• Content
  • 28 okt 2013 @ 10:11
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnderzoekAccountability

Over de populariteit van contentmarketing hoeven we het hier niet meer te hebben. In Duitsland is ene onderzoek uitgevoerd naar de rol van contentmarketing in SEO. Linkbird heeft tussen juli en augustus 2013 eeb survey uitgevoerd onder SEO-experts, SEO-bureaus en webbureaus. De centrale vraag was: "Hoe belangrijk is contentmarketing voor SEO?" De resultaten zijn gepresenteerd in een infographic.

De infographic geeft een goede inkijk in hoe Duitse bureaus en experts aankijken tegen contentmarketing, en hoe ze het georganiseerd hebben. Het effectiviteitsdeel van contentmarketing laat (natuurlijk) weer te wensen over. Zo is 36% van de respondenten in staat om het contentmarketingsucces te meten, maar slechts 14% blijkt de effectiviteit ook daadwerkelijk te meten. En terwijl 38% van de respondenten aangeeft dat het goed meten van succes de grootste uitdaging is.

Met andere woorden: de 'effectiviteitscijfers' dienen met een korrel zout genomen te worden.  

Ben je geinteresseerd in het rapport? Vraag dan een gratis download aan op linkbird.com. (scroll naar beneden).



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken