Mijn Marketing: Wendy Straver van Exact

Mijn Marketing: Wendy Straver van Exact
  • B2b
  • 3 mrt 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketing

Wendy Straver is Senior Brandmanager bij Exact. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Iedereen werkt keihard om ondernemers te ondersteunen bij hun uitdagingen.’

VOORSTELRONDJE
Na jaren in de finance consultancy en marketing & communicatie in de telecombranche gewerkt te hebben, werk ik nu ruim zes jaar bij Exact, marktleider in business software voor het MKB, en het bevalt me nog steeds super goed.

WHAT’S NEW?
Ik heb net twee mooie projecten afgerond voor Exact: de hernieuwde positionering van het merk Groei voorbij nu en de uitrol hiervan in de vorm van een nieuwe merkcampagne in samenwerking met Dept Agency. De positionering is eind 2022 geïntroduceerd en de campagne is begin februari 2023 live gegaan. Exact zet zich hiermee onderscheidend in de markt. De kernboodschap is Uitzicht begint met inzicht: om als ondernemer de volgende stap te kunnen bepalen, moet je eerst weten waar je nu staat. De spiegel, ook in de vorm van een caleidoscoop, wordt in de campagne ingezet als visuele doorvertaling van deze boodschap, want hoe je bedrijf ervoor staat is ‘weerspiegeld’ in de cijfers. De campagne geeft de mentaliteit van Exact weer: klanten ontzorgen, een omgeving creëren waar collega’s goed tot hun recht komen en verantwoord ondernemen om positief bij te dragen aan het milieu en de maatschappij. Je ziet dan ook geen grafieken of kantoren in de campagne terug, maar juist de menselijke toon.



MKB
Samen met alle collega’s zetten we ons dagelijks met veel passie in voor het MKB. Die warmte en menselijkheid willen we ook uitstralen. Van customer support, technology tot sales en marketing; iedereen werkt keihard om ondernemers te ondersteunen bij hun uitdagingen. Exact begrijpt die uitdagingen als geen ander en geeft inzicht zodat ondernemers voorbij de realiteit van vandaag stappen kunnen zetten. Mijn plan is om ervoor te zorgen dat de positionering ‘groei voorbij nu’ van het merk Exact uitgedragen wordt.

BUREAUS
Bij Exact is veel kennis in house aanwezig, bijvoorbeeld op het gebied van online marketing, design en content. Ik werk daarom veel samen met collega’s uit verschillende teams. Daarnaast werken we ook met bureaus zoals onder meer Studio Dumbar, Dept Agency, Accenture Song en Universal Media. Exact doet ook veel merk- en campagneonderzoek en hiervoor werk ik samen met Kantar en DVJ Insights. Die combinatie van interne en externe expertise vind ik heel prettig.

MARKETINGHELD
Eigenlijk heb ik niet één held. Ik leer elke dag van mijn collega’s en de mensen om mij heen. Iedereen is een held op zijn eigen manier met zijn eigen talent.

UITDAGING
Aandacht! En deze vasthouden en mensen echt raken, zodat de boodschap die je wilt uitdragen, aankomt en blijft hangen.

AI
Het zou me niets verbazen als delen van mijn werk overgenomen worden door AI. Hoewel dat best een gek idee is, ‘dwingt’ het me ook om mee te gaan in die verandering. Sidenote: ik denk niet dat de menselijke creativiteit en emotie heel snel volledig vervangen zullen worden door een algoritme.

GLIMLACH
De commercial van Hema over de meegroeirompertjes met Frans van Finance gaf me een goed gevoel en bracht een glimlach op mijn gezicht. Dat zorgt bij mij voor sympathie voor het merk: de behoefte van de klant staat centraal.



LOVEBRAND
Ik vind Ben nog altijd een heel mooi merk. Vanaf de sterke introductie tot en met nu, ze hebben nog steeds dezelfde uitstraling en staan ergens voor. Consistent, no nonsens, duidelijk, divers en ze richten zich op mensen die bewust in het leven staan.
Lego vind ik daarnaast een briljant merk; hoe het zichzelf steeds blijft vernieuwen en het hele ecosysteem van on- en offline activiteiten en partnernetwerken aan elkaar verbindt is heel knap. Alles klopt en de ervaring met het merk is daardoor optimaal.

TALENT BEHOUDEN
Mensen blijven bij Exact vanwege de cultuur en leuke collega’s. We werken hard, maar vieren ook veel met elkaar. Exact vindt het belangrijk dat je blijft ontwikkelen en daar zijn ook veel mogelijkheden voor: van ontwikkeltrajecten op maat, tot leren on the job. Er zijn mogelijkheden om intern door te groeien naar een andere functie of afdeling, er is genoeg uitdaging. Daarbij is iedereen welkom bij Exact, het geloof is er dat iedereen zijn eigen talent heeft en op zijn eigen manier kan bijdragen en zichzelf kan ontwikkelen. Ik heb collega’s die al meer dan twintig jaar bij Exact werken, dat vind ik mooi. Vanaf het moment dat ik het Exact-pand binnenstapte had ik een goed gevoel en ik werk er nog steeds met veel plezier.

OVER TIEN JAAR
In tien jaar kan veel gebeuren, maar ik ben dan zeker nog werkzaam in dit vakgebied. Ik hoop dat ik dan ook iets heb gevonden waarmee ik mijn steentje kan bijdragen voor de maatschappij, want ik merk dat dat steeds belangrijker voor mij wordt.

Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!

Lees ook:

Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed​
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL

Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt​
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan​

Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective​
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt​
Madelon Altena-Bogers van Etos​
Michiel van Elk van Sublime​
Patricia van Heffen van Do It Organic​
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox

Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken