[Ondernemer van de Week] Caroline Glasbergen - oprichter 'Fitshe' female sportshakes

[Ondernemer van de Week] Caroline Glasbergen - oprichter 'Fitshe' female sportshakes
  • Food-en-retail
  • 11 sep 2015 @ 00:01
  • 14737 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieWinkelen

In het 68ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Caroline Glasbergen, oprichter Fitshe. Haar voedingslijn voor na het sporten is speciaal gericht op vrouwen. Start up Fitshe verovert momenteel de markt. 'Mijn voorwaarde was dat het een lekkere shake zou worden, zonder zoetstoffen zoals stevia of aspartaam. Het is me vaak gezegd dat dit onhaalbaar zou zijn, maar het is denk ik goed gelukt.'

1. Stel je zelf graag voor. En kun je iets vertellen over het ontstaan van Fitshe?
'Www.fitshe.com is in eerste instantie ontstaan vanuit een persoonlijke behoefte. Ik sport regelmatig en kwam er al snel achter dat het belangrijk is om de juiste voeding tot je te nemen, zeker rondom je training. Wanneer je je lichaam de juiste voeding geeft na het trainen, ondersteun je juist je training en maximaliseer je het effect. Hiervoor hoef je trouwens niet een uur aan de gewichten gehangen te hebben. Bootcampen, hardlopen, een intensieve yogales of een crossfit sessie, je lichaam zal moeten herstellen op drie niveaus: je vocht-, en energiebalans, en je spieren. Voor spierherstel heeft je lichaam met name eiwitten nodig: dat komt omdat elke cel in je lichaam – je nagels, je haar en zo ook je spieren - wordt opgebouwd met behulp van aminozuren waaruit eiwitten zijn opgebouwd. Die aminozuren kan je lichaam niet allemaal zelf aanmaken en moet je binnenkrijgen via voeding. Dit zijn de zogenaamde essentiële-aminozuren.
Eiwitten zijn dus zeer belangrijk voor goed herstel van je training, maar de producten die ik kon vinden in de markt spraken me totaal niet aan. De artificiële smaken, slechte kwaliteit eiwit, veel zoetstoffen, zoals aspartaam of stevia en dan ook nog in zo’n onhandige grote pot: dat moest toch anders kunnen. Na een jaar ontwikkeling samen met experts is Fitshe gelanceerd: een merk speciaal voor vrouwen met een actieve levensstijl. Het eerste product is de 100% natuurlijke Fitshe After Workout Shake op basis van biologische proteïne en zonder onnodige toevoegingen.

2. OK, verder over de Fitshe - case, kunt u dit bijzondere merk verder uitleggen? Hoe wordt het merk in Nederland gelanceerd? Wat maakt Fitshe bijzonder? Hoe zijn de verwachtingen?
'Fitshe wil vrouwen met een actieve levensstijl ondersteunen. Veel vrouwen eten niet na het sporten, omdat ze denken dat ze daar beter “in shape” van blijven. Het tegengestelde is waar. De juiste voeding ondersteunt juist je training en maximaliseert het resultaat. Veel vrouwen associëren proteïne met bodybuilding en zijn bang er gespierd of dik van te worden. Gelukkig kunnen vrouwen, door ons lage niveau van testosteron, eigenlijk niet breed worden. Maar ook – en juist – voor actieve vrouwen geldt dat je met proteïne je lijf precies geeft wat het nodig heeft na een training en zo ondersteun je het herstelproces en het effect van je training. Fitshe bevat daarnaast ook je Algemene Dagelijkse Hoeveelheid (ADH, red.) magnesium die gewonnen wordt uit zeewater.

Met Fitshe wil ik een andere wind laten waaien in de wereld van sportvoeding. Door 100% natuurlijke ingrediënten te gebruiken en geen concessies te doen op kwaliteit en smaak. Tijdens mijn laatste baan als consultant bij Flare (www.flare-growth.com, red.) ontwikkelde ik strategie en innovatie met als uitgangspunt de behoefte van de consument . De merken Fitshe en de After Workout Shake zijn ontwikkeld vanuit inzichten verkregen uit uitgebreid consumenten- en expertonderzoek.

3. Is promotie via het digitale kanaal, zoals Facebook, belangrijk voor uw succes? Gelden daarbij nog bepaalde principes?
'Ja zeker, social media is heel erg belangrijk voor Fitshe. Via kanalen als Instagram en Facebook delen we de "Fitshe Push Play"-mentaliteit. Hierbij hebben we bewust gekozen om naast informatie over het product ook echt de lifestyle te delen. Dit doen we door middel van content – gemaakt door experts zoals bijvoorbeeld voedingskundige Stefanie Klaver – die we vervolgens delen via ons magazine , nieuwsbrief en social media. Ik ben zelf het gezicht van Fitshe -dat was wel even wennen hoor- en ik blog op www.fitgirls.nl.

4. Hebben jullie voor de promotie van Fitshe nog samengewerkt met reclamebureaus? Welke? Goed bevallen?
'Jur Baart en Marnix Tiggelhoven van bureau Fitzroy hebben geïnvesteerd in Fitshe. Los van de financiële investering heeft Fitzroy een belangrijke rol gespeeld in het ontwikkelen van de positionering en de look & feel van het merk. Dit is essentieel geweest voor waar het merk nu staat.
Het betreft toch een voedingsmiddel en een gewoonte waar vrouwen zich over het algemeen nog niet comfortabel bij voelen. Veel vrouwen weten nog niet dat het goed is om na je training iets te eten. En shakes voelen – dankzij de marketing van de Arnold Schwarzenegger’s– vaak nog heel mannelijk.
Het is dus van cruciaal belang dat zaken zoals verpakking en website aansluiten bij de lifestyle van de doelgroep en daarnaast vertrouwen wekken. Daarnaast ben ik met het team van Fitzroy altijd zaken aan het optimaliseren, zoals de webshop en de communicatie.'

5. Is de smoothie- en gezonde shakes- markt in Nederland een lastige? Veel concurrentie of makkelijk geld in te verdienen?
'Hoewel in de UK, US en bijvoorbeeld Australië het nemen van een eiwitshake al heel gewoon is, is het in Nederland nog echt een ding. Zeker voor vrouwen. Fitshe bevat alleen 100% natuurlijke ingrediënten van zeer hoge kwaliteit, wat betekent dat het product zich ook qua prijs anders positioneert dan de gangbare -mannelijke- eiwitmerken. Je merkt dat langzamerhand het bewustzijn onder vrouwen groeit, maar hier is zeker nog veel te doen.'

6. Hoe distribueren jullie?
'Online via ons eigen kanaal www.fitshe.com maar we hebben ook mooie partnerships met onder andere The Bootcampclub, de Athletic club en de Vitaminstore op de Kinkerstraat in Amsterdam.'

7. Fitshe meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?!
'Fitshe is een start-up en elke stap vooruit is weer een succes waar ik trots op ben. Nu meer vrouwen weten van Fitshe zien we de verkopen stijgen. Het feit dat we ook herhalingsaankopen en abonnees krijgen biedt veel perspectief voor de toekomst.'

8. Wat zit in jullie persoonlijke favoriete shake van Fitshe?
'Ik heb zelf alle ingrediënten persoonlijk gekozen, getest en de receptuur met experts ontwikkeld. Er is heel wat de revue gepasseerd. Mijn voorwaarde was dat het een lekkere shake zou worden, zonder zoetstoffen zoals stevia of aspartaam. Het is me vaak gezegd dat dit onhaalbaar zou zijn, maar het is denk ik goed gelukt. We krijgen veel goede reacties en consumenten blijven bestellen. Het is belangrijk dat je een shaker gebruikt. Die heb ik ook ontwikkeld samen met Smartshaker: BPA vrij en kan gewoon in de afwasmachine. Het moet wel makkelijk blijven. Je kunt Fitshe dus heel goed met water shaken in je shake-beker en wat ik persoonlijk ook echt heel lekker vind is Fitshe in de blender met amandelmelk: een 100% natuurlijke milkshake.'

9. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?
'Het gaat goed en we willen nu verder doorbouwen. Er liggen nog heel veel kansen en de ambitie is groot.'

 

Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder

tekst: Peter van Woensel Kooy



       Caroline Glasbergen - oprichter FITSHE




Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen

66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube

65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants

64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper

63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duits en Marco Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret

62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots

61. [Ondernemer van de Week] Stefan van de Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota

60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - bedenkers RetailTheater

59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaasmakers Landgoed Kaamps

58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema

57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon

56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti

55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl

54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin

53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding

52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer

51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate

50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde - oprichters Oestercompagnie

49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino

48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger

47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades

46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director DigitasLBi en bouwer Vertu

45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands

44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS

43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - teamleider media en content ING retail

42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities

41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS

40. [Ondernemers van de Week]
Linda Hartman&Brigitte van der Loo - oprichters Koffiejuffrouw

39. [Ondernemer van de Week]
May-Britt Mobach - founder en hoofdredacteur Amayzine.com

38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder & De Clercq

37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese

36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica

35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheque'

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl


Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken