[Marketeer 155] Rutger Tuit: Head of brands and marketing partners bij Google

  • Food-en-retail
  • 28 mei 2021 @ 07:27
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

In deel 155 van deze serie spreken we Rutger Tuit, marketeer bij Google Nederland, wiens marketingambities 'plan A' werden. En: 'De rol van stenen winkels is en blijft belangrijk.'

Rutger Tuit is opgegroeid en woont nog steeds, intussen met zijn verloofde en zoontje, in Amsterdam. Hij noemt zich een techniek-, food- en muziekliefhebber. Sinds twee jaar is hij onderdeel van het management team van Google Nederland. In zijn rol probeert hij gezamenlijke groei te creëren met marketingbureaus en branding klanten.

'Marketing begon als mijn plan B om mijn aspiraties in muziek en e-sports te kunnen bekostigen. De mix van technologie, creativiteit en de continue verandering in het marketingvak maakten het echter al snel plan A. Hoe merken met nicheproducten tegenwoordig wereldwijd een following en afzetmarkt kunnen creëren middels digitaal vind ik echt ongelooflijk. Evenals hoe je hier als gevestigd merk mee moet omgaan.'

Vertel wat je als Head of brands & marketing partners bij Google Nederland precies uitspookt, graag.
'We zitten natuurlijk nog steeds in een extra speciaal jaar. Mijn belangrijkste taak is het continue verbeteren hoe we zelf, maar ook met onze klanten structureel virtueel werken. Hoe bouw je relaties? Hoe zorg je er voor dat iedereen een stem heeft? Hoe doe je project- en business management? Dat fundament moet in orde zijn, want er is een hoop te doen. Terwijl ook de ontwikkelingen rond privacy en artificial intelligence doorliepen, is de versnelling op on demand media en e-commerce ronduit disruptief te noemen. Ons doel is om samen met adverteerders en hun marketingpartners de grootste blokkades te ontdekken en te adresseren.'

Wat heb je geleerd in je pre-Google tijd, bijvoorbeeld bij GroupM en als marketeer bij KPN?
'Mijn carrièrepad is heel voorspelbaar. In elke rol-switch wil ik circa 20% vernieuwing en de rest bleek vaak te zijn wat ik heb geleerd. Voor mijn baan bij KPN was ik webanalist en performance marketeer bij een startende online onderneming. Bij KPN heb ik dus heel veel geleerd over de disruptie van digitaal op bestaande bedrijfsstructuren en processen. In mijn tijd bij GroupM -bij Wavemaker en daarna Greenhouse- ben ik mij steeds meer gaan specialiseren. Bij Wavemaker heb ik de opkomst van marketingtechnologie en van social van dichtbij mogen meemaken. Cruciaal was de juiste samenwerkingsvorm op deze platformen te vinden tussen adverteerder en executie in de systemen. Wat ik bij Greenhouse echt heb geleerd, is hoe je innovatie combineert met een schaalbare internationale operatie. En het cruciale belang van het aantrekken en doorontwikkelen van talent.'

Naar jouw verwachting wordt de impact van een online videoreclame voor zo’n driekwart bepaald door de creatie. Uit online video haal je niet het maximale zonder het integraal onderdeel te maken van het concept, is een van de insights. Kun je hierop ingaan en praktische onderzoeksresultaten of advies delen met marketeers en adverteerders
'
Gemiddeld driekwart, dus dat betekent dat af en toe het verschil ook 100% is. Een voorbeeld daarvan hebben we onlangs gezien in een onderzoek samen met bureau Dentsu. We hebben hetzelfde creatieve concept gebruikt op YouTube CTV en op YouTube mobiel. Waar het concept zeer goed presteerde wanneer het bekeken was op het grote scherm -in termen van brand awareness-, had deze op mobiel niet eens meetbare impact! En natuurlijk zijn er omgekeerd ook voorbeelden waarin een geweldige mobiel brand campagne niet werkt op TV. Een praktisch advies zou kunnen zijn: begin eens met een radicaal optimale mediamix vanuit ideale doelgroep en bereik. En bepaal dan op basis van de zwaarte van elk kanaal wat de must-win formats zijn voor het creatief concept. Daarna tweak je uiteraard de mediamix weer op het winnende concept.'

Hoe verandert de groeiende impact van video volgens jou de mediastrategie van merken en de rol van marketingbureaus?
'Twee werelden komen in 2021 voor het eerst echt bij elkaar op hetzelfde scherm en met het krachtigste middel. Dat is wezenlijk iets anders dan "online video als extensie van een TV campagne". Hiervoor moeten wellicht bestaande processen, contracten en trades of the craft worden herzien. Net als de introductie van ‘programmatic’ en ‘social media’ jaren terug, zal ook dit weer zorgen tot samen zoeken naar het nieuwe normaal. Het biedt een enorme first-mover advantage aan merken en de bureaus die hiervoor het nieuwe operationele model uitvinden. Of dat evolutie of revolutie is zal verschillen per bedrijf. Ik denk zelf, maar wellicht ben ik ietwat gekleurd, dat nadenken over YouTube als los instrument een trend gaat worden. Een voorbeeld hiervan is het Nederlandse bureau 5PM, maar ook bij de `gevestigde orde` zie je innovatie en versnelling op dit vlak.'

Je bent zelf gepassioneerd over stand-up comedy, kun je iets zeggen over de kracht van humor in marketing?
'Ik had zelf de link tussen stand-up en marketing nog niet echt gemaakt. Op mij hebben stand-up en hiphop dezelfde aantrekkingskracht. Dat zit voor mij heel erg in creatieve vrijheid en het zijn van een individuele artiest/maker. Vaak leidt dit tot veel meer authenticiteit. Wat mij opvalt aan humor in marketing is dat er verschillende ambitieniveaus zijn en dat je dat wel merkt als consument. Wellicht effectief, maar minder aspirationeel is om het reclame-moment luchtiger te maken. Het risico is dat het te veel kan afleiden van de commerciële boodschap. Wanneer het goed wordt ingezet dan is het een krachtig ingrediënt om zinvolle verbindingen met mensen te maken en maakt het een moeilijker onderwerp bespreekbaar.
Dat humor in trek is, zien wij ook terug op YouTube. De meest bekeken Nederlandse YouTube-video van 2020 was niet voor niets Jochem Myjers’ avontuur op Bonaire uit zijn theatershow "Adem in, adem uit". Na de pandemie zien we op YouTube, naast behoefte aan actuele nieuws en informatie, een nieuwe opkomende trend verschijnen in "entertainment content. Dit omvat allerlei nieuwe content die opkwam zodra het zogenaamde "door de week"- versus "weekend" patroon verdween tijdens de eerste lockdown, wegens het thuiswerken en -zijn.'

In de aanloop naar Cannes Lions, zijn er een aantal tech-en branding innovaties die je wilt delen?
'We gaan een aantal nieuwe tools aankondigen voor marketeers, maar ik laat die onthulling graag over aan mijn collega’s die nu onze Cannes Lions voorbereiden. We houden het dus nog even spannend.'

Hoe hebben jullie in Nederland de pandemie doorstaan? Pakte de ruk naar online goed uit voor Google Nederland?
'Nederland is altijd al een voorloper geweest op digitaal vlak, maar het lijkt nu wel alsof iedereen een early-adopter is geworden. De QR code is back-with-a-vengeance, streaming neemt een verdere vlucht en ik heb vorige week zonder enige technische hiccups een digitale VVE vergadering gehost. We zagen 5 jaar digitale versnelling in vijf maanden. En natuurlijk groeien wij als online speler mee met deze versnelde groei van digitaal.'

Hoe kunnen retailers met een stenen winkel profiteren van jullie platforms? Of zijn die winkels verleden tijd?
'De rol van stenen winkels is en blijft belangrijk. Wel zien we dat de functie van de fysieke winkel verandert afhankelijk van product en plaats. Door de lockdowns is het extreem belangrijk geworden om de fysieke en online aanwezigheid van een winkel dichter bij elkaar te brengen. Omni-channel is de kern en niet langer een afdeling of project.'

Veel winkeliers gebruiken Google Mijn Bedrijf om klanten regelmatig updates te geven via Google Zoeken en Maps zodat ze weten waar ze aan toe zijn. Hema biedt in Nederland bijvoorbeeld “Click en Collect” aan, zodat klanten duidelijk kunnen zien dat ze hun online bestelling kunnen ophalen in de winkel wanneer ze een Hema in de buurt opzoeken op Google Maps.

Daarnaast hebben we bijvoorbeeld een vernieuwde Grow My Store met nieuwe functies waarmee retailers de trends in de branche kunnen verkennen en hun bedrijf kunnen vergelijken met andere retailers in hun sector. Dit helpt uiteindelijk lokale winkeliers om meer klanten te trekken en hun online winkelervaring te verbeteren. Ook biedt Google retailers groot en klein sinds vorig jaar gratis aan om hun producten op het Shopping tab te plaatsen. Consumenten kunnen daardoor meer producten van meer winkels vinden via het Shopping tab. En voor winkeliers die willen uitzoeken hoe ze hun online zichtbaarheid kunnen verbeteren  bieden we gratis training in onder andere online marketing via de Google Digitale Werkplaats.
Al met al is ons doel winkeliers te helpen zich voor te bereiden en klaar te zijn voor de continu veranderende eisen van de consument.'

Helder. Wat zijn jullie plannen voor 2021?
'Met hulp van online tools kunnen we tijdens de lockdown in contact blijven met anderen, ons werk blijven doen, lokale bedrijven ondersteunen, onze kinderen lesgeven en zelf nieuwe vaardigheden leren. Diezelfde online instrumenten zullen ons helpen om sneller en duurzamer te herstellen van de corona crisis. Nederland loopt voorop waar het gaat om het gebruik van het internet, en kan sneller schakelen naar een digitale economie dan de meeste andere landen. Het gebruik van technologie biedt ons land, de bedrijven en consumenten enorme potentie voor groei. Vanuit Google willen we daarbij helpen.

Daarom hebben we een half jaar geleden de toezegging gedaan om tot eind 2021 een half miljoen Nederlandse bedrijven en individuen te helpen op weg naar een digitale toekomst met training, producten en diensten. Dat is waar we ons op richten in 2021.'

Tenslotte, wat is jouw persoonlijke uitdaging voor de komende kwartalen?
'YouTube wordt door consumenten gewaardeerd door de geweldige content. Deze content, vaak door lokale videomakers die elders geen platform kregen, wordt door oude "gewoonten" nog te vaak ondergewaardeerd. Door de enorme keuze die consumenten hebben gekregen qua mediaconsumptie hebben we in feite te maken met 17 miljoen individueel op maat gemaakte ‘TV gidsen’ . Dit maakt het dus niet meer mogelijk om als bijvoorbeeld marketeer of TV inkoper je eigen kijkgedrag als gouden standaard aan te houden. Vaak zien we nog dat onbekende kanalen op YouTube onterecht gemarkeerd worden als ‘niet premium’ content. Ik denk dat het belangrijk is om opnieuw te gaan kijken hoe we ‘premium’ in deze nieuwe wereld kunnen definiëren, maar vooral wat dat voor elk merk betekent.'


tekst: Peter van Woensel Kooy 

* Voor de 154 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll naar de linkjes hieronder.


Tuits werkplek bij Google Nederland 

De eerdere hoogvliegers uit deze serie:
154. [Marketeer 154] Coen de Kovel - cmo webshop Pluck
153. [Marketeer 153] Double Dutch sisters
152. [Marketeer 152] Fleur Runhardt en Roos Lindhout van House of Treats
151. [Marketeer 151] Jacqueline Seton-Jacobs (Seton’s Bakery) 
150. [Marketeer 150] Lena Cobelens van lounge- en sleepwear merk Le Olive
149. [Marketeer 149] Phil Vonk: 'Auto.nl is een lifehack'
148. [Marketeer 148] Ramon Beuk - chef, leraar en ondernemer over Wayooh
147. [Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette  
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheque'

































































































































































Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken