[Marketing&Technology] 'Steeds persoonlijker en relevanter in dialoog met je klant'
- Algemeen
- 2 nov 2015 @ 08:15
- Link
-
Lisette Gerbrands
Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - EvenementDialoog
- 2 nov 2015 @ 08:15
- Lisette Gerbrands
Linda Molenaar, Marketeer Behoud bij NS International, geeft aan dat de noodzaak van technologie tegenwoordig zeker wordt gezien, maar vindt echter dat de toepassing andere skills vereist dan in old school marketing. De rol van marketeer is dus duidelijk aan het veranderen. Tijdens Marketing & Technologie op dinsdag 24 november vertelt zij over de noodzaak van technologie in het huidige marketinglandschap en hoe deze ingevuld zou kunnen worden.
Zien volgens u marketeers de noodzaak van technologie in de marketingstrategie voldoende?
Technologie maakt marketing leuker omdat je fact based kunt werken. Je campagnes zijn meetbaar, eenvoudig te testen, snel bij te sturen en je kunt nauwkeurig je businesscase berekenen. Dit maakt dat je op RO(M)I kunt sturen.
Hoe zouden we de relatie tussen ICT en marketing kunnen verbeteren?
Wanneer IT en Business elkaar verstaan en hetzelfde belang voor ogen hebben zullen ze samen mooie resultaten behalen. De truc: begin klein (lean thinking). Succesverhalen versterken de samenwerking en vergroten het draagvlak. Daarna kan de relatie gaan groeien.
Wat vindt u zelf een goed voorbeeld van een merk dat technologie goed heeft ingevoerd in de marketing?
Netflix heeft op een innovatieve voldaan aan een opkomende klantbehoefte met het on demand streamen van series en bezorgt ons een 9+-moment wanneer we seamless cross-device een aflevering verder kunnen kijken. Dat vind ik sterk gebruik maken van de technologische ontwikkelingen. Ik ben ook fan van Orangebag.nl vanwege de persoonlijke touch en vind dat Wijnvoordeel.nl goed is in retentie.
Welke tips heeft u voor marketeers als we praten over technologie en marketing?
Werk toe naar een stip op de horizon en bepaal wat je daar aan technologie bij nodig hebt. Houd in je plannen ruimte en budget vrij om in te kunnen spelen op ontwikkelingen.
Hoe reëel is het gevaar dat marketing steeds onpersoonlijker wordt door opmars digitalisering en big data?
Je kunt juist steeds persoonlijker en relevanter in dialoog met je klant. Het vereist wel een eenduidig omnichannel klantbeeld en een duidelijke contactstrategie met goede business ruling.
Event informatie
Datum: 24 november 2015
Locatie: NEMO Science Center, Amsterdam
Meer informatie over aanmelden en sprekers ga naar www.marketingentechnology.nl.
-
Lisette Gerbrands
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Maaltijdgemak centraal in Albert Heijns tweede commercial met...
- 'Campagnedrukwerk steeds groener'
- Reizen draait in 2026 om technologie, zelfexpressie en...
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #6 met Kalverliefde-founder...
- Podcastserie over kracht van merkcommunicatie
- Nielsen Consumer Outlook 2026: zes insights voor marketeers
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

