Exit Communicatie en Levanto richten Institute of Ideas op
- Bureaus
- 13 dec 2018 @ 09:18
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Marketing
- 13 dec 2018 @ 09:18
- Redactie Bureaus
De start van het nieuwe jaar markeert ook het begin van Institute of Ideas. Op 1 januari bundelen zeven bedrijven de krachten en gaan ze zich vestigen in een pand in Valkenswaard.
De zeven ondernemingen zijn actief op het gebied van lichtreclame, retail, marketing, brand experience, design, promotie, recruitment en filmproductie. Onder de overkoepelende naam Institute of Ideas willen deze bedrijven klanten bedienen met een “volledige one-stop-shop in marketingconcepten”. Het plan werd twee weken geleden tijdens een event in het Philips Stadion gepresenteerd aan de medewerkers en opdrachtgevers.
‘Een klant ziet in het nieuwe pand zijn idee tastbaar worden’, licht Michiel van Gog toe, de group commercial director Institute of Ideas. ‘Er zijn maar weinig bedrijven die alles van online tot offline verzorgen. Of het nu een product, dienst of mens is, alles op het gebied van marketingcommunicatie kan bij Institute of Ideas worden afgenomen.’
Exit Communicatie en Levanto namen ongeveer een jaar geleden het initiatief voor Institute of Ideas. Omdat beide bedrijven diensten aanboden die niet tot de kerntaken behoorden, werd besloten om daarvoor specialistische bedrijven op te richten en die onder te brengen in Institute of Ideas.
Als voorbeeld geeft Van Gog Pleasure Melons, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen van verpakkingen. Die onderneming is ontstaan nadat full service bureau Exit Communicatie voor diverse opdrachtgevers verpakkingen ging ontwerpen. ‘We zagen dat er specialistische vraag naar was. Dat specialisme zijn we gaan vermarkten en zo is Pleasure Melons ontstaan. De klant kan van idee tot product bij ons terecht. Met Exit Communicatie en Levanto gaan we de volgende fase in, en die fase heet Institute of Ideas.’
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing