[Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - founder en hoofdredacteur Amayzine.com

[Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - founder en hoofdredacteur Amayzine.com
  • Food-en-retail
  • 31 okt 2014 @ 00:01
  • 22306 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlineWinkelenInnovatie

In het 39ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met May-Britt Mobach, founder en hoofdredacteur van Amayzine.com. Dit zeer succesvolle digizine vierde gisteravond haar eenjarig bestaan in de enorme redactieruimte te Amsterdam, waarbij ook de samenwerking met Holland's Next Topmodel aan de orde kwam. Bijzonder zijn de mogelijkheden die Amayzine.com aan adverteerders biedt, die weer kunnen leiden tot meer conversie op de winkelvloer en tot eigentijdse zichtbaarheid van merken. 'Er is weinig wat we niet kunnen.'

 

1. Stel jezelf graag voor en vertel wat je binnen Amayzine.com doet.
May-Britt Mobach, founder en hoofdredacteur van Amayzine.com, een digitaal magazine met een niet te stillen honger naar fashion, beauty en een happy en healthy lifestyle.

2. OK, de Amayzine-case. Kun je ingaan op de positionering van het merk Amayzine , waar jullie vandaan komen, nu staan en wat het doel is van de titel?
Ik ben Amayzine.com begonnen omdat ik aan alles voelde dat print eindig is. Niet voor elke titel maar wel voor veel. Ik houd ervan om on the spot nieuws te kunnen verslaan, om 06:00 uur de wekker te zetten om als eerste de Chanel No 5 campagne met Michiel Huisman online te hebben. Het ritme van dagelijks live, wat ik vroeger deed als hoofdredacteur van RTL Boulevard, de interactie met bezoekers dat zocht en vond ik bij Amayzine.com.
We begonnen op een zolderkamertje, zoals dat 'heurt' maar inmiddels bewonen we een pand zo groot dat wc-bezoek een wandeling is. We hebben 110.000 unieke bezoekers per maand en tikken ruim een half miljoen pageviews aan. Het doel van de titel? Laat ik zeggen dat alle land-extensies al geclaimd zijn. De wereld veroveren, dat is het doel.

3. Werkt Amayzine met bureaus ten behoeve van de marketing, wij hoorden de naam Vice noemen?
Wij zijn aangesloten bij Vice, dat onze advertentie-inkoop verzorgt, en hebben intern een sales director voor de creatievere sales-uitingen waarbij je moet denken aan events, lange termijn samenwerkingen zoals we die hebben met Sisley en Renault. De rest van de marketing doen we zelf.

4. Is de lifestyle media-markt in Nederland een ingewikkelde? Wat is de grootste uitdaging?
Als een merk klopt zoals het onze is niets ingewikkeld.

5. Wat kunnen adverteerders precies met je titel? Zijn er ook events?
Er is weinig wat we niet kunnen. Amayzine.com is onderdeel van PilotStudio, een tv-productiebedrijf dat o.a. Hoe Heurt Het Eigenlijk? maakt met Jort Kelder en veel formats ontwikkelt. Founder van PilotStudio is Ewart van der Horst, de man die verantwoordelijk is voor het succes van De Wereld Draait Door, PowNews en De Avond van de Filmmuziek. We zijn daarom ijzersterk in het maken van filmpjes, we hebben een daglichtstudio waar we events organiseren, we maken originele branded content, de editors fungeren als spokespersons on lifestyletopics en kunnen merk-specifiek worden ingezet. Nike wil bijvoorbeeld graag de jonge en frisse Jet van Nieuwkerk, Sisley vond Liesbeth Rasker het beste bij hun uitstraling passen waar Bvlgari graag May-Britt als gezicht heeft. Naast het dagelijkse dagelijkse werk maken we vier keer per jaar een digital magazine waar we spreads, filmpjes, branded content en affiliatie-samenwerkingen bieden.

6. Er is deze week een feest geweest in jullie nieuwe kantoor. Wil je hier wat meer over delen?!
We bestonden op een dag na een jaar en wilden onze samenwerking met Holland's Next Topmodel vieren. Winnares Nicky Opheij staat op de cover van ons winter magazine dat we die avond onthulden. Samen met Fred van Leer en Anouk Smulders overhandigde ik Nicky een 'ouderwetse' hard copy van haar cover. Er waren veel van onze vip-vrienden en het regende Bekende Nederlanders. Maar ook vrienden uit het vak en veel relaties van de diverse media- en PR bureaus. Erg gezellig allemaal. Hoe gezellig? Kijk dan even naar ons party-verslag op Amayzine.com.

7. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?
Plankgas richting world domination!

8. Nog ander nieuws over de Amayzine te melden?
Amayzine.com lanceerde een zusje gofrow.com met daarin een digitaal naslagwerk van alle ready-to-wear-shows van New York, Londen, Milaan en Parijs. En onze nieuwe headquarters op het Schinkeltje in Amsterdam Zuid. Kom langs zou ik zeggen tegen alle merken. De Nespresso staat klaar en de wijn ligt koud.


Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder.

tekst: Peter van Woensel Kooy

www.amayzine.com


May-Britt Mobach (klik voor haar laatste column),
founder en hoofdredacteur van
Amayzine.com


Amayzine cover voorjaarseditie


Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder & De Clercq

37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese

36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica

35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'

 

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken