System1 Agency start in Nederland
- Bureaus
- 20 jun 2018 @ 10:14
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StrategieOnderzoekReclameEffect
- 20 jun 2018 @ 10:14
- Redactie Bureaus
System1 Agency heeft zijn eerste vestiging geopend in Nederland. Vanuit Amsterdam biedt het internationale reclamebureau een naar eigen zeggen unieke propositie: garantie op de effectiviteit van campagnes.
'Wij speculeren niet. Alles wordt getest op emotionele impact en effectiviteit, volgens wetenschappelijke methodes en met keiharde cijfers als resultaat', zegt Leroy Witjes van System1 Agency. De marketing-onderzoekers van Binet & Field hebben de werkwijze getest en constateerden dat de methode met statistische significantie en grote nauwkeurigheid het korte- én langetermijneffect van een reclamecampagne op bedrijfsresultaten kan voorspellen.
De vraag is natuurlijk in hoeverre het testen van campagnes ook daadwerkelijk leidt tot succes. Je kunt constateren dat een campagne moet worden geoptimaliseerd, maar dan moet dit vervolgens ook wel echt lukken. Daarover binnenkort een interview met het bureau.
Twintig jaar marktonderzoek
System1 Agency is onderdeel van System1 Group, een bekroond onderzoeksbureau met wereldwijd veertien vestigingen. De groep doet onderzoek naar de effectiviteit van reclamecampagnes voor onder meer Coca-Cola, Nike, Citroën, Unilever, Nestlé en McDonald’s. System1 Agency is opgericht om de kennis toe te passen die System1 Group met 20 jaar marktonderzoek heeft vergaard.
System1 Agency opereert al vanuit Groot Brittannië, de Verenigde Staten en Zwitserland. Met de opening van een vierde vestiging nu ook vanuit Nederland. System1 Agency Nederland ontwikkelde inmiddels een campagne voor het Nederlandse ID&T ter promotie van dancefestival Mysteryland.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers