Affiliate.labs introduceert kortingscode technologie in Benelux en Duitsland
- Media
- 19 mrt 2014 @ 08:22
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MarketingAffiliate
- 19 mrt 2014 @ 08:22
- Redactie Media
Affiliate.labs maakt affiliate customer journey inzichtelijk voor zowel adverteerders als publishers en maakt het mogelijk meerdere publishers te belonen voor één individuele verkoop. Beloning vindt plaats op basis van de werkelijke bijdrage van een publisher in het aankooptraject.
Het hoofdkantoor van affiliate.labs is gevestigd in München (Duitsland) en het platform is een initiatief van enkele veteranen uit de Duitse affiliate marketing branche. Voor de Benelux wordt affiliate.labs exclusief vertegenwoordigd door FairEtail, een online marketing agency met kantoren in Rotterdam en Mechelen, en zelf al jarenlang actief op het gebied van affiliate marketing.
Erik Bouman, Country Manager Nederland bij FairEtail: 'Affiliate.labs speelt in op een steeds sterker wordende behoefte aan meer inzicht in de customer journey en een beter afrekenmodel binnen affiliate marketing. Het systeem biedt een alternatief voor de last-cookie-wins benadering, waarvan iedereen inmiddels wel beseft dat hierbij vaak niet de juiste partij wordt beloond. Adverteerders zijn al langer bezig met het analyseren van de toegevoegde waarde van de diverse online marketing kanalen, maar de grote uitdaging was tot op heden om deze inzichten direct met de publishers te delen en te vertalen naar een evenredige beloning voor alle betrokken partijen. Om die redenen zien we bijvoorbeeld dat diverse grote adverteerders, zoals Wehkamp.nl vorig jaar hebben besloten om niet meer, of nog slechts heel beperkt samen te werken met kortingscode sites.'
Het affiliate.labs systeem biedt als meest in het oog springende feature een eenvoudig dashboard dat het traject voorafgaand aan iedere individuele verkoop visualiseert en waarin wordt aangegeven welke publishers in aanmerking komen voor een vergoeding. Daarnaast zijn er aanvullende functionaliteiten die een meerwaarde hebben, bijvoorbeeld in de samenwerking met online spaarprogramma's of op het gebied van dynamische kortingscodes, waarbij de consument gestimuleerd wordt om extra producten toe te voegen aan het winkelmandje in ruil voor een kortingscode. Doelstelling daarbij is steeds het creëren van een win-win situatie voor de betrokken partijen op langere termijn, in dit geval voor adverteerders, publishers én de consument.
Het businessmodel van affiliate.labs houdt het midden tussen dat van een technology provider en een affiliate netwerk. Adverteerders betalen in principe geen percentage over de uitbetaalde affiliate commissies, maar worden afgerekend op het aantal conversies dat door het platform wordt gemeten en beoordeeld. Het systeem kan ingezet worden als technologie of fungeren als affiliate netwerk.
Affiliate.labs gaat van start met steile ambities voor de Nederlandse markt, aangezien het een kant-en-klare oplossing biedt voor een alomtegenwoordig probleem. Om die stelling kracht bij te zetten, krijgen adverteerders de komende maanden de gelegenheid om de technologie laagdrempelig te testen.
Thomas Cook, Audiofabrikant Teufel en online kledingretailer Happysize zijn enkele internationale spelers die met affiliate.labs gaan werken. In Nederland zijn Pabo en Brand New Day de eerste adverteerders die met het platform aan de slag gaan.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing