Memphis Depay boegbeeld Europese campagne Foot Locker
- Bureaus
- 12 okt 2023 @ 11:10
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 12 okt 2023 @ 11:10
- Nanny Kuilboer
In samenwerking met Dept lanceert Footlocker een Europese campagne voor de Puma Exotek die alleen bij Foot Locker te koop zal zijn. Memphis Depay fungeert als boegbeeld voor de nieuwe sneaker.
Foot Locker, Puma en global digital agency Dept hebben nauw samengewerkt bij het realiseren van deze campagne. Ferdi Scheers, strategist bij Dept: ‘De afgelopen maanden hebben we intensief gewerkt aan het finetunen van het creatieve concept, de mediastrategie en de daadwerkelijke media-executie. Het is dan ook ongelofelijk gaaf om deze campagne nu tot leven te zien komen. Qua mediastrategie is gekozen voor een mix van diverse on- en offline kanalen: van high impact DOOH-schermen in Milaan, Parijs, Rotterdam en Amsterdam tot video-ads voor YouTube en een interactieve Snapchat-lens waarmee gebruikers de sneaker virtueel kunnen passen.’
Cage-design
Opvallend aan de nieuwe sneaker van Puma is - zoals de naam al doet vermoeden - het ‘cage-design’ rondom de zool op. Lieke Hillerstrom, senior trade marketing manager bij Puma: ‘Daarnaast zorgt de Nitro-zool, waarvan het concept uit onze hardloopcollectie, voor een uitstekend draagcomfort.’
Jan Schulte, media strategy & planning manager bij Foot Locker: ‘Vanuit Foot Locker zijn we enorm trots op deze exclusieve samenwerking met Puma en Dept heeft ons enorm goed geholpen met de mediastrategie en inkoop van placements. We kijken ernaar uit om deze campagne tot leven te zien komen in de Europese steden.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation