
Vandebron lanceert campagne met Jennifer Hoffman
Energieplatform Vandebron lanceert de ‘Ik ben voor’-campagne met in de hoofdrol actrice Jennifer Hoffman; ‘voor’ als in voor 100% goeie energie van eigen bodem.

Jongeren roepen marketeers op anders te communiceren over het milieu
Enkele studenten Communicatiewetenschappen van de Universiteit Antwerpen deden onderzoek naar milieubewust gedrag van jongvolwassenen (18-25 jaar) en het nut van campagnes en strategieën. Hun conclusie? Jongeren vragen marketeers om een ‘drastische switch’.
![[De zomer van] Dennis Akkerman: 'We zoeken dit jaar de warmte een keer niet op'](/templates/img/lazyload.gif)
[De zomer van] Dennis Akkerman: 'We zoeken dit jaar de warmte een keer niet op'
Ondanks dat Dennis Akkerman, CEO van Seeders, drie nieuwe vestigingen in het buitenland heeft geopend dit jaar (Kigali, Londen en Toronto) is geen van die drie zijn vakantiebestemming. In plaats daarvan wordt het drie weken in een tent.
![[De zomer van] Helmich van Herpt: 'Ik kan me niet herinneren dat ik zo heb genoten van niks doen'](/templates/img/lazyload.gif)
[De zomer van] Helmich van Herpt: 'Ik kan me niet herinneren dat ik zo heb genoten van niks doen'
Helmich van Herpt is creative director bij het Haagsche designbureau Snow Donuts. Voor de rubriek ‘De zomer van’ mailt hij met de redactie vanaf zijn vakantieadres.

Campagne BCC zet in op service en advies
BCC lanceert maandag 15 augustus 2022 haar nieuwe Don’t Worry Buy Happy-campagne. De campagne is het eerste resultaat van de samenwerking met Creature Amsterdam (voorheen XXS). Het bureau won eerder dit jaar de strategische en creatieve pitch en werd hiermee de nieuwe lead agency voor het retailmerk.

Charlotte Wisse stapt over naar De creatieve directie
Reclamebureau De creatieve directie versterkt het team met accountmanager Charlotte Wisse (31 jaar). Door de uitbreiding van het team kan het bureau zich richten op verdere groei en de toenemende vraag naar Direct Marketing.
![[De zomer van] Melanie Bosveld: 'Hou binding met jongeren en de culture shifts'](/templates/img/lazyload.gif)
[De zomer van] Melanie Bosveld: 'Hou binding met jongeren en de culture shifts'
Melanie Bosveld is de drijvende kracht achter bureau Kult&Ace en het nieuwe, inclusieve marketing platform 'Pact'. Ze blikt terug en vooruit op haar werk en natuurlijk op de aanstaande vakantie.

SNS introduceert 'kansvergroters' tegen woningcrisis
SNS, de bank die zich sinds begin dit jaar profileert met ‘Eerst de mens, dan het geld’, introduceert nu een nieuwe campagne met ‘kansvergroters’. De campagne laat zien dat de bank begrijpt dat een eigen huis voor (vaak jonge) starters haast onbereikbaar lijkt.

Martijn Rommertz van Mycosan: 'Ik erger me aan commercials waarin bekende Nederlanders een rol in spelen'
Martijn Rommertz is Brand Manager Mycosan bij Serrix. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Met deze campagne creëren we op ludieke wijze awareness voor voetschimmel.’

Osborne Clarke kiest Coopr als corporate communicatie- en PR-bureau
De Nederlandse tak van het internationale advocatenkantoor Osborne Clarke heeft PR- en communicatiebureau Coopr in de arm genomen voor onder meer arbeidsmarktcommunicatie om de verdere groei van het advocatenkantoor te ondersteunen.

Dept breidt uit met designstudio ShopTalk
Premium brand en experience designstudio ShopTalk heeft zich aangesloten bij digital agency Dept. ShopTalk is gespecialiseerd in het creëren van merkervaringen door talent en technologie samen te brengen.
![[De zomer van] Friso Ludenhoff: 'De tijd dat het stil is in de zomer, is al jaren voorbij'](/templates/img/lazyload.gif)
[De zomer van] Friso Ludenhoff: 'De tijd dat het stil is in de zomer, is al jaren voorbij'
Friso Ludenhoff is Executive Creative Director bij reclamebureau Publicis Groupe NL. Voor de rubriek ‘De Zomer van …’ deelt hij zijn vakantieplannen met de redactie van MarketingTribune.

Lore Vanaudenhove van Bristol: 'Goede marketing is verrassend en durft buiten de lijntjes te kleuren'
Lore Vanaudenhove is Marketing Manager bij Bristol. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden. 'We zijn keihard aan het werk om Bristol volledig te transformeren en klaar te stomen voor de toekomst.'

Kumpany maakt HBO Original-serie House of the Dragon tastbaar
HBO Max lanceert de nieuwe HBO Original-serie ‘House of the Dragon’, de prequel van ‘Game of Thrones’. Merkactivatiebureau Kumpany heeft in opdracht van de streamingdienst een driedaagse activatie te ontwikkelt rondom de Europese première. De activatie is 11 augustus 2022 gestart.

Deadline inzenden GPCM 30 augustus en 5 tips om je daarbij te helpen
Op dinsdag 4 oktober 2022 worden de Grand Prix Content Marketing Awards feestelijk uitgereikt in Postillon in Amsterdam. Inzenden van cases kan nog tot 30 augustus!

Ilse van Loon van Stoov: 'Zo zonde om te zien dat van merken soms niets meer overblijft dan een lege huls'
Ilse van Loon is Head of Brand & Communications bij Stoov. Het Nederlandse Stoov werd opgericht in 2014 en ontwerpt en produceert kussens met infraroodverwarming. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Taxi-app Dextr live
Dextr is een nieuwe taxi-app die toegang geeft tot alle lokale taxibedrijven. Voor de app is een merkstrategie door Alchemy ontwikkeld.

Team Lewis helpt GLS Netherlands met zichtbaarheid en groei
Internationaal PR- en marketingbureau Team Lewis gaat GLS Netherlands helpen bij de corporate- en marketingcommunicatie. De logistieke dienstverlener wil haar positie in de Nederlandse markt versterken. Team Lewis ondersteunt hen hierbij met strategisch communicatieadvies, mediarelaties en marketing.

Scenery verwelkomt Naique Tanate als Strategy Director
Mediaproductiebedrijf Scenery heeft Naique Tanate aangesteld als Strategy Director. Naique, die op 1 augustus 2022 is gestart, is verantwoordelijk voor het vertalen van Scenery’s documentaires en series naar internationale merken door verhalen transmediaal in te zetten.

Jeroen van de Ruit partner bij designbureau Soda
Jeroen van de Ruit is benoemd tot partner bij het Amsterdamse digital product designbureau Soda. Hij wordt verantwoordelijk voor het verder versterken van de strategische samenwerking met klanten.

DOSSIER STUDIEREIS Mariëlle Krouwel van NN Group
De redactie vroeg vijf marketeers welk marketingboek er in de koffer zat tijdens de vakantie, of er in het najaar nog een opleiding of cursus voor hen op de planning staat en welke roadtrip er stiekem nog op de wensenlijst staat. In deel 5 Mariëlle Krouwel van NN Group.
![[De zomer van] Samantha Catsburg: 'Een weekend dansen met vrienden in de zon is voor mij een uitlaatklep'](/templates/img/lazyload.gif)
[De zomer van] Samantha Catsburg: 'Een weekend dansen met vrienden in de zon is voor mij een uitlaatklep'
Samantha Catsburg werkt als Agency Lead bij mediabureau Stroom. Voor de rubriek ‘De zomer van …’ stelden wij haar enkele ‘zomerse’ vragen.

Dept omarmt flexibel werken
Een negen-tot-vijf baan en een vijfdaagse kantooraanwezigheid is niet langer het concept waar het hart van iedere werknemer sneller van gaat kloppen. Flexibiliteit en vrijheid in een baan wordt volgens digital agency Dept steeds belangrijker.

Finally an agency lanceert nieuwe positionering
Met de nieuwe tagline ‘Creatief bureau voor aanstekelijk werk‘ scherpt Finally an agency haar positionering aan en breidt haar diensten uit. Terugkerend thema bij het bureau is de vraag ‘wat als?’.
![[De zomer van] Christian van Santen: 'Ons businessmodel is erg weerbaar gebleken'](/templates/img/lazyload.gif)
[De zomer van] Christian van Santen: 'Ons businessmodel is erg weerbaar gebleken'
Christian van Santen, eigenaar van het gelijknamige bureau Van Santen Netwerk (VSN), prijst zich gelukkig dat tijdens de pandemie duidelijk is geworden dat de netwerkgedachte door steeds meer partijen wordt omarmd. Voor de zomer staat vooralsnog eerst een reis naar Spanje op de agenda.

Campagne zeldzame vorm kinderkanker laat letterlijk de olifant in de kamer zien
Stichting Villa Joep start een landelijke campagne om neuroblastoom onder de aandacht te brengen. Over deze zeldzame vorm van kinderkanker wordt nauwelijks gesproken terwijl deze ziekte elk jaar in Nederland 25 tot 30 kinderen treft. En van die groep overleven er op dit moment maar acht.

DOSSIER STUDIEREIS Martijn Keesmaat van Hooghoudt
De redactie vroeg vijf marketeers welk marketingboek er in de koffer zat tijdens de vakantie, of er in het najaar nog een opleiding of cursus voor hen op de planning staat en welke roadtrip er stiekem nog op de wensenlijst staat. In deel 3 Martijn Keesmaat van Hooghoudt.
![[De zomer van] Dick van der Lecq: 'De creatieven willen een bouwmarkt!'](/templates/img/lazyload.gif)
[De zomer van] Dick van der Lecq: 'De creatieven willen een bouwmarkt!'
CEO Dick van der Lecq van DDB Unlimited rustte deze zomer heerlijk uit aan de ruige kust van Bretagne. Hij zit vol nieuwe energie om, na indrukwekkende aanwinsten Hema, C&A en Ikea, wellicht een bouwmarkt of brillenretailer te verschalken.

Michael Nap van DentsuAchtung over 'anti-Instagram' BeReal
Een miljoen downloads al! Sociaal netwerk BeReal - ‘de anti-Instagram’ aldus de makers - bereikte dit in slechts vier maanden en is vooral onder jongeren populair, meldde nos.nl onlangs. Uw verslaggever maakte een account aan en vroeg Michael Nap, Head of Content & Social/MT Member bij DentsuAchtung naar de mogelijkheden voor merken.

'Blocklist eruit, inclusion list erin'
Channel Factory komt met een zogenoemde lgbtq+-vriendelijke inclusion list. Doel is dat deze lijst de blocklists, die nog steeds lgbtq+-video’s en -kanalen onnodig uitsluiten, vervangen.

WARC over Cannes: 'Marketing als discipline beleeft een existentiële crisis'
WARC, het World Advertising Research Centre, heeft een rapport gepubliceerd over de gemene delers van de Cannes Creative Effectiveness Lions-winnaars van deze zomer: ‘Creatieve effectiviteit kan marketing terugbrengen naar de C suite.’
![[De zomer van] Esther Brouwer: 'Raften, klimmen en canyoningen'](/templates/img/lazyload.gif)
[De zomer van] Esther Brouwer: 'Raften, klimmen en canyoningen'
Esther Brouwer, managing director van Indie, viert een dubbele vakantie na een turbulent jaar. Voor nieuwe en bestaande klanten gaat het bureau nu weer met volle kracht vooruit en weet vrijwel heel Nederland precies wie er met de 'Natuurlijk wel'* campagne wordt bedoeld.

DOSSIER STUDIEREIS Anouk van Huissteden van Coca-Cola
De redactie vroeg vijf marketeers welk marketingboek er in de koffer zat tijdens de vakantie, of er in het najaar nog een opleiding of cursus voor hen op de planning staat en welke roadtrip er stiekem nog op de wensenlijst staat. In deel 2 Anouk van Huissteden van Coca-Cola.

Sander van Gelderen van Effectory: 'Marketingteam kan de olie zijn die de machine soepel laat lopen'
Sander van Gelderen is CMO bij het Nederlandse Effectory, een onderzoeksbureau dat onder meer voor Schiphol en andere grote bedrijven medewerkersfeedback ophaalt en analyseert en bovendien jaarlijks het label uitreikt aan de beste werkgever van Nederland. Een belangrijke taak in tijden van personeelstekorten en ontevreden medewerkers.

Flore Hoogendoorn junior social media- en contentmanager bij The Locals
Reclamebureau The Locals in Haarlem verwelkomt Flore Hoogendoorn. Zij start als junior social media- en contentmanager. Ze behaalde in juni haar Bachelor Communicatie en gaat nu bij The Locals de website en social mediakanalen beheren.

Team Lewis opent in-house studio in Eindhoven
Marketing- en PR-bureau Team Lewis breidt zijn digitale en creatieve aanbod uit met een in-house studio in Eindhoven. De multifunctionele ruimte wordt gebruikt voor contentproducties, van concept tot eindresultaat.

Commercialreview juli: McDonald's, Rabobank en Sourcy
In deze zomerperiode zit je liever op het strand of op een terras. Voor de tv hangen schiet er dan vaak bij in. Dat zien we dan ook terug in het aantal nieuwe commercials dat we voorbij zien komen. Toch lichten we er graag 3 uit.
![[column] Presenteren in mijn onderbroek](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Presenteren in mijn onderbroek
The best of both worlds: een joggingpak dat eruitziet als een nette werkoutfit. Altijd comfortabel op werk, heerlijk. Het is een verlangen geboren uit een menselijke eigenschap die aan de basis stond van onze evolutie en dat er in de basis voor gezorgd dat we nog steeds bestaan: egoïsme.
![[column] 5 tips om e-commerce Duitsland te veroveren](/templates/img/lazyload.gif)
[column] 5 tips om e-commerce Duitsland te veroveren
De Duitse e-commercemarkt is lucratief voor Nederlandse handelaren, maar het land is in dat opzicht een onneembaar bastion. Hoe kun je dit proces versnellen? Tips van Marcel Brindöpke, oprichter en CEO van heyconnect GmbH, een platform dienstverlener in Duitsland.

DOSSIER STUDIEREIS Nicole Verburg van VodafoneZiggo
De redactie vroeg vijf marketeers welk marketingboek er in de koffer zat tijdens de vakantie, of er in het najaar nog een opleiding of cursus voor hen op de planning staat en welke roadtrip er stiekem nog op de wensenlijst staat. In deel 1 Nicole Verburg van VodafoneZiggo.

NN: kom maar op met het leven 2
Nationale-Nederlanden lanceert de tweede tvc van de campagne ‘kom maar op met het leven’. De financiële dienstverlener laat zien dat je met hun hulp jouw ideale ‘later’ zelf in de hand hebt.
![[De zomer van] Marc van Eck: 'Ik heb dus meer zorgen over de wereld dan over mijn werk'](/templates/img/lazyload.gif)
[De zomer van] Marc van Eck: 'Ik heb dus meer zorgen over de wereld dan over mijn werk'
Marc van Eck RM - rechts op de foto met links zijn oudste zoon - is CEO en co-founder van New Growth Strategies. Hij heeft recent zijn Governance Essentials van het NCD - Nederlandse vereniging van commissarissen & directeuren - afgerond en kijkt om zich heen naar een mooie commissarispositie: ‘Maar dat is nog niet zo makkelijk voor een oude, witte man als ik 😉’.

Rijksoverheid verdeelt campagnebudget over 5 bureaus
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks, Roorda, DOT (o.a. met TBWA), Havas Lemz en Noise gekozen als partner en sluit met hen een raamovereenkomst voor campagne dienstverlening.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vandebron lanceert campagne met... 17-08-2022
- Campagne BCC zet in op service en... 15-08-2022
- Charlotte Wisse stapt over naar De... 15-08-2022
- De zomer van] Melanie Bosveld: 'Hou... 15-08-2022
- SNS introduceert 'kansvergroters'... 15-08-2022
- Osborne Clarke kiest Coopr als... 12-08-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 4okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference