Exit Communicatie en Levanto richten Institute of Ideas op
- Bureaus
- 13 dec 2018 @ 09:18
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Marketing
- 13 dec 2018 @ 09:18
- Redactie Bureaus
De start van het nieuwe jaar markeert ook het begin van Institute of Ideas. Op 1 januari bundelen zeven bedrijven de krachten en gaan ze zich vestigen in een pand in Valkenswaard.
De zeven ondernemingen zijn actief op het gebied van lichtreclame, retail, marketing, brand experience, design, promotie, recruitment en filmproductie. Onder de overkoepelende naam Institute of Ideas willen deze bedrijven klanten bedienen met een “volledige one-stop-shop in marketingconcepten”. Het plan werd twee weken geleden tijdens een event in het Philips Stadion gepresenteerd aan de medewerkers en opdrachtgevers.
‘Een klant ziet in het nieuwe pand zijn idee tastbaar worden’, licht Michiel van Gog toe, de group commercial director Institute of Ideas. ‘Er zijn maar weinig bedrijven die alles van online tot offline verzorgen. Of het nu een product, dienst of mens is, alles op het gebied van marketingcommunicatie kan bij Institute of Ideas worden afgenomen.’
Exit Communicatie en Levanto namen ongeveer een jaar geleden het initiatief voor Institute of Ideas. Omdat beide bedrijven diensten aanboden die niet tot de kerntaken behoorden, werd besloten om daarvoor specialistische bedrijven op te richten en die onder te brengen in Institute of Ideas.
Als voorbeeld geeft Van Gog Pleasure Melons, een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen van verpakkingen. Die onderneming is ontstaan nadat full service bureau Exit Communicatie voor diverse opdrachtgevers verpakkingen ging ontwerpen. ‘We zagen dat er specialistische vraag naar was. Dat specialisme zijn we gaan vermarkten en zo is Pleasure Melons ontstaan. De klant kan van idee tot product bij ons terecht. Met Exit Communicatie en Levanto gaan we de volgende fase in, en die fase heet Institute of Ideas.’
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation