Martijn de Weerdt van Schoonenberg: 'Onze Kerstcampagne is de mooiste die we ooit gemaakt hebben'

Martijn de Weerdt van Schoonenberg: 'Onze Kerstcampagne is de mooiste die we ooit gemaakt hebben'
  • Food-en-retail
  • 4 dec 2023 @ 10:13
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailInterviewCampagnesMarketing

Martijn de Weerdt is als Marketing Director bij Schoonenberg eindverantwoordelijk voor de marketingstrategie. ‘En natuurlijk de vertaling daarvan naar mooie en impactvolle campagnes. Dat doe ik gelukkig niet alleen, maar samen met mijn team van marketingtoppers.’ Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

NIEUW
De afgelopen twee jaar hebben we echt het stoffige imago van ons afgeschud en de focus gelegd op innovatie en een jongere doelgroep. Het accent ligt daarbij op het verbeteren van de kwaliteit van leven, waarbij het hoortoestel meer als gadget wordt gepresenteerd. Een strategie die hele mooie resultaten heeft opgeleverd met als ultieme beloning dit jaar een SAN Accent én een Bronzen Effie met Maatschappelijke Plus voor onze Horen zoals je nog nooit hebt gezien-campagne.

Echt nieuw nu is onze kerstcommercial, waarin we laten zien hoe belangrijk het is dat je sociaal verbonden bent met de mensen om je heen. Van jong tot oud, een heel leven lang. Persoonlijk vind ik het de mooiste campagne die we ooit hebben gemaakt!

PLANNEN 2024
De campagne verder uitbouwen. Voor mijn gevoel zijn we pas net begonnen en die awards zijn vooral een bevestiging van dat we de juiste weg zijn ingeslagen.

BUREAUS
We werken samen met Indie, UM, Yonego, Social.Inc, De Creatieve Directie, 2twintig PR en SaskiaGeleedts.

MARKETINGHELD
Steve Jobs heeft natuurlijk briljante dingen gedaan en de Think different-campagne van Apple is in mijn ogen de beste campagne aller tijden. Dichter bij huis is Lode Schaeffer voor mij ook zo iemand die anders durft te denken. Zonder hem was onze campagne Horen zoals je nog nooit hebt gezien nooit zo’n succes geworden.

BOODSCHAPPENKAR
Ik doe niet zo vaak boodschappen, want ik ben veel te gevoelig voor impulsaankopen, maar als ik ze doe… ik ben dol op truffelkruidnoten en die zijn het allerlekkerst van Bolletje.

CAMPAGNE
De eindejaarscampagne van de Staatsloterij van vorig jaar vind ik erg mooi en sympathiek: Wacht niet tot geluk je overkomt. Dat raakte iets bij mij en was ook een inspiratiebron voor onze kerstcommercial, waarin geluksmomenten centraal staan.

ERGERNIS
Vergelijkende reclames waarbij het eigen product of de prijs wordt afgezet tegen die van de concurrent. Ik vind het een zwaktebod, ga alsjeblieft uit van je eigen kracht.

GOEDE MARKETING
Marketing die verrast, anders doet dan van andere merken en die perfect is vertaald in een echte 360°-campagne naar alle kanalen.

FRUSTRATIE
Platte commerciële marketing puur op prijs. Zo geef je een merk geen inhoud en verlies je het op de lange termijn, dat weet ik zeker.

LOVEBRAND
Ik heb meerdere favoriete merken en ik kan wel zeggen dat ik erg merkvast ben. Dat heeft vooral te maken met de kwaliteit van een product, want dat telt minstens zoveel als de uitstraling van een merk.

MEDIACONSUMPTIE
Social media (Instagram, Facebook en LinkedIn), nieuwsapps (NOS en AD), de krant (AD), Spotify, MixCloud en old school tv, maar mijn favoriet is toch wel Netflix.

ONTSPANNING
Ik ben wel echt een levensgenieter en ga graag op vakantie, lekker uit eten of op stap. Daarnaast speel ik tennis en padel en ga naar de sportschool. Best druk dus, maar ik vind het ook heerlijk om lekker samen op de bank te Netflixen.

TALENT VASTHOUDEN
Door te zorgen dat er ook lol kan worden gemaakt met elkaar en dat je successen goed viert. Daarnaast geef ik mensen veel vrijheid en vertrouwen en ik ben ervan overtuigd dat dat zich altijd uitbetaalt.

GUILTY PLEASURE
Voor een goed sateetje kun je mij wakker maken.

OVER 10 JAAR
Ik kijk nooit zo ver vooruit, maar ik hoop vooral dat ik nog met net zoveel plezier mooie dingen aan het doen en maken ben.

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:

Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken