Biografie Geboren 20 augustus 1963 te Bergamo (Italië), verhuisd naar Nederland en woonachtig in Nijmegen sinds december 2000. Ik ben getrouwd en moeder van een zoon.
Ik ben begonnen als stagiaire bij de media-afdeling van Lintas in Milaan in 1981 en sindsdien heb ik altijd gewerkt voor reclame- en mediabureaus. Tot 1987 werkte ik in het weekend ook als DJ voor een lokaal radiostation en een club, maar ik ben daarmee gestopt toen ik naar Londen verhuisde voor het opstarten van Initiative Media International.
In 1989 werd Initiative Media International verplaatst naar Brussel en, na de begeleiding van de nieuwe startup, ben ik naar Milaan teruggekeerd, waar ik als Media Strategy Director (een heel nieuw concept toen) ook internationale projecten heb begeleid in opdracht van Lintas Parijs. Naast Lintas en Initiative, heb ik ook voor Leo Burnett en Starcom Milaan gewerkt. In Nederland was ik werkzaam voor BrandConnection en Kobalt. Sinds drie jaar ben terug bij Initiative als Performance Strategy Director.
Sinds 1993 ben ik actief betrokken en bezig met internetgebruik en -ontwikkeling, zowel binnen als buiten mijn werk. Voordat ik naar Nederland verhuisde, beheerde ik 3 amateur websites en een nieuwsgroep en gaf marketingadvies aan een netwerk van Italiaanse ‘underground’ websites. Nu heb ik een eigen website en blog in het Italiaans.
Na me dertig jaar te hebben toegespitst op het optimaliseren van de reclame-inspanningen van de bekendste internationale merken en diensten, heb ik een aanzienlijke ervaring op het gebied van marketingcommunicatie opgebouwd. Wat mij vooral boeit is het verbinden van maatschappelijke trends en ontwikkelingen aan de communicatiedoelstellingen van bedrijven en merken. Ik hou van het vertalen van complexe maatschappelijke analyses naar marcom strategieën, met volledige garantie van uitvoerbaarheid binnen de grenzen van het voorgestelde budget én haalbaarheid van afgestemde, meetbare effecten. Dit heeft geresulteerd in twee publicaties die ten tijde van verschijning als zeer innovatief en nogal controversieel werden beoordeeld.
Publicaties
Effective Reach is the name of the game (2004) ISBN 90-809178-1-8 NUR 815
The message is the medium (2009) ISBN 978-90-814530-1-1