Memphis Depay boegbeeld Europese campagne Foot Locker
- Bureaus
- 12 okt 2023 @ 11:10
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 12 okt 2023 @ 11:10
- Nanny Kuilboer
In samenwerking met Dept lanceert Footlocker een Europese campagne voor de Puma Exotek die alleen bij Foot Locker te koop zal zijn. Memphis Depay fungeert als boegbeeld voor de nieuwe sneaker.
Foot Locker, Puma en global digital agency Dept hebben nauw samengewerkt bij het realiseren van deze campagne. Ferdi Scheers, strategist bij Dept: ‘De afgelopen maanden hebben we intensief gewerkt aan het finetunen van het creatieve concept, de mediastrategie en de daadwerkelijke media-executie. Het is dan ook ongelofelijk gaaf om deze campagne nu tot leven te zien komen. Qua mediastrategie is gekozen voor een mix van diverse on- en offline kanalen: van high impact DOOH-schermen in Milaan, Parijs, Rotterdam en Amsterdam tot video-ads voor YouTube en een interactieve Snapchat-lens waarmee gebruikers de sneaker virtueel kunnen passen.’
Cage-design
Opvallend aan de nieuwe sneaker van Puma is - zoals de naam al doet vermoeden - het ‘cage-design’ rondom de zool op. Lieke Hillerstrom, senior trade marketing manager bij Puma: ‘Daarnaast zorgt de Nitro-zool, waarvan het concept uit onze hardloopcollectie, voor een uitstekend draagcomfort.’
Jan Schulte, media strategy & planning manager bij Foot Locker: ‘Vanuit Foot Locker zijn we enorm trots op deze exclusieve samenwerking met Puma en Dept heeft ons enorm goed geholpen met de mediastrategie en inkoop van placements. We kijken ernaar uit om deze campagne tot leven te zien komen in de Europese steden.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Nieuwe campagne Chassé Theater zet juist bezoekers in het...
- Campagne “Doe jij wel iets wat ertoe doet?“ wil leraren werven
Laatste Nieuws
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe... 04-10-2024
- Adobe kiest Dentsu Creative als... 03-10-2024
- Defensie lanceert nieuwe campagne... 02-10-2024
- KNGF lanceert campagne Hondicap01-10-2024
- Springbok en Joe Public breiden... 30-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing