'Biertje?' terug van weggeweest
- Bureaus
- 9 sep 2019 @ 14:26
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 9 sep 2019 @ 14:26
- Lucas Boon
Heineken lanceert vandaag een nieuwe campagne waarin Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal staan. Het bierkratje en de beroemde slogan ‘Biertje?’ moeten dit idee kracht bijzetten. De campagne is ontwikkeld door Cloudfactory en Publicis.
Josefien Olij, marketing manager bij Heineken, laat weten: 'Als Nederlands merk willen we écht connectie maken met iedereen in het land. In deze nieuwe campagne laten we op ludieke wijze zien hoe Heineken en het krat altijd al onderdeel zijn geweest van de Nederlandse samenleving. Nederland is bij uitstek een krattenland: er zijn maar liefst 4,6 miljoen Heineken-kratten in omloop en het krat is daarnaast onze meest verkochte en duurzame verpakking. Tevens wordt het krat niet alleen gebruikt om bier in te vervoeren, maar bijvoorbeeld ook als bijzettafel of fietsmand.'
Frisse blik
De slogan 'Biertje?' uit 2002 maakt in de nieuwe campagne, ontwikkeld door Cloudfactory en Publicis, zijn comeback. David Lette, marketing directeur van Heineken Nederland, zegt: 'De slogan nodigt uit om met een frisse blik naar de wereld te kijken en juist daar staan Nederlanders om bekend. Met een biertje maken we connectie, doen we nieuwe ideeën op of maken we een lastig gesprek wat luchtiger. Mooi om daar met ons product, of dat nu alcoholhoudend of -vrij is, een rol in te kunnen spelen.'
De campagne gaat live via de social media-kanalen van Heineken en is vanavond voor het eerst te zien in de reclameblokken op Nederlandse televisie. Bekijk de tv-campagne hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers