Inhaker: Loden Leeuw gaat op vakantie met TUI
- Bureaus
- 16 dec 2015 @ 09:55
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesAwardTelevisieVirale marketing
- 16 dec 2015 @ 09:55
- Redactie Bureaus
TUI won deze week de Loden Leeuw van het consumentenprogramma Radar voor de meest irritante reclame van 2015. Naar TUI’s eigen zeggen is het natuurlijk nooit de bedoeling geweest om mensen te irriteren. Ze wilden mensen juist inspireren om op vakantie te gaan zodat ze weer helemaal tot zichzelf kunnen komen. Daarom maakten TUI en reclamebureau Crossmarks een sportieve inhaker.
Direct na de uitreiking van de Loden Leeuwen op maandag zijn Crossmarks en TUI aan de slag gegaan om het winnen van deze prijs een leuke draai te geven. Want misschien is de Loden Leeuw zelf ook wel heel erg aan vakantie toe. Binnen één dag is het ludieke filmpje gefilmd, gemonteerd en gepubliceerd.
De reactie van TUI met het filmpje wordt op Facebook enthousiast ontvangen en als sympathiek gewaardeerd, aldus Crossmarks. Na een paar uur is het filmpje al 54.000 keer weergegeven en is het door verschillende media doorgeplaatst.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- irritant
- TUI
- reisorganisatie
- Loden Leeuw
- humor
- viral
- reclame
- vakantie
- campagne
- Crossmarks
- inhaker
- winnaar
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation