Exit Communicatie en Levanto richten Institute of Ideas op

Exit Communicatie en Levanto richten Institute of Ideas op
  • Bureaus
  • 13 dec 2018 @ 09:18
  • 13888 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Marketing

De start van het nieuwe jaar markeert ook het begin van Institute of Ideas. Op 1 januari bundelen zeven bedrijven de krachten en gaan ze zich vestigen in een pand in Valkenswaard.

De zeven ondernemingen zijn actief op het gebied van lichtreclame, retail, marketing, brand experience, design, promotie, recruitment en filmproductie. Onder de overkoepelende naam Institute of Ideas willen deze bedrijven klanten bedienen met een “volledige one-stop-shop in marketingconcepten”. Het plan werd twee weken geleden tijdens een event in het Philips Stadion gepresenteerd aan de medewerkers en opdrachtgevers.

‘Een klant ziet in het nieuwe pand zijn idee tastbaar worden’, licht Michiel van Gog toe, de group commercial director Institute of Ideas. ‘Er zijn maar weinig bedrijven die alles van online tot offline verzorgen. Of het nu een product, dienst of mens is, alles op het gebied van marketingcommunicatie kan bij Institute of Ideas worden afgenomen.’

Exit Communicatie en Levanto namen ongeveer een jaar geleden het initiatief voor Institute of Ideas. Omdat beide bedrijven diensten aanboden die niet tot de kerntaken behoorden, werd besloten om daarvoor specialistische bedrijven op te richten en die onder te brengen in Institute of Ideas.

Als voorbeeld geeft Van Gog Pleasure Melons, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen van verpakkingen. Die onderneming is ontstaan nadat full service bureau Exit Communicatie voor diverse opdrachtgevers verpakkingen ging ontwerpen. ‘We zagen dat er specialistische vraag naar was. Dat specialisme zijn we gaan vermarkten en zo is Pleasure Melons ontstaan. De klant kan van idee tot product bij ons terecht. Met Exit Communicatie en Levanto gaan we de volgende fase in, en die fase heet Institute of Ideas.’ 

 

 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken