Wrap up design september 2019: Van Pentawards en packaging tot Dutch Design Week

Wrap up design september 2019: Van Pentawards en packaging tot Dutch Design Week
  • Design
  • 1 okt 2019 @ 08:00
  • 8654 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • DesignpanelEvenementVisual idPackaging design

Al het designnieuws op marketingtribune.nl van september 2019 in één handig overzicht.

PENTAWARDS 2019

De Pentawards zijn weer uitgereikt en Nederland was goed vertegenwoordigd op het podium. Er was onder meer goud voor VBAT, Studio Kluif en Millford.

 

PACKAGING

OD Designstudio steekt koekjes van Van Strien in het nieuw

De zoete en hartige koekjes van banketbakkerij Van Strien zijn voorzien van een ‘Cupido’-verpakking door OD Designstudio. De verpakkingen bevatten ook uitklapbare vleugeltjes aan de zijkant van de doos.

Wynand Fockink in het nieuw gestoken door VHD

Voor Wynand Fockink, een van de oudste jenevermerken in Nederland, mocht Van Heertum Design een nieuwe fles ontwerpen.

Het proeflokaal in de Pijlsteeg in Amsterdam is een toeristische trekpleister en het gebouw waarin het proeflokaal gehuisvest is, is een essentieel onderdeel van het ontwerp.

 

DUTCH DESIGN WEEK

DDW presenteert zes embassies voor maatschappelijke vraagstukken

Tijdens Dutch Design Week worden zes embassies ingericht waar internationale specialisten, makers, ontwerpers, gebruikers en veranderaars de uitdaging aangaan om actuele maatschappelijke vraagstukken net even anders aan te pakken.

 

Dutch Design Week werpt blik op de toekomst

Dutch Design Week behandelt thema's die zowel gevarieerd als uitdagend en actueel zijn. De focus ligt zowel op het speculatieve idee als op het eindproduct, want uiteindelijk hebben alle grote uitvindingen, ontwerpen en technieken het levenslicht gezien als prototype.

 

Renault Zoe en de Dutch Design Week

Renault is voor de tweede keer partner van Dutch Design Week (DDW), die dit jaar van 19 tot en met 27 oktober in Eindhoven gehouden wordt, en stelt 35 exemplaren van de nieuwe geheel elektrische Renault Zoe beschikbaar voor gratis vervoer tussen de verschillende locaties.

 

Dutch Design Week organiseert Digital Friday

Tijdens Dutch Design Week, 19 tot en met 27 oktober in Eindhoven, wordt op vrijdag 25 oktober Digital Friday georganiseerd: een dag rondom digitale creativiteit, met als rode draad de samenwerking tussen verschillende creatieve disciplines.

 

STORECHECK

Budapest

Niet veel soeps in Budapest

 

DE WERKPLEK VAN

Denise Schipper, Senior Content Producer Studio Louter

In deel 11 van onze rubriek 'De werkplek van' staat Denise Schipper, Senior Content Producer Studio Louter in de spotlights: ‘Ik dacht altijd dat musea hun tentoonstellingen helemaal zelf maakten.’

 

RONDVRAAG

Logo WK2022 in Qatar

Het Portugese consultancybureau Unlock is verantwoordelijk voor het nieuwe logo van het WK2022 in Qatar, geïnspireerd op Arabische wintersjaals en zandduinen. MarketingTribune vroeg een aantal designers of zij het wel begrepen.

 

LOGO EN HUISSTIJL

Nieuw logo voor Volkswagen

Daags voor de internationale autoshow IAA in Frankfurt onthult Volkswagen zijn nieuwe logo en huisstijl. De introductie moet de start zijn van een nieuw tijdperk - elektrisch, connected en CO2-neutraal - en valt samen met de wereldpremière van de ID.3.

 

Crowd ontwikkelt nieuw logo en nieuwe identiteit Euro Hockey League

De Euro Hockey League (EHL) heeft aan de vooravond van het nieuwe seizoen een volledige rebranding ondergaan van de hand van marketing- en adviesbureau Crowd.

 

CapeRock steekt 'Net5 powered by Linda' in het nieuw

Net5 wordt gekoppeld aan Linda en CapeRock ontwierp in opdracht van Talpa Network de nieuwe identiteit.

 

Studio Piraat ontwerpt Nederlandse identiteit Invictus Games

In 2020 vindt er een bijzonder event plaats in het Zuiderpark, Den Haag: de Invictus Games Den Haag 2020 presented by Jaguar Land Rover. Dit is een internationaal sportevenement voor fysiek en/of mentaal gewonde militairen. Studio Piraat is gevraagd om dit event te voorzien van een ‘typical Dutch look

 

DESIGNPANEL

Zeeman door Dept

In mei produceerde Zeeman twee paar sneakers. Eén duur paar en het andere paar voor een ‘Zeeman-prijs’. Met deze campagne wilde de retailer laten zien wat een dure sneaker duur maakt en hoe het ook kan.

De kwaliteit van de goedkope Zeeman-sneakers mocht niet minder zijn dat die van het dure paar. Behalve dat het natuurlijk een hele leuke marketingcase is - het dure model verkocht binnen één dag uit en het goedkope, waarvan er natuurlijk veel meer geproduceerd waren, binnen drie dagen - gaat het in dit designpanel om het digital design van de campagnesite door Dept.

 

Knaks van Unox door Anthem

Unox heeft nu ook knakworsten in glas ontworpen door Anthem. Op deze manier hoopt het merk de worstjes ook aantrekkelijk te maken voor de jongere consument, ‘die op zoek is naar echte en authentieke productervaringen’. Wat denkt ons panel ervan?

 

COLUMN

Luxe Logo’s

Het was een intrigerend zinnetje op Business Insider dat mijn aandacht trok. Het ging over luxeproducten en de grootte van het logo op die producten. ‘Voor elke 5.000 dollar dat een product duurder is, wordt het logo een centimeter kleiner.’ Een column van design- en communicatiestrateeg Roel Stavorinus.

 

OVERIG NIEUWS

Megawatt Digital lanceert online campagne voor The Athlete’s Foot

Bijeenkomst EPN in het teken van merk-DNA

Blue Field Agency neemt Link Design, Immense, Totta Research en Totta Data Lab over

Empack wil zero waste worden

[boek] Is Nederland een sterk merk?

Strategisch design consultancy Manyone opent kantoor in Nederland

Easyfairs neemt meerderheidsbelang in Italiaanse verpakkingsexpositie

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken