PR-stunt BrandBase met mega-rookworst HEMA
- Bureaus
- 17 nov 2014 @ 09:27
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Virale marketingCampagnesActivatieMerken
- 17 nov 2014 @ 09:27
- Redactie Bureaus
HEMA werd afgelopen week voor de zevende maal uitgeroepen tot het Meest Onmisbare Merk van Nederland en organiseerde daarom samen mt activatiebureau BrandBase een opvallende PR-stunt. De winkelketen greep het moment aan om de biologische variant van de even onmisbare HEMA-rookworst in het zonnetje te zetten. BrandBase trok een weiland in en maaide een HEMA-worst ter grootte van 5 hectare in een biologisch akkerland bij Schiphol.
Vertrekkend en aankomend vliegverkeer kan van grote hoogte het Nederlandse icoon zien. HEMA creëert zo een Hollands ‘Hello, Goodbye’-moment: nog één keer zien reizigers wat zij volgens het rapport het meest zullen gaan missen of wat zij bij aankomst eindelijk weer kunnen proeven. De biologische rookworst wordt duurzaam gemaakt, dus dat doet BrandBase ook bij de megarookworst: van het gemaaide gras wordt later papier en mandjes gemaakt. Van de activatie werd een 'making of'-film gemaakt, met de échte boer in de hoofdrol.
Aanvullend ontwikkelde BrandBase een online spel. Op de Facebookpagina van HEMA staat de foto van de megarookworst op een biologische akker. Het spel: raad waar de biologische rookworst in de akker is verstopt. Geef op de foto aan waar jij denkt dat de biologische rookworst is verborgen. Wie het dichtstbij zit krijgt een jaar lang gratis biologische Hema rookworst.
BrandBase maakt haar geïntegreerde campagnes liefst dichtbij de mensen en weet daarmee de aandacht van pers en publiek te krijgen en vast te houden. Het zijn in het oog springende activaties waarbij live communicatie en PR de belangrijkste succesfactoren zijn. Met publieke aandacht én sociale integratie zijn de activaties 'groots en toch heel dicht bij de doelgroep'.
De HEMA-rookworst is sinds 1936 een van de iconen van het retailbedrijf. Nederlanders noemen de worst ‘onmisbaar’, er wordt er dan ook elke drie seconden een verkocht. Deze rookworst is er anno 2014 ook in een biologische variant. Afgelopen donderdag werd HEMA uitgeroepen tot het Meest Onmisbare Merk van Nederland.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- viologisch
- duurzaam
- BrandBase
- worst
- merk
- Schiphol
- weiland
- HEMA
- stunt
- PR-stunt
- actie
- activatie
- boer
- rookworst
- Meest Onmisbare Merk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation