McDonald's komt met zwemkleding gemaakt van rietjes

  • Bureaus
  • 8 jul 2020 @ 11:04
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentCampagnes

McDonald’s Oostenrijk lanceert een nieuwe zwemkledingcollectie, gemaakt van het gerecyclede materiaal van de bekende geel-rood gestreepte rietjes en plastic milkshakedeksels. Een nieuwe campagne ontwikkeld door Virtue moet de collectie onder de aandacht brengen.

Met de campagne wil McDonald’s laten zien dat het zich inzet voor duurzaamheid. De zwemkleding is ontworpen door rietjes en bekers te vervangen voor recyclebaar papier. De collectie wordt verloot via de website van McDonald's Oostenrijk.

Met een digitale content campagne op de online kanalen van McDonald's Oostenrijk wordt de nieuwe zwemkledingcollectie, bestaande uit badpakken en shorts, onder de aandacht gebracht. Het idee en de campagne zijn ontwikkeld door Virtue in Wenen, het creatieve bureau van Vice.

Benedict Böcker, marketing director van McDonald's Oostenrijk, zegt: 'Ik ben trots op deze duurzame zwemkleding gemaakt van het gerecyclede materiaal van onze klassieke rietjes. Samen met Virtue behalen we steeds weer nieuwe mijlpalen omtrent duurzaamheid.'

De zwemkledingcollectie is geproduceerd door het Weense modelabel Poleit in samenwerking met Studio Furore.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken