijf onderscheidingen voor GoSpooky 07-02-2025
- Vogelbescherming Nederland: luister... 07-02-2025
- Your Majesty en Infinum onderzoeken... 07-02-2025
- Drie vragen aan… Maaike Maagdenberg06-02-2025
- Desperados lanceert nieuwe campagne... 05-02-2025
- Lidl kiest Bruut als lead agency... 05-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day