McDonald's komt met zwemkleding gemaakt van rietjes
- Bureaus
- 8 jul 2020 @ 11:04
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentCampagnes
- 8 jul 2020 @ 11:04
- Lucas Boon
McDonald’s Oostenrijk lanceert een nieuwe zwemkledingcollectie, gemaakt van het gerecyclede materiaal van de bekende geel-rood gestreepte rietjes en plastic milkshakedeksels. Een nieuwe campagne ontwikkeld door Virtue moet de collectie onder de aandacht brengen.
Met de campagne wil McDonald’s laten zien dat het zich inzet voor duurzaamheid. De zwemkleding is ontworpen door rietjes en bekers te vervangen voor recyclebaar papier. De collectie wordt verloot via de website van McDonald's Oostenrijk.
Met een digitale content campagne op de online kanalen van McDonald's Oostenrijk wordt de nieuwe zwemkledingcollectie, bestaande uit badpakken en shorts, onder de aandacht gebracht. Het idee en de campagne zijn ontwikkeld door Virtue in Wenen, het creatieve bureau van Vice.
Benedict Böcker, marketing director van McDonald's Oostenrijk, zegt: 'Ik ben trots op deze duurzame zwemkleding gemaakt van het gerecyclede materiaal van onze klassieke rietjes. Samen met Virtue behalen we steeds weer nieuwe mijlpalen omtrent duurzaamheid.'
De zwemkledingcollectie is geproduceerd door het Weense modelabel Poleit in samenwerking met Studio Furore.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers