NZO kiest Volt als creatief bureau
- Bureaus
- 20 sep 2017 @ 11:55
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - FoodCommunicatiePitchesCampagnes
- 20 sep 2017 @ 11:55
- Redactie Bureaus
De Nederlandse Zuivel Organisatie heeft na een strategische pitch gekozen voor Volt. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de strategie, uitvoering en orchestratie van de campagnes en branded content van NZO.
Volt is al direct aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een ‘communicatiebasis’ voor een van de speerprojecten van de NZO: de Duurzame Zuivelketen. Daarvoor is ook een communicatie- en contentstrategie voor de komende paar jaar ontwikkeld en meteen ook het eerste creatieve werk.
Vandaag gaat het eerste project live: de 6 delige webserie: ‘Een Nieuwe Kijk Op…’. Daarin trekt BNNVARA presentator Jamie Trenité de stad uit om zich te laten inspireren door spannende innovaties in de zuivelsector en praat hij met boeren, wetenschappers en zelfs een koefluisteraar. Alle zes de afleveringen verschijnen vanaf vandaag om de twee weken op de eigen Facebook-pagina, op YouTube en op de websites van onder meer Trouw en de Volkskrant.
Meer zichtbaarheid voor duurzaamheid
‘Als vertegenwoordiger van de 13 zuivelondernemingen die lid zijn van de NZO en die gezamenlijk 98% van de Nederlandse melk verwerken, vinden we het belangrijk om een zichtbare, leidende en verbindende rol spelen in het maatschappelijk debat’, aldus René van Buitenen, woordvoerder NZO. ‘Daarbij speelt beeldvorming een belangrijke rol, vooral bij de voor ons traditioneel lastige te bereiken doelgroepen zoals de achterban van NGO’s.
‘Voor een sector onder druk is het tijd om ook de nadruk te leggen op de positieve kant van het verhaal’, stelt Pijke Oostra, oprichter van Volt. ‘lees de kranten er maar op na, de sector heeft het niet makkelijk, wij helpen ze door de beste makers in te zetten om hun best ingewikkelde boodschap op zo’n manier te vertellen dat het blijft hangen.’
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation