Jumbo introduceert Broodgeluk

- Algemeen
- 22 aug 2023 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFoodMarketing
- 22 aug 2023 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Het broodassortiment van Jumbo wordt deze week vernieuwd. Vanaf nu kunnen klanten kiezen voor 'Broodgeluk'. Het assortiment, dat de lijn Goudeerlijk vervangt, bestaat uit verschillende soorten broden en bollen.
De recepturen van alle broden zijn naar eigen zeggen onder de loep genomen wat heeft geresulteerd in zeventien vernieuwde broden, inclusief een gloednieuw stevig meergranenbrood. Ook is er volgens Jumbo gekozen voor een nieuwe verpakking, waarmee acht procent minder plastic wordt gebruikt ten opzichte van de vorige zak. Waste reduction dus.
Broodgeluk betovert volgens de bakkers de smaakpapillen en brengt een vleugje vreugde bij elke hap. 'Met een geheel nieuwe receptuur biedt Broodgeluk niet alleen een heerlijke malsheid, maar behoudt het ook zijn versheid, zelfs wanneer het uit de diepvries komt. Daarnaast is de korst extra krokant.'
Het brood is uitvoerig getest door specialisten van het Nationaal Bakkerij Centrum en een consumentenpanel dat vol lof was over het vernieuwde assortiment, meldt Jumbo.
Scherper in prijs
Jumbo heeft niet alleen geïnvesteerd in verbeterde kwaliteit van het brood, maar ook in duurzamere verpakkingen. De nieuwe Broodgeluk-zakken dragen bij aan de doelstelling van Jumbo om 20 procent minder verpakkingsmateriaal te gebruiken in 2025. 'Bovendien wordt het genieten van Broodgeluk nog betaalbaarder. De prijs wordt verlaagd met 10 cent per heel en 5 cent per half brood.'
Broodgeluk is sinds 21 augustus 2023 verkrijgbaar in alle winkels van Jumbo en online via jumbo.com.
(PvWK)
Over Jumbo Supermarkten
Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke historie. Begonnen in 1921 als levensmiddelengroothandel heeft Jumbo een indrukwekkende groei doorgemaakt. Inmiddels is het de tweede supermarktketen van Nederland. Wekelijks verwelkomt Jumbo miljoenen klanten in meer dan 700 winkels en online via Jumbo.com en de Jumbo app. Sinds 2019 is Jumbo ook actief in België en heeft daar inmiddels dertig winkels. In alle winkels én online staat Jumbo voor lage prijzen, een kwalitatief goed assortiment en service met een glimlach. Klanten kunnen daarbij vertrouwen op de bekende 7 Zekerheden. Voor het welzijn van toekomstige generaties wil Jumbo het beste doen voor mens, dier en natuur. Het MVO-beleid van het familiebedrijf richt zich daarom op belangrijke onderwerpen als lokale verbinding, gezonder eten, duurzame ketens, beter milieu en goed werkgeverschap. Samen met klanten, collega’s, ondernemers, leveranciers en partners levert Jumbo een bijdrage aan deze belangrijke maatschappelijke uitdagingen. Meer informatie over alle MVO-activiteiten staat hier.'
(bron: Jumbo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hema ziet grote kansen in retailmedia: 'We staan pas aan het...
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Shortlist SAN ABC Accenten 2024 bekend
- Vrije Academie opent Wunderkammer met Darwin, Sinke & Van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management