Blue Tomato opent shop in het centrum van Amsterdam
- Food-en-retail
- 28 aug 2019 @ 09:05
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 28 aug 2019 @ 09:05
- Peter van Woensel Kooy
De internationale boardsport- en lifestyle-specialist Blue Tomato / blue-tomato.com opent zijn tweede vestiging in Nederland. Na de marktintroductie in Utrecht in november vorig jaar, zal het Oostenrijkse merk op donderdag 29 augustus 2019 zijn deuren openen met 400 m² oppervlakte in hartje Amsterdam.
Met meer dan 450.000 producten is Blue Tomato een van 's werelds grootste online retailers voor snowboard, freeski, skateboard, surf en streetstyle. In de afgelopen jaren heeft het bedrijf zijn aanwezigheid in de stationaire detailhandel verder uitgebreid. Blue Tomato heeft al meer dan 40 winkels in Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland en Nederland. Blue Tomato werd in 1988 opgericht door de voormalige Oostenrijkse Europese Snowboardkampioen Gerfried Schuller.
De nieuwe winkel bestaat uit drie verdiepingen en is gevestigd in de Kalverstraat 193-195, midden in het centrum van Amsterdam. 'We zijn erg blij dat we minder dan een jaar na de succesvolle start in Utrecht onze aanwezigheid in Nederland verder kunnen uitbreiden en nu ook een winkel in Amsterdam kunnen openen', verteltt Adam Ellis, ceo van Blue Tomato aan MarketingTribune. 'We hebben al jaren een groot aantal online klanten in Nederland, dus deze markt en de uitbreiding van het lokale netwerk is belangrijk voor ons.'
Omnichannel retailer
Dagelijks surfen 100.000 bezoekers op de site - en dit aantal blijft toenemen. De webshop is beschikbaar in 14 talen, waaronder natuurlijk Nederlands. Bestellingen kunnen worden geplaatst via smartphone, live chat of direct in een winkel als het product niet op voorraad is. Een speciale service van de Omnichannel-actiesportretailer: Klanten kunnen hun online bestelling gratis laten bezorgen bij een van de Blue Tomato Shops en deze daar ophalen. Als een artikel niet past, wordt de bestelling onmiddellijk geruild in de winkel, belooft BT.
Scene activeren
Blue Tomato wil zoveel mogelijk teruggeven aan haar klanten en de gemeenschap en is daarom zeer actief binnen de lokale scene, stelt het retailmerk. 'Dit doet Blue Tomato door het organiseren en ondersteunen van snowboard-, surf-, skate- en freeski evenementen. Zoals Rock a Rail, een snowboardevenement wat in de winter weer plaats zal vinden op de grote markt in Den Haag.'
Alle informatie over de nieuwe winkel in Amsterdam en de evenementen rondom de opening zijn online te vinden op www.facebook.com/bluetomatoshopamsterdam, www.blue-tomato.com/shop/amsterdam en www.instagram.com/bluetomatoshopamsterdam.
Voor de opening staan van donderdag tot en met zondag 1 september 2019 tal van specials gepland, zo ook een groot feest op vrijdag in Cafe Roest in Amsterdam. Op zaterdag is er een skate sessie in de winkel vanaf 18:30 uur.
(PvWK)
Adam Ellis, ceo van Blue Tomato: 'We zijn erg blij dat we minder dan een jaar na de succesvolle start in Utrecht onze aanwezigheid in Nederland verder kunnen uitbreiden en nu ook een winkel in Amsterdam kunnen openen.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- skate
- Adam Ellis
- specialist
- Amsterdam
- blue-tomato.com
- BT
- surf
- centrum
- Blue Tomato
- oppervlakte
- Roch a Rail
- boardsport
- Oostenrijk
- lifestyle
- bedrijf
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up in Amsterdam
- Magnum breidt uit met utopia-smaken
- Kookboek Porsche viert Nederlands streekgenot
- Nieuwe Retail Media Commissie bevordert kennisdeling...
- Retail Media Day brengt nieuwe standaard aan het licht
- Albert Heijn lanceert Lekker Weekend met remake van Saturday...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Picnic start campagne met goedkoper... 20-05-2025
- Zeg hallo tegen 18 nieuwe verleidingen20-05-2025
- [onderzoek] Hiiper: Discount wint... 20-05-2025
- Speculaars: Texaanse koekjes met een... 20-05-2025
- Eet je chocola als niemand kijkt19-05-2025
- Jumbo introduceert Kletswandelingen... 19-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management