Biografie Sinds april 2009 werk ik als beeld- en eindredacteur voor MarketingTribune. Daarnaast ben ik ook redacteur van onze mooie titel, zowel voor print als site en events.
Nanny Kuilboer


GPCM2025: 'Contentmarketing krijgt niet de aandacht die het verdient'
Ilona de Bok van onlinemarketingbureau Boks is naast haar werkzaamheden voor onder meer Lenovo ook jurylid van de Grand Prix Content Marketing Awards: ‘De tijd van grote influencers is wel een beetje voorbij.’

Onderzoek: 'In 2025 trok 72% van de merken wereldwijd hun Pride-campagnes terug uit angst'
Publicis Groupe NL lanceert de tweede editie van het Brands, Pride & Advertising-rapport, het jaarlijkse onderzoek naar LGBTQ+-inclusie en wat consumenten van merken verwachten.

GPCM2025: 'Een helder concept kan net zo zwaar wegen als een groot budget'
Elbrich Raessen is free lance (project)manager marketing & communicatie, op dit moment voor het St. Antonius Ziekenhuis. Zij is ook jurylid van de Grand Prix Content Marketing Awards: ‘Zonde dat intern vakwerk vaak onderbelicht blijft.’

Onderzoek: Merken zouden meer aandacht kunnen besteden aan het Suikerfeest
WPP Media heeft samen met onderzoeksbureau Motivaction onderzoek gedaan naar hoe Nederlanders zonder en met een migratieachtergrond de feestdagen vieren. Esther Beuling (DEI Lead - WPP Media) en André Kamphuis (Senior Research Manager Motivaction) signaleren een ‘cruciale kenniskloof in de markt’ die zich manifesteert in een gebrek aan inzicht in de culturele gebruiken rondom de feestdagen van diverse biculturele groepen in Nederland.

6 architecten- en ontwerporganisaties trekken bij elkaar in
Vanaf 1 januari 2026 is de Baanderij op de NDSM-werf het gezamenlijke onderkomen van zes architecten- en ontwerporganisaties: de BNA, BNI, BNO, BNSP, NVTL en SFA delen straks dezelfde postcode.

Heyoo.ai bouwt platform voor gepersonaliseerde authentieke marketing door medewerkers
Door Thought Leadership te combineren met Employee Advocacy biedt Nederlandse start-up Heyoo.ai marketeers een nieuw systeem om de expertise van medewerkers te vertalen naar zichtbaarheid en vertrouwen door het medewerkers makkelijker te maken zakelijke LinkedIn-posts te schrijven.

De Koffiejongens benoemt Masha Kodden tot Chief Marketing Officer
Scale-up in duurzame koffie De Koffiejongens benoemt Masha Kodden tot CMO. Zij volgt hiermee Bram van IJsel Smits op, die op zoek is naar een nieuwe uitdaging.

Jon Kirwan van Vinted: 'Ik geloof in de missie om van tweedehands de eerste keuze te maken'
Jon Kirwan is Senior Brand Strategist bij Vinted. Voor aflevering 134 van de online rubriek ‘Mijn Marketing” reageert hij op een aantal steekwoorden. ‘Campagnes waren oorspronkelijk en kunnen nog steeds meerjarige initiatieven zijn - noem het desnoods een platform - maar door te stoppen met kortetermijndenken kunnen merken zowel op de korte als op de lange termijn effectief zijn.’

GPCM2025: 'Contentmarketing is geen losse actie, maar een strategie die een merk groter maakt dan zijn eigen kanalen'
Marlin Goethals is Managing Director bij B2B PR-bureau Marcommit en jurylid bij de Grand Prix Content Marketing Awards. Contentmarketing gaat volgens haar niet meer alleen om zichtbaarheid via de eigen kanalen, maar juist om geloofwaardig aanwezig zijn in de bronnen die mensen én AI-modellen vertrouwen.

Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
Oprichter van bureau Nami Ilia ten Böhmer op LinkedIn: ‘Het is tijd mannen. Het is tijd om op te staan voor een cultuur waarin ook vrouwen zich veilig voelen en veilig thuis kunnen komen.’ Met deze oproep vraagt hij organisaties, merken en individuen samen te werken aan cultuurverandering.’

Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen lokale culturele relevantie is belangrijke marketingvaardigheid'
Stephanie van Eerd is Marketing Portfolio Lead Benelux bij The Magnum Ice Cream Company. Voor aflevering 133 van de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Ik zou graag in het hoofd van de consument kruipen om nog beter te begrijpen hoe hij denkt.’

'Vakantie is echt bedoeld om uit te rusten, af te schakelen en op te laden'
Milou van Mastrigt is Media & Activation Lead Ice Cream Benelux bij The Magnum Ice Cream Company en eet ’s zomers beroepsmatig ijs. Het kan slechter. Voor ‘De zomer van…’ beantwoordt ze een paar ‘coole’ vragen over vakantie, werk en - uiteraard - ijs.

'Over je werk nadenken, stopt niet bij de Belgische grens'
Wilmar Versprille is creatief directeur bij Food Cabinet. Als amateur desembakker en copywriter zit hij dus helemaal op zijn plek bij dit bureau voor alles wat met goed, eerlijk en lekker eten te maken heeft. Voor ‘De zomer van…’ reageert hij op een aantal smakelijke vragen.

'Mijn eindverantwoordelijkheid stopt niet bij marketing'
Liesbeth de Rooij is Managing Director Marketing bij kinder- en lifestylemerk Little Dutch. Voor de rubriek ‘De zomer van…’ beantwoordt zij een aantal zonnige vragen.

GPCM2025: 'Goede contentmarketing creëert waarde voor bedrijf, klanten en medewerkers'
Contentmarketing is allang geen kwestie meer van alleen klanten verleiden met slimme campagnes. Het gaat steeds vaker om het vertellen van échte verhalen die waarde toevoegen – niet alleen voor bedrijven, maar ook voor klanten, medewerkers én de samenleving. Suzanne de Bakker, hogeschoolhoofddocent Duurzaamheid in het Economisch Domein aan de Hogeschool Utrecht en jurylid van de Grand Prix Content Marketing Awards, deelt haar visie op de kracht van waardegedreven storytelling en de trends die het verschil maken.

'We kijken niet meer zo snel op van gekke verzoeken'
Tamara Couperus is oprichter van creatief bureau Crocodile Agency. Tussen de bosbranden in Zuid-Europa door, zag zij toch kans mee te doen aan onze limited edition rubriek ‘De zomer van…’.

Koninklijk Concertgebouworkest lanceert merkcampagne 'Elke keer bijzonder'
Met de nieuwe campagne, ontwikkeld door reclamebureau N=5, wil het Koninklijk Concertgebouworkest meer mensen laten kennismaken met de unieke beleving die het orkest biedt, aldus Wietske Kuiper, hoofd Marketing, Communicatie en Verkoop.

Jacht op de Grand Prix Content Marketing Awards geopend
Net als elk jaar reiken MarketingTribune en het Genootschap van Contentstrategen Grand Prix Content Marketing Awards uit aan de beste contentstrategieën. Dit jaar kun je inzenden in zeven categorieën: B2B, B2C, B2E, Campagne, Jongeren, Maatschappelijk en Non-profit. De inzendingen worden beoordeeld op strategie, creativiteit en resultaat.

'Met mijn mobiel en mail bij de hand ben ik altijd in business zonder dat het voelt als werken'
Na bijna tien jaar Weber Shandwick, waarvan de laatste zesenhalf jaar als CEO, richtte Hafida Abahai-Almarini haar eigen bureau op: Hafida Abahai PR. Deze zomer hopte zij Europa door: van Ibiza naar Griekenland en vervolgens Mallorca. Voor de rubriek ‘De zomer van…’ reageert zij op een aantal zonnige vragen.

'Uitrusten, en vooral afschakelen, zijn nodig om weer te kunnen knallen na de zomer'
Frederique de Laat is oprichter van Branthlete, een marketingbureau dat zich volledig richt op vrouwensport. Voor onze limited edition rubriek ‘De zomer van…’ beantwoordt zij een aantal zonnige vragen.

Richella de Groot van Pesca: 'Anno 2025 moet je verhalen kunnen vertellen, maar ook goed kunnen luisteren'
Richella de Groot is creatief strateeg en verantwoordelijk voor marketing & PR bij onder meer restaurantconcept Pesca. Voor aflevering 132 van de rubriek ‘Mijn Marketing reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Ik beweeg me graag op het snijvlak van branding, beleving en business, en geloof sterk in de kracht van conceptmatig werken. Wat ik het leukst vindt? Het bouwen van merken die voelen als een vriend: herkenbaar, oprecht, eigen en altijd in beweging.

'Zelfvertrouwen begint bij jezelf en dat neem je mee in elk klantcontact'
Britt Hogenhuis, oprichter van AndAgency Amsterdam, een creatief en strategisch bureau, gespecialiseerd in influencermarketing, PR, evenementen, social media en talentmanagement. Net terug van drie weken Zuid-Spanje reageert zij op een aantal vragen voor de rubriek ‘De zomer van…’

Decathlon lanceert nieuwe campagne met Antoine Griezmann in de hoofdrol
Decathlon trapt letterlijk het nieuwe schooljaar af met een nieuwe campagne in samenwerking met het Franse creatief bureau Lafourmi.

Lessen van Patagonia: 5 tips om trouw te blijven aan je merkmissie
In ‘Van alle marketing thuis’ bespreken vier marketingexperts hoe merken hun kernwaarden in de praktijk brengen. In deze aflevering Patagonia, naast kledingmerk, ook een duurzaamheidsicoon. Wat kun je als merk opsteken van Patagonia's anti-consumptiehouding?

Nederlands marketingbureau Branthlete helpt het vrouwenvoetbal in Napels
Branthlete springt in de bres voor de voetbalsters van Napoli met de campagne #TheNapoliFamily. De campagne is vanaf deze week te volgen via de officiële kanalen van Napoli Women en Branthlete. Het Nederlandse marketingbureau richt zich volledig op vrouwensport. De fotografie is van de hand van Eduard Snoerwang.

Tour of Holland na 21 jaar terug met NIBC Bank als partner en hoofdsponsor
De Ronde van Nederland keert terug op de Nederlandse sportkalender. De zesdaagse wielerkoers wordt gereden van 14 tot en met 19 oktober 2025 en doet meerdere regio’s aan, met een proloog in Den Haag, de stad waar partner en hoofdsponsor NIBC Bank al ruim 80 jaar is gevestigd. Roxane Knetemann is koersdirecteur.

Primark introduceert mannequin die rolstoelgebruikers representeert
De zittende mannequin van Primark heet Sophie, omdat zij is ontwikkeld in samenwerking met de Britse televisiepresentatrice en rolstoelgebruiker Sophie Morgan.

'Ik neem een belachelijk assortiment Apple-producten mee'
Edward Stolze is naast eigenaar van ook Strategy Director bij bureau Being There. Voor de rubriek ‘De zomer van’ beantwoordt hij een aantal zonnige vragen.

'Echte aandacht is offline'
Sander Verhof weet alles van Business Operations en Strategy en doet daar zijn voordeel mee bij Agency Engines en helpt bureaus groeien. Zijn perfecte zomerdag in steekwoorden: lange houten tafel, olijfbomen, verse jus, pan con tomaten, zand tussen je tenen, verborgen baai, boek, prosecco...

UMCG heeft nieuwe merkidentiteit van de hand van bureau Pink
Er is gekozen voor ‘een tijdloos ontwerp dat zich makkelijk aanpast en dat geschikt is voor alle doelgroepen en inzetbaar op elk kanaal. Van ziekenhuisgang tot Instagram-feed, van diverse afdelingen tot patiëntcommunicatie. Het nieuwe logo biedt ruimte voor de vele sublogo’s, zonder dat de eenheid verloren gaat.’

'Als onze fashion police er niet is korte broek met sandalen'
Arthur Stobbelaar is Founder van en Technical Director bij ‘digital experience studio’ Alpha Tango: ‘In de zomer wil je je mensen ruimte geven.’

Jasmijn Stenzler van TicketSwap: 'We verkopen niet alleen tweedehands kaartjes, maar ook reguliere tickets'
In aflevering 131 alweer van de online rubriek ‘Mijn Marketing’ een hoofdrol voor Jasmijn Stenzler, Brand Marketeer bij TicketSwap: ‘Goede marketing zet iets in beweging.’

Dept wordt Europees social lead agency voor De Vegetarische Slager
De Vegetarische Slager heeft Dept gekozen als social lead agency voor Nederland, België, Duitsland en het VK. Het gaat om de redactionele strategie, always-on content, community management, productie en paid social van de eigen kanalen met de opdracht de markt voor vleesvervangers verder openbreken.

'Ons team mag locatie- en tijdonafhankelijk werken, zolang je maar je shit gedaan krijgt'
Marwan Guedamsi is co-founder/head of growth van Aidem Agency. Hij is net terug van 7 maanden Zuid-Spanje; de rest van de zomer brengt hij dus door in Amsterdam, zijn thuisbasis.

Lies doet het weer goed, Centraal Beheer net iets beter
Welke tv-commercials wisten in het tweede kwartaal van 2025 het verschil te maken? Commercialreview legde zes belangrijke beoordelingscriteria voor aan duizenden Nederlandse respondenten: Geloofwaardigheid, Kijkplezier, Irritatie, Onderscheidend vermogen, Activerend vermogen en het algemene rapportcijfer. De resultaten geven een helder beeld van de campagnes die het meest indruk maakten bij het Nederlandse publiek.

Uber lanceert Senior Accounts in Nederland
Uber introduceert Senior Accounts en een vereenvoudigde versie van de app, speciaal ontwikkeld om reizen makkelijker en toegankelijker te maken voor ouderen.

'We zetten grote stappen in onze missie om het internet mooier en vooral inclusiever te maken'
Christien van de Sande is managing partner van het Rotterdamse digital agency Level Level. Haar laptop blijft thuis tijdens de zomervakantie, maar met zo’n mobiel kun je eigenlijk ook nog teveel doen.

Louise Picquet van Kellanova: 'Ontwrichtend zijn is de sleutel om nieuwe consumenten te winnen'
Louise Picquet is Brand Manager Benelux bij Kellanova, het moederbedrijf van onder meer Kellogg's. Voor aflevering 129 van de online rubriek 'Mijn Marketing' reageert zij op een aantal steekwoorden: 'Met een goede planning ben jij de eigenaar van je project.'
- AlgemeenNieuws Valerie van Schaick nieuwe cmo...Nieuws Onderzoek: 'In 2025 trok 72% van de...Weblog [column] Is polarisatie nodig voor...Nieuws Sarah Valkering (Reputatiegroep):...Nieuws IBC2025: energie en innovatieNieuws Cannes Lions 2025: menselijkheid als...
- B2BNieuws Adyen ondersteunt wereldwijde...Nieuws Steven Bodde nieuwe CEO Traffic TodayWeblog [column] 5 B2B-campagnes die de...Nieuws TicketSwap onthult trends...Nieuws Marketingtransfers week 37, 2025Nieuws ASML investeert in AI-bedrijf Mistral
- BureausNieuws Dentsu Creative Amsterdam viert 20...Nieuws Ra*w en One:Nil dagen creatief...Nieuws Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich...Nieuws Univé lanceert zakelijke campagne...Nieuws Mooie Boules en Gardeners bundelen...Nieuws Closed on Monday opent lift voor...
- ContentmarketingNieuws GPCM2025: 'Contentmarketing krijgt...Weblog [column] Jeroen van KoningsbruggeNieuws GPCM2025: 'De verleiding is om lui...Nieuws Lego World 2025: bouwen aan beleving...Nieuws Bibliotheek Rotterdam belicht...Nieuws 'De Grand Prix draait niet om...
- DesignNieuws 6 architecten- en...Nieuws Dutch Digital Design versterkt...Nieuws Norday ontwikkelt nieuwe website...Nieuws UMCG heeft nieuwe merkidentiteit van...Nieuws 'Smeuïge' samenwerking tussen...Nieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...
- Food en RetailNieuws DPG Media en Albert Heijn lanceren...Nieuws Start pilot 'De Betere Kantine' Nieuws Breaking: Deen Jesper Højer is...Nieuws Bolletje lanceert ronde Bagel CrackerNieuws Intergamma lanceert...Nieuws Primeur in Haarlem: eerste...
- MediaNieuws Nederlandse media lanceren...Nieuws FD zet roze kleur centraal in nieuwe...Nieuws KPN en S10 starten campagne tegen...Nieuws Donald Duck blijft populairste...Nieuws Ook Prime Video brengt Premier...Weblog [column] GenZ en de power van...
- Online MarketingWeblog [column] Human Intelligence als...Nieuws KLM bereikt 6,3 miljoen klanten met...Nieuws Kaart wint van appje bij verjaardagenNieuws NS Stations lanceert game met...Nieuws TikTok bereikt 200 miljoen Europese...Nieuws Etos viert 100.000 volgers met...
- SponsoringNieuws Jumbo Sports nieuwe partner Tulp...Nieuws Hera United trapt af met top...Nieuws Beko nieuwe confidence partner van...Nieuws KPN haakt in met 'Sail together'Nieuws Viaplay start Premier...Nieuws Vitesse brengt ode aan supporters in...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 230] Ivo Duits - founder Ivono
- Eerste 'unbottled' drankje zet nieuwe standaard voor...
- [column] De oogst van 30 jaar merkmanagement (deel 2 van 4)
- Podcastserie ‘The Next Tony’ trapt af met Marcel Belt
- Onderzoek: Merken zouden meer aandacht kunnen besteden aan het...
- VIA: ‘Bureaus moeten fundamenteel van koers veranderen’
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes