Nieuwe Samsung #withGalaxy campagne live
- Bureaus
- 8 nov 2019 @ 13:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CampagnesCreatie
- 8 nov 2019 @ 13:59
- Peter van Woensel Kooy
Vandaag, 8 november 2019, lanceert Samsung de 360 graden campagne ‘Create #withGalaxy’ waarmee iedereen met een Galaxy smartphone wordt uitgedaagd om 'creators' te worden. De campagne is 100% gefilmd en gefotografeerd met Galaxy devices.
Fantastische foto’s of geweldige video’s kun je tegenwoordig gewoon met een telefoon schieten, maar nog niet iedereen doet het, aldus Samsung.
Thijs de Boer, executive creative director van betrokken bureau Cheil Amsterdam: 'Vanuit de "Do What You Can’t"-filosofie inspireert, challenget en leert Samsung heel Nederland hoe je zelf content kunt maken waarvan je altijd dacht: "dat kan ik niet". Onzin. Met een paar alledaagse voorwerpen, een beetje creativiteit en een Galaxy smartphone maakt iedereen de mooiste beelden. Ook jij.'
Voor de #withGalaxy campagne schakelde Samsung bekende Nederlandse creators in. Zo zien we fashion designer Danielle Cathari, zangeres Teske de Schepper, Olympisch BMX-er Niek Kimmann, Vlaams fotografe Marie Wynants en de veelzijdige creator Nienke Plas. In de video’s zien we de creators eerst in prachtige beelden die normaalgesproken met professionele apparatuur worden geschoten. Vervolgens zie we de reveal, de ‘making of’, en wat blijkt? Ook jij kunt dit thuis eenvoudig maken.
'De camera’s van Galaxy smartphones komen vaak als beste uit de test', vertelt Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung Benelux. 'Het is ook ongelofelijk wat daar allemaal mee kan. Toch blijkt dat het grootste gedeelte van de functionaliteiten van de nieuwste smartphones niet wordt gebruikt. Als bewijs van wat de mogelijkheden zijn, hebben we de hele campagne geschoten met de Galaxy S10, S10+ en Note10.'
Samsung gaat de eerste weken inspireren en triggeren met een digitale en social campagne, TVC, bioscoop en DOOH en dan begin december uitdagen via de bekende creators en hun social kanalen. Deze social challenges en de #withGalaxy creaties die daaruit volgen, verschijnen naast social ook op een online platform: withGalaxy.nl. Samen met tutorials waarin de creators uitleggen hoe je dit zelf kunt maken.
Ook in retail worden Galaxy bezitters aangespoord om Galaxy creators te worden. Zoals met een speciale booth in de Samsung Experience Store, waar de tvc-scene van Nienke Plas kan worden nagemaakt. Heel eenvoudig gecreëerd met je eigen Galaxy. Naast Nederland wordt de #withGalaxy campagne en het platform ook uitgerold in België. Zie ook de film hieronder.
(PvWK)
Over Cheil Amsterdam
'Cheil Amsterdam werkt op het snijvlak van advertising, digital en retail. Het bureau creëert consistente, overtuigende, aanstekelijke verhalen, voortgestuwd door innovatie en real-time inzichten. Het Cheil netwerk is geboren uit de Aziatische tech-revolutie en opgegroeid in het digitale tijdperk.'
(bron: cheil)
Over Samsung Electronics
'Samsung Electronics inspireert mensen en creëert de toekomst met vernieuwende ideeën en technologieën. Wij zijn toonaangevend in de wereld van TV’s, smartphones, wearables, tablets, huishoudelijke apparaten, netwerksystemen, geheugen, systeem-LSI, gieterij en LED-oplossingen.'
(bron: Samsung)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- creator
- creators
- Danielle Cathari
- zelf doen
- Niek Kimmann
- smartphone
- veelzijdig
- Samsung
- 360 graden
- Teske de Schepper
- BMX
- Galaxy
- studio
- campagne
- #withGalaxy
- fotograaf
- Marie Wynants
- uitgedaagd
- Nienke Plas
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation