[Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

[Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
  • Food-en-retail
  • 30 mei 2014 @ 09:20
  • 27022 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Food

In het 26ste deel uit een serie van 100 van onze succesvolle rubriek Ondernemer van de Week -over opvallende vakgenoten die binnen hun bedrijf, winkel of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Vincent Blokland, brandmanager van de merken Holy Soda en Sourcy bij Vrumona. Momenteel voert zijn marketingteam campagne om Holy Soda neer te zetten als een nieuwe frisdrank die laag in calorieën is en 100% natuurlijke ingrediënten bevat. Proeven dus.

 1. Stel je zelf graag voor.
Mijn naam is Vincent Blokland en mijn functie is brandmanager van de merken Holy Soda en Sourcy bij Vrumona.  Ik ben na mijn studie Technische Bedrijfswetenschappen in Groningen in 2007 begonnen als Commercieel Management Trainee bij Heineken. Na diverse opdrachten in binnen- en buitenland ben ik in 2009 begonnen op de marketingafdeling van Vrumona. Op de marketing afdeling van Vrumona werk ik samen met enthousiaste collega’s, die net als ik als doel hebben om op vernieuwende wijze de Nederlandse frisdrankmarkt lekkerder en gezonder te maken.

2. OK, de Holy Soda case, er is een nieuwe campagne. Kun je het hoe en waarom van deze campagne aangeven?
Dankzij de afgelopen campagne heeft Holy Soda al goede merkbekendheid weten op te bouwen in Nederland. Na de succesvolle introductie vorig jaar is het nu tijd om de volgende stap te zetten. Veel mensen kennen de Holy Soda naam, maar hebben het nog niet geproefd, omdat ze niet weten wat Holy Soda zo uniek maakt. In de nieuwe commercial laten we aan de hand van de ingrediënten zien waar Holy Soda van is gemaakt. Holy Soda wordt gemaakt met sap en aroma’s van echt fruit, Sourcy mineraalwater en wordt gezoet met het zoete uit het plantje Stevia. Daarmee is Holy Soda een frisdrank die laag in calorieën is en 100% natuurlijke ingrediënten bevat. Je kunt er dus zorgeloos van genieten. En dat laten we dus graag zien. De commercial is door Metrixlab zeer goed getest op boodschapoverdracht. En zodra mensen weten wat Holy Soda is, zullen ze nog meer geïnteresseerd raken in ons unieke product.

3. Werkt Holy Soda met bureaus? Welke? Waar staat het merk anno 2014?
De campagne van Holy Soda is ontwikkeld door Doom & Dickson. Doom & Dickson is al vanaf het begin betrokken geweest bij Holy Soda. Al tijdens het productontwikkelingsproces zijn wij met elkaa begonnen aan de positionering en de communicatie. Dit maakt dat het verhaal staat als een huis en dat de samenwerking goed verloopt.

4. Is de frisdrankmarkt een ingewikkelde, licht graag toe?
De frisdrankmarkt is volop in beweging en staat sinds een aantal jaren onder druk. Het aanbod is enorm met verschillende merken, verpakkingen en smaken. Consumenten zien soms tussen de bomen het bos niet meer. Onze missie is om de frisdrankenmarkt lekkerder en gezonder te maken. Holy Soda is hier een uitgesproken voorbeeld van. De uitdaging voor ons is om consumenten te overtuigen van de unieke eigenschappen van het product!

5. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?!
Holy Soda is een unieke frisdrank. Dit moeten we echter goed uitleggen. Naast het benoemen van onze USP’s -low calorie en 100% natural ingredients- hebben we geleerd dat we ook moeten uitleggen wát Holy Soda 100% natuurlijk maakt. Een flinke uitdaging, want “testimonial-achtige” commercials worden over het algemeen “saai” en “ niet-leuk” gevonden en passen niet goed binnen de frisdrankencategorie. Ik denk dat dat wij er in geslaagd zijn een leuke commercial te maken met een duidelijke, functionele boodschap.

6. Hoe gaan jullie verder?
Dit jaar staat vooral in het teken om zoveel mogelijk consumenten te laten kennismaken met Holy Soda. Naast flinke ATL-ondersteuning zijn we ook zeer actief op de winkelvloer middels een groot aantal tastings. Op dit moment zijn we alweer bezig met de plannen voor volgend jaar. We zijn een merk met een missie, volgend jaar zullen we deze nog verder gaan uitdragen!

7. Nog ander nieuws over Holy Soda of over Vrumona te melden?
Jazeker! Woensdag 21 mei hebben wij met Holy Soda het Wheel of Retail gewonnen in
de categorie frisse dranken! De genomineerden zijn geselecteerd door onderzoeksbureaus Nielsen en GfK. Een vakjury die de drie grote inkooppartijen, namelijk AH, Jumbo en Superunie, vertegenwoordigt heeft de uiteindelijke winnaars bepaald, waaronder Holy Soda! Het winnen van een prijs die is toegekend door onze handelspartners is natuurlijk fantastisch. We weten dat we met de introductie van Holy Soda de juiste snaar geraakt hebben en dat we met dit nieuwe segment inspelen op de behoefte van de consument en daarmee waarde toevoegen aan de categorie. Deze prijs is een extra stimulans om samen met onze klanten Holy Soda in 2014 verder te laten groeien.

(tekst: Peter van Woensel Kooy)

Meer recent nieuws over Holy Soda op MarketingTribune.


Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy


Campagnebeeld Holy Soda (zie ook onderstaande film)


Product portfolio

Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] - Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] -  Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] - Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] - Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] – Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'

 

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar retail@marketingtribune.nl

 

 



Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken