Internationale prijzen dierenwelzijn naar Kipster

Internationale prijzen dierenwelzijn naar Kipster
  • Food-en-retail
  • 22 jun 2018 @ 11:46
  • 14100 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Food

Kipster was gisteren nog spreker op de Nima marketing Day en won die dag in Parijs ook nog even twee internationale prijzen tijdens de Good farm animal welfare awards 2018.

Het betreft de Good Egg Award en de Best Marketing Award. De awards gaan naar boeren of bedrijven die het lot van landbouwhuisdieren significant verbeteren. Een van de oprichters van Kipster, Olivier Wegloop: ‘We zijn enorm blij met de Good Egg Award. Het is een kroon op ons werk. Dat we ook een marketingprijs hebben gekregen, is wel erg bijzonder. Alle marketing, communicatie en PR doen we op eigen kracht, zonder tussenkomst van een bureau of adviseur.’

Duurzaamste eitje

Kipster is een innovatieve mens-, dier-, en milieuvriendelijke boerderij en staat in Venray. De eieren zijn alleen te koop bij Lidl. De super heeft een contract voor 5 jaar bij Kipster. De eitjes worden verkocht in een blauw doosje per 5 stuks. Wegloop: ‘Het grappige is dat consumenten eigenlijk een groen doosje prefereren en misschien wel 6 of 10 eieren zouden willen. Punt is dat we eigenlijk helemaal niet zijn uitgegaan van consumentenwensen. We wilden gewoon het duurzaamste eitje produceren met kippen die een superleven hebben in een gezonde omgeving. Dat het eitje nu een succes is, is een kwestie van geloven in je droom. Iedereen in de sector heeft ons voor gek verklaard, maar nu zijn de eieren, letterlijk, niet aan te slepen. Lidl moet vaak ‘nee’ verkopen, omdat er niet voldoende eieren zijn.’

Lees hier meer: [interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - oprichter en cmo Kipster.nl

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken