Miele vestigt digitale hub in Amsterdam

Miele vestigt digitale hub in Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 1 nov 2019 @ 15:35
  • 13395 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Electronicamerk Miele wil zichzelf opnieuw uitvinden en zet nu digitalisering in om concurrentie op prijs te beteugelen. Daarbij hoort de opening van de nieuwe divisie 'Digital Hub Marketing & Sales' in Amsterdam.

Om de digitale kennis in marketing en verkoop verder uit te breiden, moeten digitale marketing, e-commerce en digitale analyse op een nieuw gebied worden gecombineerd, meldt het Duitse vakmedium Werben & Verkaufen. De nieuwe 'Digital Hub Marketing & Sales' van de Miele Group wordt gebouwd in Amsterdam. Miele is in de Nederlandse hoofdstad momenteel reeds opvallend bezig, zoals MarketingTribune al meldde. 'We spelen in op het veranderende gedrag van consumenten', zo lichtte Patricia Slootjes, director marketing bij Miele Nederland, bij de opening van het eerste Experience Center toe. 'Consumenten vragen om een directere vorm van bereikbaarheid en zichtbaarheid van het merk. De Miele-liefhebber is iemand die van koken houdt en een goede keuze wil maken in apparaten bij de aankoop van een nieuwe keuken. In het experience center wordt daarop ingespeeld: hier kun je onze producten niet alleen bekijken, maar ook zelf ervaren. Bezoekers mogen apparaten uitproberen en zelf de voordelen ontdekken. Er worden ook kookdemonstraties en -workshops gegeven.'

Oktoberfest
De aankondiging van de nieuwe digitale hub komt na een gouden oktobermaand in 2019 voor Miele, waarin toch ook wat veranderingen worden aangekondigd, signaleert W&V: 'In een onderzoek van het Handelsblatt werd de fabrikant van huishoudelijke apparaten onlangs uitgeroepen tot "Merk van het Jaar" op het gebied van electrische apparaten. Bovendien werd een Miele-apparaat van de Stiftung Warentest uitgeroepen tot winnaar in de nieuwste wasmachinetest. Desondanks kondigde het management van de Miele-groep aanzienlijke banenverlies aan. Tegen het einde van 2021 zullen ongeveer 1070 banen door het familiebedrijf worden geannuleerd als een eerste stap wereldwijd, waarvan ongeveer 240 in Duitsland. Naar verwachting zullen tegen het einde van 2025 nog 650 banen in de wasmachinefabriek van Gütersloh worden geëlimineerd, zoals het bedrijf aankondigde. De ontslagen moeten zo sociaal mogelijk compatibel zijn, zei Miele. Bovendien zullen elders elders 470 nieuwe banen worden gecreëerd, bijvoorbeeld in de digitale sector. Het familiebedrijf werd 120 jaar geleden opgericht en heeft wereldwijd ruim 20.000 mensen in dienst, waarvan meer dan 11.000 in Duitsland.'
(PvWK met dank aan LR, bron: Werben & Verkaufen, foto boven: Miele)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken