[Ondernemer van de Week] - Herbert en Yvonne Nijland van Landgoed Kaamps

[Ondernemer van de Week] - Herbert en Yvonne Nijland van Landgoed Kaamps
  • Food-en-retail
  • 29 mei 2015 @ 00:01
  • 13615 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInterview

In het alweer 59ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met kaasmakers Herbert en Yvonne Nijland van Landgoed Kaamps. Het stel is verantwoordelijk voor ondermeer kaasmerk Boer’n trots, waaronder een een selectie speciaalkazen hangt, zoals pompoenpit-wortel-, geit-, honing-tijm- en bospaddenstoelkaas. 'We gaan de komende jaren nog veel mooie, nieuwe kaassoorten lanceren.'

1. Stel je zelf graag voor. En kun je iets vertellen over het ontstaan van Landgoed Kaamps?
We zijn Herbert en Yvonne Nijland van Landgoed Kaamps. Herbert heeft in 1982 de boerderij overgenomen van zijn ouders en in 1985 hebben we besloten om kaas te gaan maken. 2e Pinksterdag, bijna 30 jaar geleden zijn we hiermee gestart. We wilden graag de melk van onze koeien beter verwaarden en dachten dit met kaas goed te kunnen. We geven aan de kaas het verhaal van ons bedrijf mee: het verzorgen van de koeien, het melken van de koeien met een automatisch melksysteem en het kaasmaken. Dit alles is ook te zien in onze belevingsboulevard waar je in 1 draai het hele proces van gras tot kaas kunt zien. We willen echt alles laten zien aan de consument.

2. OK, verder over de Kaamps- case, kun je het kaasmakerij-merk verder uitleggen? Hoe is het merk in Nederland gelanceerd (en sinds wanneer)? Loopt het?
We zijn trots op wat we doen bij Landgoed Kaamps, van boerderij tot winkel en natuurlijk onze kaas. Vandaar het merk Boer’n trots. Met gepaste trots presenteren wij hieronder een selectie speciaalkazen, zoals pompoenpit-wortel, geit honing-tijm en bospaddenstoelkaas. De kruidenkazen zijn bijvoorbeeld voorzien van een laagje kruiden, waardoor het net een cadeautje is. Het merk Boer’n trots is in 2012 gelanceerd. In deze 3 jaar zijn we hard gegroeid, maar we merken ook dat er nog ruimte is om verder te groeien.

3. We kwamen jullie promo-materiaal tegen bij de Sligro Amsterdam. Is promotie via de groothandel belangrijk voor je succes? Gelden daarbij nog bepaalde principes?
Vanuit de groothandel zijn vragen gekomen omdat afnemers in de horeca ook op zoek zijn naar mooie onderscheidende producten met een verhaal. We zijn er 'trots' op dat we op deze manier ook beschikbaar zijn voor deze ondernemers.

4. Hebben jullie voor de promotie van Kaamps nog samengewerkt met (reclame)bureau(s)? Welke? Ging goed?
We hebben samen met onze partner die het commerciële traject oppakt veel creativiteit in huis. Veel wordt door onszelf ontwikkeld en op sommige onderdelen maken we gebruik van externe expertise.

5. Is de kaasmarkt in Nederland een lastige? Bv. veel concurrentie of moeite geld in te verdienen?
Zoals bij elk product dat verkocht wordt, is er altijd concurrentie. Zeker de kaasmarkt in Nederland is erg vernieuwend en concurrerend. We denken door het verbijzonderen van onze kazen en het bieden van kwalitatieve en unieke producten zeker mee te kunnen concurreren. Daarnaast zijn we niet zomaar een 'kaasboerderij'. Mensen kunnen precies zien waar het product vandaan komt en hoe het wordt gemaakt, 24 uur per dag. Dit biedt een stukje transparantie, iets waar steeds meer consumenten om vragen. Dit is zeker in ons voordeel.

6. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?!
We zijn blij dat we mensen zo blij kunnen maken met onze kazen. En dat we dit alles samen kunnen doen met ons hele gezin, maar ook met onze 40 werknemers. Zonder onze werknemers hadden we het namelijk zeker niet gekund! Daarnaast zijn we ook enorm verrast door het enthousiasme waarmee we in de markt worden ontvangen.

7. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?
We willen de komende jaren hard blijven groeien, maar ook vooral vernieuwend bezig te blijven. Dit betekent dat we de komende jaren nog veel mooie, nieuwe kaassoorten gaan lanceren. Daarnaast maakt het merk Boer’n trots nu een groot deel uit van onze afzet, we zien dit graag nog verder groeien.
 

Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder

tekst: Peter van Woensel Kooy


Herbert en Yvonne Nijland van Landgoed Kaamps met hun trots


Impressie van de winkel op het landgoed


Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema

57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon

56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti

55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl

54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin

53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding

52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer

51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate

50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde - oprichters Oestercompagnie

49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino

48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger

47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades

46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director DigitasLBi en bouwer Vertu

45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands

44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS

43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - teamleider media en content ING retail

42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities

41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS

40. [Ondernemers van de Week]
Linda Hartman&Brigitte van der Loo - oprichters Koffiejuffrouw

39. [Ondernemer van de Week]
May-Britt Mobach - founder en hoofdredacteur Amayzine.com

38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder & De Clercq

37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese

36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica

35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken