Nuon verandert naam in Vattenfall

  • B2b
  • 4 okt 2018 @ 10:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Communicatie

Nuon heet vanaf nu Vattenfall, tevens het Zweedse moederbedrijf waar de energieleverancier al bijna tien jaar onderdeel van is. Voor de herkenbaarheid worden Nuon en Vattenfall voorlopig wel nog naast elkaar gebruikt, maar eerstgenoemde zal als merk geleidelijk uit de markt verdwijnen.

Vattenfall (20.000 medewerkers verspreid over Europa) heeft zichzelf als doel gesteld om fossielvrij leven mogelijk te maken binnen één generatie. Om dat breed te kunnen benaderen, over de verschillende landen heen waar Vattenfall actief is, is ervoor gekozen om Nuon en Vattenfall te verenigen in één naam.

Magnus Hall, CEO van Vattenfall, laat weten: 'Met de keuze investeren we in onze toekomst. Daarom behouden we het goede van Nuon, en versterken we dat met de voordelen die Vattenfall Nederland brengt: slagkracht, schaalgrootte en expertise. Hiermee wonnen we de tender voor het eerste subsidievrije windpark op zee, Hollandse Kust Zuid. Met één naam en één boodschap zijn we strategisch en financieel effectiever. Deze verandering stoomt ons klaar voor de toekomst en voor de ontwikkelingen in de energiemarkt, die steeds groter en globaler wordt. En het laat ons commitment zien aan Nederland: we are here to stay!'

De naamswijziging komt op een logisch moment, vindt Nuon-directeur Peter Smink: 'Waar we in het verleden hebben afgezien van een rebranding, vanwege de veranderende markt en de kracht van het merk Nuon in Nederland, kiezen we er nu voor om de naamswijziging wél door te zetten. Klimaatverandering en het tegengaan ervan hebben nog nooit zó hoog op de agenda gestaan. De recent geformuleerde ambitie van Vattenfall om fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk te maken sluit daar naadloos op aan. Daarbij zijn de schaalvoordelen en de deskundigheid van Vattenfall essentieel. Een voorbeeld: volgend jaar zijn wij al tien jaar actief op het gebied van elektrisch vervoer in Nederland. In 2009 stapten we als Nuon in een nieuwe markt en inmiddels zijn we uitgegroeid tot marktleider. Dankzij de expertise van Vattenfall zijn we met onze recente overeenkomst met McDonald's nu ook actief op de snellaadmarkt in Nederland, waardoor elektrisch rijden voor een groot publiek binnen bereik komt. En nu gaan we er, als één Vattenfall, voor zorgen dat onze klanten emissievrij binnen Noordwest-Europa kunnen reizen. We maken deel uit van iets groters en samen bereiken we gewoonweg veel meer.'

Als gezegd zal het merk Nuon niet direct verdwijnen. Cindy Kroon, directeur klanten bij Nuon, laat weten: 'We zullen de tijd nemen om dit goed te doen, voor onszelf en voor onze klanten. Dat betekent dat we mensen vertrouwd willen maken met Vattenfall, dat we uitleggen waarom dit een mooie, belangrijke verandering is en niet slechts het verdwijnen van een vertrouwde naam.'

 

Houd deze website in de gaten voor een uitgebreid interview over de naamswijziging met Nuon brand manager Guido Stein.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken