
KPN haakt in met 'Sail together'
Vandaag is het zover: Sail 2025 gaat beginnen! Het belooft een bijzondere editie te worden, in het jaar dat Amsterdam haar 750-jarig bestaan viert. Hoofdsponsor KPN haakt in met techniek en verbindende boottochten.

Viaplay start Premier League-campagne met Oranje-focus
Viaplay benut de start van het Premier League-seizoen 2025/26 voor een campagne waarin het recordaantal Nederlandse spelers centraal staat. De openingswedstrijd Liverpool – Bournemouth is op vrijdag 15 augustus gratis te zien op Viaplay TV, ondersteund door contentformats en activatie op meerdere kanalen.

Vitesse brengt ode aan supporters in video
Met de video ‘Samen achter Vitesse’ brengen supporters, spelers en sponsoren een emotionele ode aan voetbalclub Vitesse, nu het voortbestaan van de club aan een zijden draadje hangt.

Tour of Holland na 21 jaar terug met NIBC Bank als partner en hoofdsponsor
De Ronde van Nederland keert terug op de Nederlandse sportkalender. De zesdaagse wielerkoers wordt gereden van 14 tot en met 19 oktober 2025 en doet meerdere regio’s aan, met een proloog in Den Haag, de stad waar partner en hoofdsponsor NIBC Bank al ruim 80 jaar is gevestigd. Roxane Knetemann is koersdirecteur.

PSV en Coca-Cola verlengen samenwerking met focus op fans, keuze en duurzaamheid
PSV en Coca-Cola Europacific Partners Nederland (CCEP) hebben hun bestaande samenwerking verlengd. De partijen zijn al ruim tien jaar aan elkaar verbonden en blijven ook de komende periode samenwerken rondom de drankvoorziening in en rond het Philips Stadion.

Amazon verlengt sponsoring Uefa vrouwenvoetbal
Amazon blijft tot ten minste 2030 officieel online retail sponsor van alle Uefa vrouwenvoetbalcompetities. Dat heeft het bedrijf aangekondigd in aanloop naar de finale van het Uefa Women’s Euro 2025 in Zwitserland.

Sport, muziek en cultuur in het Rabo Clubhuis
Rabobank heeft deze festivalzomer groots uitgepakt met het Rabo Clubhuis: een opvallend activatieconcept op Down The Rabbit Hole en Pinkpop. Het Clubhuis fungeert als levend verlengstuk van de merkstrategie ‘Onze Bank’ en brengt sport, muziek en cultuur op natuurlijke wijze samen op de festivalterreinen.

Nike's Oranje Fatalis-campagne voor Leeuwinnen
Nike zet de toon voor het EK Vrouwenvoetbal 2025 met een opvallende campagne rond het Nederlands elftal. Onder de naam Oranje Fatalis presenteert het sportmerk een doornenvariant van de tulp – een krachtig nieuw symbool voor een team ‘dat weet hoe het pijn moet doen’.

Rabobank Utrecht nieuwe partner Nederlands Film Festival
Rabobank Utrecht is een nieuwe partner van het Nederlands Film Festival (NFF) en steunt de 45e jubileumeditie én de 46ste editie van 'hét filmfestival van Nederland'. Beide organisaties benadrukken hun Utrechtse wortels en koesteren daarom de maatschappelijke ambitie om meer inwoners van de stad te betrekken bij cultuur.

Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw gezicht
Evian heeft tenniskampioen Carlos Alcaraz officieel verwelkomd als nieuwe wereldwijde merkambassadeur. De Spaanse topper, die onlangs nog geschiedenis schreef met zijn overwinning op Roland Garros, sluit zich aan bij het watermerk om de kernboodschap 'Live Young' uit te dragen.

Odido nieuwe partner Esther Vergeer Foundation
Odido is toegetreden als partner van de Esther Vergeer Foundation met als gezamenlijk doel het stimuleren van sportdeelname onder kinderen met een lichamelijke beperking of chronische aandoening. De samenwerking richt zich op het organiseren van sportkampen en de deelname aan TeamNL Paralympische Talentdagen.

TCL wordt wereldwijde partner van Arsenal
Arsenal FC en elektronica-merk TCL tillen hun samenwerking naar het hoogste niveau. Wat begon als een regionale overeenkomst in 2023, is nu uitgegroeid tot een wereldwijde, meerjarige samenwerking.

Nieuwe Eredivisiebal eert internationale invloed
De Eredivisie CV en Derbystar hebben vandaag de officiële wedstrijdbal voor het seizoen 2025/‘26 gepresenteerd: de Globall. De nieuwe bal is een ode aan de internationale invloed op de Nederlandse competitie en wordt gedeeld met 123 landen die voetballers aan de Eredivisie hebben geleverd.

FC Barcelona spelers kondigen introductie 4k QLED met Ambilight aan
Als officiële hoofdsponsor van FC Barcelona zag Philips recent zowel het heren- als damesteam landskampioen worden in Spanje. Dat valt mooi samen met de introductie van de nieuwe range 4k QLED Ambilight TV’s en de bijbehorende campagne waarin de sterspelers als Frenkie de Jong optreden.

Tadej Pogacar nieuwe merkambassadeur voor Continental
Wielrenner Tadej Pogačar gaat samenwerken met het Duitse bandenmerk Continental. Het bevorderen van begrip en respect tussen automobilisten en fietsers wordt een belangrijk focuspunt van het partnership.

a.s.r. zet ouders en kinderen aan het wandelen
Verzekeraar a.s.r. is de komende vier jaar hoofdsponsor van de Avond4daagse en partner van de Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN). Met een nieuwe campagne, ontwikkeld door bureau TheMerge, wil a.s.r. niet alleen kinderen, maar ook hun ouders letterlijk in beweging krijgen.

Total 90-shirt maakt iconische comeback
Nike en de KNVB brengen samen met creatief bureau Capital Sports een ode aan een legendarisch voetbalshirt: het Oranje thuisshirt van 2004. De heruitgave maakt deel uit van Nike’s wereldwijde Total 90-campagne en is bedoeld als lifestyle-item en verzamelobject voor fans van toen en nu.

Coca-Cola nieuwe Official Partner Feyenoord en Stadion Feijenoord
Met ingang van 1 juli 2025 is Coca-Cola Official Partner van Feyenoord en Stadion Feijenoord. Op de foto Lilian de Leeuw, venue director Stadion Feijenoord, Jeroen van Vliet, country director Nederland bij Coca-Cola, en Ruud van der Knaap, commercieel directeur van Feyenoord.

KNVB en DPG Media verlengen samenwerking tot en met EK 2028
De KNVB en DPG Media hebben hun bestaande samenwerking verlengd tot en met het EK voetbal in 2028 in Engeland. Met de nieuwe overeenkomst wordt het mediapartnerschap verder uitgebreid, zo melden beide partijen.

Van kantine tot klimaatneutraal
Voor de Groene Club werkt de KNVB samen met KNVB-hoofdsponsor ING en partners als Mitsubishi Electric, Revolt en Klimaatroute om amateurverenigingen te helpen bij het verduurzamen van hun accommodaties. MarketingTribune sprak met Thomas Degen, programmamanager Duurzaamheid bij de KNVB en Steffen van Iersel, hoofd sponsoring en evenementen bij ING.

Topschaatser Marijke Groenewoud: ‘Streven naar topprestaties’
IT-dienstverlener Avit heeft zich als sponsor verbonden aan langebaanschaatser en marathonspecialist Marijke Groenewoud. Met de samenwerking ondersteunt het bedrijf een van Nederlands grootste schaatstalenten op weg naar nieuwe successen.

Adyen Giving haalt 25 miljoen euro op dankzij donaties van miljoenen shoppers
Adyen, het financiële technologieplatform voor grote bedrijven, heeft sinds 2020 met zijn Giving-platform al meer dan 25 miljoen euro aan donaties verwerkt, goed voor 35 miljoen microdonaties.

Marie-Stella-Maris steunt Wereld Waterdag met recorddonatie
Op 22 maart 2025 vraagt de Verenigde Naties wereldwijd aandacht voor het belang van schoon drinkwater. Nog steeds heeft 1 op de 4 mensen geen toegang tot deze essentiële levensbehoefte. Marie-Stella-Maris doneert dit jaar een recordbedrag van €541.572 aan schoon drinkwaterprojecten.

Cupra breidt betrokkenheid bij padelsport uit met nieuw partnership
Automerk Cupra verstevigt zijn positie in de Nederlandse padelsport door een driejarig partnership aan te gaan met de drie grootste padelaanbieders van Nederland: Peakz Padel, Plaza Padel en The Padellers. De samenwerking, die deze week werd bekrachtigd in de Cupra Garage Amsterdam, biedt zowel nieuwe als bestaande Cupra-rijders voordelen om de snelgroeiende sport maximaal te beleven.

EasyToys en Steffie Weterings: It's Playtime op het NK Padel
Erotiekretailer EasyToys heeft een sponsorovereenkomst gesloten met tweevoudig Nederlands padelkampioen Steffie Weterings. Tijdens het NK Padel, dat plaatsvindt van 19 tot en met 23 maart in Eindhoven, zal Weterings voor het eerst met het EasyToys-logo op haar shirt spelen.

Heineken sluit langdurig partnership met Ajax
Bierbrouwer Heineken wordt vanaf 1 juli 2025 de nieuwe Officieel Partner van AFC Ajax. Het Amsterdamse biermerk en de voetbalclub, beiden iconen van de hoofdstad, gaan een samenwerking aan die minimaal tien jaar zal duren.

Plus terug als Official Partner van de VriendenLoterij Eredivisie
Supermarktketen Plus wordt vanaf het seizoen 2025/’26 Official Partner van de VriendenLoterij Eredivisie. De samenwerking, die loopt tot en met de zomer van 2029, markeert een terugkeer van Plus als partner van de Eredivisie na eerdere samenwerkingen tussen 2005-2008 en 2011-2017.

Enterprise stuurt Ajax-fans op roadtrip naar Frankfurt
Supporters van Ajax maken kans op een exclusieve roadtrip naar Frankfurt, waar hun club op 13 maart speelt in de achtste finale van de UEFA Europa League. Enterprise Car Sharing & Rental biedt fans een volledig verzorgde ervaring rondom de cruciale uitwedstrijd tegen Eintracht Frankfurt.

Rabobank keert terug in het wielrennen
Rabobank heeft zijn nieuwe sponsorplannen gepresenteerd. De bank wordt partner van TeamNL en is vanaf komende zomer ook zichtbaar als een van de nieuwe sponsors van wielerploeg Team Visma-Lease a bike. De bank blijft ook verbonden aan de hockeysport als officieel partner van de KNHB.

ONVZ en KNHB verlengen samenwerking tot 2027
Zorgverzekeraar ONVZ en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) hebben hun partnership verlengd tot en met 2026. Met deze samenwerking willen beide partijen de mentale en fysieke gezondheid van hockeyers bevorderen en blessures helpen voorkomen. Olympisch kampioen Lars Balk blijft het gezicht van de samenwerking.

IOC sluit langdurig partnerschap met TCL
Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft een wereldwijd partnerschap gesloten met het internationale technologiebedrijf TCL, dat loopt tot 2032. TCL wordt hiermee de officiële wereldwijde partner van de Olympische en Paralympische Spelen op het gebied van huishoudelijke audiovisuele apparatuur en huishoudelijke apparaten.

ABN Amro verlengt sponsoring tennistoernooi
De bank verlengt voor de edities van het ABN Amro Open van 2026, 2027 en 2028. Dit gaat zowel om het ATP-tennistoernooi als het ITF-rolstoeltennistoernooi voor mannen en vrouwen.

A.S.R. hoofdsponsor Avond4daagse voor 4 jaar
A.S.R. en Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) gaan een partnership aan. Vanaf 2025 is A.S.R. de officiële hoofdsponsor van de Avond4daagse.

Wehkamp en Jantje Beton verlengen samenwerking
Wehkamp en Jantje Beton slaan opnieuw de handen ineen om veilige speelplekken te creëren voor kinderen in Nederland.

Hema en War Child halen bijna een half miljoen op met pyjama's
De jaarlijkse pyjama-actie van Hema en War Child heeft dit jaar € 494.327,55 opgebracht. Het bedrag is bij elkaar gebracht door de verkoop van speciale War Child-pyjama’s, sokken en snuggies, een stijging van 7% ten opzichte van vorig jaar. Deze toename betekent een extra € 35.000 voor de hulp aan kinderen die opgroeien in oorlogssituaties.

Nationale Opera & Ballet en Houthoff verlengen sponsoring
Advocatenkantoor Houthoff en Nationale Opera & Ballet hebben hun sponsorovereenkomst met drie jaar verlengd. Sinds 2018 is Houthoff hoofdsponsor van het culturele instituut, en met deze verlenging blijft het kantoor bijdragen aan de toegankelijkheid en kwaliteit van opera en ballet in Nederland.

Kunsthal Rotterdam en Nationale-Nederlanden versterken samenwerking
Nationale-Nederlanden (NN) en Kunsthal Rotterdam intensiveren hun succesvolle samenwerking die al sinds 2016 loopt. Vanaf 2025 treedt NN voor een periode van twee jaar op als hoofdpartner van de Kunsthal.

Grolsch en FC Twente verlengen sponsorschap voor 10 jaar
Koninklijke Grolsch blijft daarmee tot medio 2034 als sponsor én naamgever van het stadion verbonden aan de club.

Tim Knol wandel-ambassadeur Hersenstichting
De Hersenstichting verwelkomt singer-songwriter Tim Knol als ambassadeur van de Hersenstichting. In deze rol zet hij zich in om het belang van regelmatig bewegen onder de aandacht te brengen.

Tickets for Good nu ook in Nederland met steun van Robbie Williams
Tickets for Good, een social-profitorganisatie die zorgmedewerkers voordelig toegang biedt tot sport- en muziekevenementen, theaters en musea, is deze week geïntroduceerd in Nederland.

Els Dijkhuizen benoemd tot GCD Heineken Sponsorships
Els Dijkhuizen, voorheen Marketing Directeur bij Heineken Nederland, is per januari 2025 Global Communicatie Directeur Heineken Sponsorships geworden. Hier haar persoonlijke aankondiging.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- KPN haakt in met 'Sail together'20-08-2025
- Viaplay start Premier... 12-08-2025
- Vitesse brengt ode aan supporters in... 06-08-2025
- Tour of Holland na 21 jaar terug met... 29-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers