Gamma: iedereen kan klussen
- Bureaus
- 7 okt 2019 @ 11:10
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 7 okt 2019 @ 11:10
- Lucas Boon
De eerste Gamma-campagne van de hand van JWT Amsterdam is een feit. Het reclamebureau ontwikkelde een nieuwe merkpositionering voor de bouwmarkt die vandaag live gaat. De slogan 'Ik kan het' moet Nederlanders motiveren om aan de slag te gaan in hun eigen huis.
Laurens Miedema, manager marketing & communicatie, licht het idee toe: 'Met onze naamsbekendheid zit het wel goed. Heel Nederland koopt bij ons. Wat mist, is emotionele waardering. Terwijl Gamma juist een belangrijke rol speelt bij misschien wel de meest emotionele plek in je leven: je huis. Wij willen ervoor zorgen dat iedereen in Nederland z'n huis helemaal van nu kan maken, of je nou handig bent of niet. En het is nog leuk om te doen ook.'
Bas Korsten, creative partner van J. Walter Thompson, vult aan: 'Hoe we leven en wonen is de afgelopen jaren razendsnel veranderd. We koken minder, laten meer bezorgen, willen de deur opendoen met onze telefoon. We wonen vaker alleen of juist met een samengesteld gezin, we willen oud worden in ons eigen huis. De campagne moet inspireren om aan de slag te gaan. Een belangrijke rol hierin is weggelegd voor Jasper van Veen: geen alwetende voice-over die je wel even gaat vertellen hoe je het moet doen, maar een stem die naast je staat, meedenkt en je vooral overtuigt van jezelf. Ik kan het.'
De nieuwe campagne met als thema ‘verduurzaming’ is vanaf vandaag te zien in abri's, op tv, pre-rolls, bumpers, social posts, banners, radio en billboard specials in de regio Amsterdam.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers