[Ondernemer van de week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands

 [Ondernemer van de week] Nynke ten Napel - founder  Store for Brands
  • Food-en-retail
  • 9 jan 2015 @ 00:02
  • 17894 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenInteractie

In het 45ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Nynke ten Napel, managing director en founder van het nieuwe pop-up winkelconcept Store for Brands. 'Store for Brands is eigenlijk het beste te vergelijken met een theater voor merken waar gemiddeld elke twee weken een nieuwe voorstelling van een merk plaatsvindt.'

1. Stel je zelf graag voor. En kun je iets vertellen over Store For Brands?
'Nynke ten Napel, 40 jaar, managing director en founder Store for Brands. Werkte eerst in de reclame bij verschillende bureaus zoals McCann, Grey en Neboko. Ik zag in de brandstore annex pop up store een nieuwe manier om doelgroepen en brands met elkaar te verbinden.'

2. OK, de Store For Brands - case, kun je aangeven waar deze om draaide -doel, voor wie- en hoe is de innovatie uitgevoerd?
'Store for Brands is eigenlijk het beste te vergelijken met een theater voor merken waar gemiddeld elke twee weken een nieuwe voorstelling van een merk plaatsvindt. Al meer dan 3 jaar worden vanuit de flagship van Store for Brands op de Kalverstraat brand experiences gepresenteerd aan de shopping consumer. Een onverwachte ervaring en verschijning in het winkellandschap, of het nu gaat om Volkswagen, H&M, Coca-Cola, Duyvis, Microsoft of Disney de consument wordt aangenaam verrast met een ervaring die beklijft. Doel: merken en consumenten op een nieuwe manier met elkaar verbinden in een geregisseerde omgeving waar het niet wordt verwacht. Zo scoor je maximale impact en zorgt de pop up store voor engagement en storytelling. Vanuit cross media gedacht, als uitbreiding van de marketingmix. De high traffic locatie en hoge kwaliteit van de store (incl. multi media) zijn succesbepalend voor het concept.
Store for Brands is het eerste full service advertising concept voor pop up experiences op high traffic locaties. Er wordt altijd vanuit het merk en een campagne gedacht. Het hele concept is er zo op ingericht dat er overnight gewisseld kan worden van merk en campagne. De store is voor brands en nieuwsgierige consumers met verandering als constante.'

3. Hebben jullie voor de lancering en promotie samengewerkt met bureau(s)? Welke? Ging goed?
'Voor de lancering van de nieuwe locatie op Schiphol, Store For Brands Airport, is nauw samengewerkt met Microsoft en in de aanloop er naartoe zijn verschillende adviseurs betrokken geweest, dit varieert van reclamebureau Animal Farm, PR adviseurs tot een internationale vastgoed adviseur (Dennis Harper Hobs, red.). Het geloof in de store als advertising tool, de behoefte aan vernieuwing in Retail en de ervaring vanuit de Kalverstraat zijn de basis geweest voor uitbreiding op Schiphol. Een plek op het internationaal toneel waar we vanuit Store for Brands trots op mogen zijn.

4. Is de Nederlandse winkelexploitatie-markt volgens jou een ingewikkelde?
'De Nederlandse winkelexploitatie markt is volop in beweging en er vinden veel verschuivingen plaats. Er is duidelijk behoefte aan vernieuwing en concepten die de consument weer kunnen inspireren. Nieuwe winkels en buitenlandse spelers maken plaats voor de gevestigde orde en low interest shopping wat ook online kan plaatsvinden. De consument zal altijd blijven winkelen maar het moet wel een ervaring zijn, ander kun je net zo goed achter je laptop of tablet blijven zitten. Store for Brands heeft als ambitie en strategie om te blijven inspireren en verrassen in het winkellandschap. De Kalverstraat en Schiphol zijn beide plaatsen die altijd blijven vernieuwen, denk alleen al aan aanwezigheid van bijvoorbeeld Top Shop, Forever 21, Victoria’s Secret en Super Dry. Daar blijft de consument altijd voor komen en zijn we met Store for Brands graag onderdeel van.'

5. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn met de zaak. Wil je die delen?!
'Vooral trots zijn we vanuit Store for Brands op de bewijsvoering met mooie, vaak internationale brands die we de afgelopen drie jaar hebben gepresenteerd van L’Oréal, Coca-Cola, Bavaria, Microsoft tot Disney, Zalando en Levi’s. Daarnaast natuurlijk de uitbreiding van de locaties waarmee ook gebouwd wordt aan de categorie brandstores/pop up stores in termen van media. Met Store for Brands City (Kalverstraat, red.), Store for Brands Airport (Schiphol, red.) en Instore for Brands (mobile pop ups i.s.m. V&D, red.) kan voor Nederland landelijk bereik worden geboden met een mooie mix en differentiatie in doelgroepen.'

6. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?
Na Nederland lokt ook uitbreiding in andere landen en moet de inzet van de store als medium net zo vanzelfsprekend worden als een billboard of commercial. Maar eerst nog even bouwen aan ons ‘merken theater’ in Nederland. Meer informatie en een aantal van de 72 cases die we de afgelopen drie jaar hebben uitgerold zijn te vinden op onze website.'
 

Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder.

tekst: Peter van Woensel Kooy


Nynke ten Napel, md en founder van het nieuwe pop-up winkelconcept Store for Brands


Nynke met Joris Jan Goos van Microsoft (r.) bij de opening van de winkel op Schiphol


Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS

43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - teamleider media en content ING retail

42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities

41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS

40. [Ondernemers van de Week]
Linda Hartman&Brigitte van der Loo - oprichters Koffiejuffrouw

39. [Ondernemer van de Week]
May-Britt Mobach - founder en hoofdredacteur Amayzine.com

38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder & De Clercq

37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese

36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica

35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'

 

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl


 



 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken