'De milieuklok tikt voor multinationals'

'De milieuklok tikt voor multinationals'
  • Food-en-retail
  • 7 mei 2019 @ 09:05
  • 6732 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodPackagingMVO

Berkeley in Californië pioniert met een milieu­taks van 25 procent op het gebruik van wegwerpbekers, signaleert Bloomberg. Betrokken merken reageren snel. Samen met McDonald’s zoekt Starbucks koortsachtig naar een volledig recycleerbare en composteerbare koffiebeker.

De milieu­klok tikt voor heel wat multinationals steeds sneller, constateert ook De Standaard. Koffieketen Starbucks en fastfoodketens als Mc­Donald’s en Dunkin’ Donuts – die jaarlijks miljarden wegwerpbekers aan hun klanten verkopen – voelen de bui hangen. ‘Het vreet aan mijn ziel’, zegt Scott Murphy, coo van Dunkin’ Brands Group Inc. aan Bloomberg. ‘Dit is voor ons veel ingewikkelder dan de mensen denken. Die wegwerpbeker is zowat de meeste intieme interactie met onze klanten. Het bepaalt een groot deel van ons merk en is onderdeel van ons erfgoed. Dat vervangen ligt niet voor de hand.’ De snel veranderende milieumoraal in Europa en de VS onder consumenten plaatst Starbucks, McDonald’s en co voor ‘een existentieel probleem’, luidt de analyse.
Lees het hele artikel hier via Blendle.
(PvWK, bron: DS, beeld: Mert Guller via Unsplash)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken