Memphis Depay boegbeeld Europese campagne Foot Locker

Memphis Depay boegbeeld Europese campagne Foot Locker
  • Bureaus
  • 12 okt 2023 @ 11:10
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

In samenwerking met Dept lanceert Footlocker een Europese campagne voor de Puma Exotek die alleen bij Foot Locker te koop zal zijn. Memphis Depay fungeert als boegbeeld voor de nieuwe sneaker.

Foot Locker, Puma en global digital agency Dept hebben nauw samengewerkt bij het realiseren van deze campagne. Ferdi Scheers, strategist bij Dept: ‘De afgelopen maanden hebben we intensief gewerkt aan het finetunen van het creatieve concept, de mediastrategie en de daadwerkelijke media-executie. Het is dan ook ongelofelijk gaaf om deze campagne nu tot leven te zien komen. Qua mediastrategie is gekozen voor een mix van diverse on- en offline kanalen: van high impact DOOH-schermen in Milaan, Parijs, Rotterdam en Amsterdam tot video-ads voor YouTube en een interactieve Snapchat-lens waarmee gebruikers de sneaker virtueel kunnen passen.’

Cage-design
Opvallend aan de nieuwe sneaker van Puma is - zoals de naam al doet vermoeden - het ‘cage-design’ rondom de zool op. Lieke Hillerstrom, senior trade marketing manager bij Puma: ‘Daarnaast zorgt de Nitro-zool, waarvan het concept uit onze hardloopcollectie, voor een uitstekend draagcomfort.’
Jan Schulte, media strategy & planning manager bij Foot Locker: ‘Vanuit Foot Locker zijn we enorm trots op deze exclusieve samenwerking met Puma en Dept heeft ons enorm goed geholpen met de mediastrategie en inkoop van placements. We kijken ernaar uit om deze campagne tot leven te zien komen in de Europese steden.’

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken