Jumbo stelt gezin centraal in reclamecampagne

Jumbo stelt gezin centraal in reclamecampagne
  • Food-en-retail
  • 7 okt 2013 @ 09:56
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • DoelgroepMarketing

Jumbo Supermarkten is met haar bekende "Hallo Jumbo"-campagne een nieuwe fase in gegaan. In de nieuwe campagne wordt een speciaal gecaste familie aan Nederland gepresenteerd.

De supermarktketen ziet de campagne als een nieuwe stap in de eigen bedrijfsstrategie. Waar in het verleden met name de komst van de vele nieuwe Jumbo’s centraal stond, gaat Jumbo nu de kracht van de unieke formule extra benadrukken.

Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten: 'De afgelopen jaren was Jumbo’s focus vooral gericht op het veroveren van Nederland. Dat heeft geleid tot een spectaculaire groei van ons merk. Daarom is nu het moment gekomen ons meer te gaan richten op het benadrukken van onze unieke formule van de beste service, het grootste assortiment en de allerlaagste prijs. Want dat is uiteindelijk het bijzondere dat Jumbo de Nederlandse consument te bieden heeft. In onze nieuwe campagne vragen we daar op geheel eigen wijze aandacht voor.'

In de Jumbo-campagne wordt een nieuwe familie geïntroduceerd. De bekende acteurs Maike Meijer (Toren C) en Frank Lammers (De dominee) vormen samen met hun drie kinderen een familie waarin iedereen zich moet gaan herkennen.

Matthijs Moeken, directeur Marketing van Jumbo Supermarkten: 'Deze familie is zoals menig andere familie. Met een moeder die de wijste is, een vader die af en toe het vierde kind blijkt te zijn. Een puberzoon die niks wil, een dochter van ‘tut-tut-tut’ en een nakomertje. Ze doen hun boodschappen bij Jumbo omdat het de fijnste supermarkt is voor gezinnen. Ze hebben er alles, veel vers, veel A-merken, en toch de laagste prijzen. En je wordt er oprecht vriendelijker behandeld. Wie zegt daar nou geen hallo tegen?'

Voor de campagne heeft Jumbo het reclamebureau Alfred aangetrokken. De campagne is op woensdag 2 oktober met een teasercampagne van start gegaan. 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken