[Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

[Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
  • Food-en-retail
  • 8 aug 2014 @ 00:01
  • 28802 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • Below the lineWinkelen

In het 35ste deel uit een serie van 100 van onze rubriek Ondernemer van de Week -over opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met ondernemer Bob Vrisekoop van VMM Concepts. VMM Concepts is voortgekomen uit Laaf Products, de beruchte kabouter die in 53 landen doorstootte. Naast zijn promotieconcepten en de licentieproducten is Vrisekoop sinds kort ook de exclusieve vertegenwoordiger van kunstenaar Selwyn Senatori. De ontwikkelde 3D-collectie voor Selwyn zal begin 2015 in zes landen worden uitgerold.

 1. Stel jezelf graag voor. Mijn naam is Bob Vrisekoop, Managing Director bij VMM Concepts. Inmiddels bijna vijf jaar werkzaam bij VMM Concepts. Van huis uit ben ik altijd creatief en ondernemend bezig geweest. Ik ben begonnen als TV producer in 1997, en heb binnen het media landschap vele kanten van het vak gezien: TV, commercials voor CZAR / CCCP, infomercials voor TELLSELL en productie. Bij VMM Concepts ben ik verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling en dagelijkse aansturing van het team.

2. OK, de VMM case, kun je aangeven waar het bedrijf vandaan komt en hoe is de lancering destijds uitgevoerd?
Wij zijn een full service promotie- en loyaltybureau en gespecialiseerd in het ontwikkelen van unieke en originele verkoopbevorderende concepten, toegespitst op de wensen van onze klanten. Daarnaast zijn wij al bijna 12 jaar exclusief licentiehouder van de Comic Art of Guillermo Forchino. Dit zijn hele leuke, driedimensionale auto's en figuren waar je om moet lachen of glimlachen. Inmiddels verkopen wij deze producten in 48 landen.
VMM Concepts is voortgekomen uit Laaf Products, opgericht door mijn vader. Hij heeft de Laaf, onder licentie van De Efteling, uit laten groeien tot een volwaardig merk met een internationaal verkoopsucces in 53 landen.
De 3D creatie en inkoop ervaringen uit de Laaf periode heeft de basis gelegd voor nu al ruim 10 jaar hoogwaardige productie van licentieproducten en uitbreiding naar heel veel retailacties.

3. Hebben jullie hierbij samengewerkt / werken jullie samen met communicatiebureaus? Gaat goed?
We hebben een eigen creatief team en studio in-huis. Dit maakt dat we korte lijnen hebben en snel kunnen schakelen met partners in sculpting en 3D-design in Het Verre Oosten. Steeds vaker ontwikkelt onze studio ook logo's, huisstijlen en POS materialen voor campagnes van onze klanten, behorende bij de promotieconcepten. Recentelijk nog een compleet vakantie boek met merk-eigen characters. Op verzoek van diverse klanten hebben we al vaak succesvol samengewerkt met een groot aantal communicatiebureaus uit heel Nederland.

4. Is de premium/loyalty-markt in NL een ingewikkelde, licht graag toe?
Zeker, de concurrentie is groot, maar het kwaliteitsverschil in geleverde producten is dat ook. Klanten zijn grillig in hun keuze om wel of geen promoties in te zetten. Consumenten zijn best verwend met veel mooie acties uit het verleden. Wij kiezen bewust voor goede kwaliteit voor al onze premiums en we steken veel tijd in het ontwikkelen van verrassende en vernieuwende concepten waarmee onze klant zich kan onderscheiden. Dit resulteert in succesvolle, omzetverhogende campagnes waar een klant bij mee is en daar zijn we trots op!

5. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?!
Helaas mogen door de vertrouwelijkheid van dit soort informatie geen harde cijfers noemen, maar het feit dat acties van VMM Concepts, vaak nog een tweede keer herhaald worden, of in het geval van onze Racers zelfs vier keer, geeft het succes van deze concepten wel aan!
De samenwerking met de kunstenaar Guillermo Forchino heeft geresulteerd in een fantastische basis voor ons bedrijf, waar we sinds kort nog een artiest aan toe hebben kunnen voegen, waarover later meer.

6. Onlangs vond er een generatiewissel plaats binnen VMM, waarom en wat betekent dit voor de klanten?
Voor de klanten verandert er niet veel, hetzelfde creatieve team werkt aan de ontwikkeling en uitwerking van de concepten. Mijn vader blijft nu meer op de achtergrond, hij is een denker en kan als geen ander concepten aanscherpen
Hij moet ook zeker niet stil gaan zitten, op de achtergrond zal hij betrokken blijven bij het ontwikkelen en verbeteren van concepten. Hij geniet veel van zijn huis in het Caribisch gebied waar hij samen met mijn moeder van zijn welverdiende pensioen kan genieten.

7. Gaat de nieuwe generatie het anders doen, graag tipje van de sluier.
Natuurlijk iedereen doet het op zijn eigen manier, het is belangrijk om je eigen DNA toe te voegen aan het bedrijf.
We zetten ons bedrijf meer neer als partner voor marketingoplossingen en bieden concepten om consumenten in beweging te krijgen; meer en margerijker te laten besteden en vaker te laten bezoeken. Wij bieden totaaloplossingen, inclusief advisering over optimale inzet van een spaarmechanisme voor optimaal rendement.
Ook trekken we de digitale ontwikkelingen naar onze promotieconcepten, door het leveren van apps en bijvoorbeeld de mogelijkheid van digitaal sparen.

8. Gaan jullie VMM uitrollen buiten Nederland?
Wij hebben een internationale samenwerking met de Boost Group. Zij rollen onze bewezen succesvolle concepten uit in de 19 landen waar zij actief zijn.

9. Misschien nog ander nieuws over VMM te melden?
Naast onze promotieconcepten en de licentieproducten van de Comic Art of Forchino, zijn wij sinds kort ook de exclusieve vertegenwoordiger van Selwyn Senatori, een driedimensionale licentie. Wij ontwikkelen nu samen met Selwyn een 3D collectie met zijn beschilderingen en unieke vormgeving die we begin 2015 in de eerste 6 landen gaan uitrollen.




Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts in zijn 'winkel'

Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel en marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace

31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - voorzitter Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer en mede-oprichter Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] - Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] -  Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] - Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] -  Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] - Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!

19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] - Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] – Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'

 

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken